همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

پوست عالي

در اين مقاله قصد داريم كارهايي كه افراد براي داشتن يك پوست سالم و شاداب انجام مي‌دهند را بيان كنيم.

  1. اين افراد صورت خود را با پاك كننده‌هاي ملايم مي‌شويند:

صبح سوپرازورب اچ زود زماني كه از خواب بيدار مي‌شويد بهتر است از يك پاك كننده ملايم استفاده كنيد تا روغن و چربي موجود بر روي پوست را از بين ببريد.

  1. آن‌ها پوست خود را در برابر آسيب‌هاي محيطي محافظت مي‌كنند:

هميشه از آنتي اكسيدان‌هاي مختلف براي به تاخير انداختن يا پيشگيري از آسيب سلولي كه توسط آلاينده‌هاي محيطي بر روي پوست ايجاد مي‌شود، استفاده كنيد. مواردي همچون اشعه ماوراء بنفش مي‌تواند باعث آسيب به پوست شما شود.

آنتي اكسيدان‌هاي عمومي در محصولات مراقبت از پوست حاوي ويتامين E ، C، فلورتين، فروليك اسيد و تركيبات گياهي مانند رسوراترول لوهمن روشه ، چاي سبز و انواع قهوه است.

  1. اين افراد هرگز استفاده از ضد آفتاب را فراموش نمي‌كنند:

زماني كه مي‌خواهيد به بيرون از منزل برويد حتما از ضدآفتاب‌ها استفاده كنيد. بهتر است از ضد آفتاب‌هايي استفاده كنيد كه SPF سي يا بالاتر از آن را دارند زيرا تاثير بهتر و بيشتري بر روي پوست خواهند داشت. شما مي‌توانيد از لوازم آرايشي استفاده كنيد كه داراي ضد آفتاب هستند.

  1. آن‌ها هميشه گردن، سينه و دست‌هاي خود را مي‌پوشانند:

هرگز استفاده از آنتي اكسيدان‌ها و ضد آفتاب‌ها را بر روي گردن، قسمت بالايي قفسه سينه و دست‌ها جراحي پوست فراموش نكنيد. اين قسمت‌ها نيز همانند صورت در معرض اشعه ماوراءبنفش قرار دارند. معمولا افراد مراقبت از اين قسمت‌ها را فراموش مي‌كنند اما همان‌طور كه ذكر شد اين قسمت‌ها نيز همانند صورت در معرض اشعه و آلاينده‌هاي محيطي قرار دارند.

  1. اين افراد به جوش‌هاي صورت خود دست نمي‌زنند:

زماني كه صبح زود با ديدن جوش‌هاي قرمز صورت خود عصباني مي‌شود بهتر است به آن‌ها دست نزنيد. شما مي‌توانيد از يخ براي كاهش التهاب آن استفاده كنيد و سپس از كرم‌هاي مخصوص جوش صورت استفاده نماييد كه حاوي ساليسيليك اسيد، بنزوئيل پراكسيد يا گوگرد است و مي‌تواند جوش را خشك كند. برخي از سوپرازورب c محصولات حتي حاوي تركيبات پنهان كننده هستند.

همچنين بخوانيد: جوش‌هايي كه نبايد بتركانيد!
  1. از يك صبحانه رنگين استفاده مي‌كنند:

يك رژيم غذايي سرشار از ميوه‌ها و سبزيجات همچون توت و برگ‌هاي سبز مي‌تواند باعث درخشندگي پوست شود. توت‌هاي مختلف را به نان، ماست يا اسموتي خود اضافه كنيد تا بتوانيد از خواص آنتي اكسيداني و ويتامين C آن بهره مند شويد.

همچنين اگر مصرف الكل، شكر و غذاهاي فرآوري شده را كاهش دهيد پوست بهتر و شاداب تري خواهيد داشت. اگر نسبت به گلوتن حساسيت داريد يا نمي‌توانيد از لبنيات استفاده كنيد، پانسمان phmb آن‌ها را از رژيم غذايي خود حذف كنيد.

  1. اين افراد آب زيادي مي‌نوشند:

زماني كه بدن شما آب كافي نداشته باشد، پوست ظاهري خشك و خسته به خود مي‌گيرد. سعي كنيد هميشه پوست خود را مرطوب نگه داريد. نوشيدن آب را فراموش نكنيد. قبل از خوردن قهوه در صبحانه خود، يك ليوان آب بنوشيد.



منبع

تظرات ارسال شده