همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مفيدترين و مضرترين زمان خوردن موز چه زماني است؟

و مناسب است.

به گزارش ، خيلي از افراد در صبح اقدام به خوردن موز مي كنند در صورتي كه صبح از بدترين زمان ها براي مصرف موز است زيرا باعث دل ضعفه و گرسنگي مي شود.موز يكي از ميوه هاي مقوي است،شايد همه ي ما فكر كنيم كه مگر زمان خوردن موز به حال ما فرقي هم ميكند؟ بله فرق مي كند،زمان خوردن اين ميوه بر مفيد يا مضر بودن آن اثر مي گذارد.

در اين بخش 2 مطلب جدا را برايتان آماده كرده ايم كه با مطالعه كامل آنها خواهيد دانست كه خوردن موز هنگام صبح بهتر است يا شب و اينكه بهترين زمان و شرايط خوردن ميوه موز چه زماني است.

سوال اول :خوردن موز در وعده صبحانه خوب است يا بد ؟ چرا؟
موز، سالم و مغذي است و به تقويت انرژي صبحگاهي كمك قيمت تندروت پلاس مي كند، اما يك دليل نقض كننده براي آن نيز وجود دارد. اگر يكي از آن روزهايي است كه عجله داريد و موز يك گزينه بسيار عالي به نظر مي رسد.

موز يك ميوه سالم و مقوي است و به تقويت انرژي صبحگاهي كمك مي كند، اما طبق گفته يك متخصص تغذيه به طرز شگفت انگيزي تنها ميوه زردي است كه بدترين گزينه براي صبحانه محسوب مي شود.

با وجود اينكه سرشار از پتاسيم، فيبر و منيزيم هستند، اما يك گزينه عالي براي اولين وعده غذايي در روز نيز نمي باشد.

دليل اينكه چرا نبايد براي صبحانه موز بخوريد:
موز از 25 درصد شكر طبيعي تشكيل شده است و طبق گفته دكتر داريل گيوفر:زماني كه به تنهايي براي صبحانه مصرف مي شود، ميزان زيادي اسيد و قند توليد مي كند اما نه به اندازه اي كه تا ظهر شما را سير نگه دارد در نتيجه احساس دل ضعفه و گرسنگي مداوم مي كنيد و به ريزه خواري روي مي آوريد به اين ترتيب نيز قند خون شما بالا مي رود و زمينه اي براي ذخيره چربي فراهم مي شود.

زماني كه موز هضم مي شود، ژل هيدروسرب ميزان اسيد آن نيز باعث بروز مشكلات گوارشي يا تحريك معده مي شود بنابراين توصيه مي شود براي استفاده از خواص موز آن را به تنهايي و صبح ها مصرف نكنيد.

مگر اينكه با مواد غذايي ديگري كه داراي چربي سالم است، تركيب شود كه به طور موقت شما را پر مي كنند. اما در كل، زود احساس خواب آلودگي و سنگيني مي كنيد.

مرور كلي :
همه ما مي دانيم و شنيده ايم كه بايد از خوردن ميوه ها به خصوص موز، در شب اجتناب كرد و بدون اينكه دنبال قاعده و توضيحات آن باشيم ،پذيرفته ايم و هرگز سوال نكرديم كه چرا خوردن موز در شب بد و مضر است.

موز، ميوه اي است كه سرشار از مواد مغذي مي باشد و يك پك كامل براي مواد مغذي و مواد معدني مناسب بدن انسان است. بر طبق گزارشات آيورودا (طب سنتي هند)، خوردن موز در شب نا امن و خطرزا نيست. اما بهتر است افرادي كه دچار سرماخوردگي يا سرفه شده اند، از مصرف آن اجتناب كنند زيرا علائم را تشديد خواهد كرد.

موز در شب
زمان زيادي طول ميكشد تا هضم تندروت پلاس مي شود و همچنين ممكن است باعث تنبلي نيز شود. متخصصان تغذيه مي گويند موز سالم و انرژي زا است، اما تنها كساني كه از سرماخوردگي و گلودرد، مشكلات آسم و سينوسي رنج مي برند، بايد از خوردن آن در شب اجتناب كنند.

* به طور كلي از اين مقاله چنين برداشت مي شود كه خوردن ميوه موز عصر و غروب توصيه شده است و خواصي دارد كه در ادامه بخش سلامت نمناك آورده ايم ؛ دقت داشته باشيد كه سنگيني موز علتي است كه متخصصان تغذيه مصرف آن را بلافاصله قبل از خواب مضر دانسته اند.

-به اسيد معده كمك ميكند:
بر اساس يك تحقيق موز يك گزينه و انتخاب مناسب براي كساني است كه از غذاهاي خياباني و پرادويه زياد استفاده مي كنند، كه خوردن يك عدد موز بعد از اين غذاها حرارت بدن را كاهش ميدهد و حتي مانع ايجاد زخم معده نيز ميشود.

-باعث خواب ميشود:
موز غني از پتاسيم است و به ريلكس كردن ماهيچه ها بعد از يك روز خسته كننده كمك مي كند.خوردن يك يا دو عدد موز در اواخر عصر يا غروب كمك مي كند تا بدن شما آماده خواب شود.طبق پماد مدي هاني گزارشات:يك عدد موز بزرگ حاوي 487 ميلي گرم پتاسيم است، كه حدود 10 درصد از مصرف مورد نياز بدن يك بزرگسال در روز را تامين ميكند.

خوردن موز قبل از خواب
- باعث چاقي نمي شود :
يك عدد موز حاوي فقط 150 كالري است. بنابراين اگر مي خواهيد شامي مصرف كنيد كه كمتر از 500 كالري داشته باشد، دو عدد موز و يك فنجان شير كم چرب گزينه ايده آلي است.

- كم كردن اشتها و كاهش ولع به شيريني جات:
اگر شما آخر شب ، ولع خوردن شيريني جات پيدا كرديد، خوردن يك عدد موز مي تواند انتخاب هوشمندانه اي براي جلوگيري از مصرف غذاهاي پر شيريني و سرشار از كالري باشد. همچنين موز به اندازه كافي شيرين است، تا احساس شما را ارضا كند و در عين حال حاوي ويتامين هاي زياد و فيبر نيز مي باشد.

نتيجه گيري از زمان مناسب خوردن موز:
موز، سرشار از مواد مغذي است و همچنين باعث خواب آلودگي ميشود بنابراين يكي از بهترين زمان هاي روز براي خوردن ميوه موز غروب و عصر است در حدي كه فاصله ي بين خوردن پانسمان هيدروتك آن و خواب رعايت شود تا مبادا مشكلي ايجاد كند اما كساني كه مستعد ابتلا به آسم و سرماخوردگي هستند، بايد از مصرف آن در شب هنگام، اجتناب كنند.

منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده