همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 تقويت مو  با انواع ماسك تخم مرغ

پروتئين موثر در رشد و تقويت موها در مقايسه با هر گونه ويتامين ويا مواد معدني است.

به گزارش : تخم‌مرغ، غني از مواد مغذي گوناگون است، اين ماده غذايي حاوي مقدار قابل توجهي از پروتئين موثر در رشد و تقويت موها در مقايسه با هر گونه ويتامين ويا مواد معدني است. علاوه بر اينكه استفاده از تخم مرغ و يا سفيده تخم مرغ به عنوان ماسك براي رشد و افزايش حجم مو بسيار موثر است، مصرف روزانه آن در رژيم غذايي نيز مي‌تواند از ريزش موها جلوگيري كند. نكته مهم اينكه، تخم مرغ تمام مواد مغذي پانسمان زخم بستر و ضروري براي سلامت موها و پوست سر را تامين مي‌كند.

اگر شما هم از ريزش موها رنج مي‌بريد و يا آرزوي داشتن موهاي پرپشت،سالم و زيبا را در سر داريد و از مصرف بيهوده، انواع ماسك‌ها خسته شده‌ايد، وقت آن رسيده كه تخم‌مرغ را امتحان كنيد. استفاده از ماسك تخم مرغ آن‌ هم دو يا سه بار در هفته موثرترين نتيجه ممكن براي سلامت موها را خواهد داشت. شما مي‌توانيد بهترين و ساده‌ترين ماسك‌هاي خانگي را براي رشد و سلامت موهايتان امتحان كنيد.

ساده‌ترين ماسك تخم مرغ

اگر مايل به استفاده از ماسك موهاي پيچيده و پر دردسر نيستيد، اغلب ساده‌ترين انتخاب بهترين انتخاب هم هست ، تنها كافي است يك تخم مرغ را درون كاسه‌اي شيشه‌اي بشكنيد و آنقدر پماد زخم هم بزنيد تا خوب كف كند و بعد ماسك را مستقيما به همه سر و پوست سرتان بزنيد و بعد با استفاده از يك كلاه حمام موها را بپوشانيد. اجازه دهيد ماسك ۳۰ دقيقه تا ۱ ساعت روي سرتان بماند و بعد با آب و شامپو بشوييد.

ماسك تخم مرغ و آواكادو

آواكادو حاوي مقدار مناسبي ويتامين E و C است، و هر كدام از اين ويتامين‌ها براي تغذيه پوست سر و موها بسيار مفيد هستند. براي تهيه اين ماسك، يك آواكادوي رسيده را از هسته جدا كنيد و آن را به شكل پوره درآوريد و همراه يك تخم مرغ درون مخلوط كن بريزيد، هر دو را تركيب كنيد تا خوب خمير شوند.

اين ماسك را به همه موها و پوست سر خود بماليد و بگذاريد حداقل به مدت ۱ ساعت روي سرتان بماند و خشك شود. براي شستشو از يك پاك كننده و يا نمايندگي محصولات هارتمن شامپو گياهي به همراه آب استفاده كنيد.

ماسك تخم‌مرغ و ماست

ماست حاوي مواد مغذي براي سلامت موها و پوست سر است. مصرف ماست باعث ترميم هرگونه آسيب و خشكي موها مي‌شود. شما مي‌توانيد به راحتي اين ماسك مو را در منزل تهيه و از مزاياي استفاده از آن لذت ببريد.

يك تخم مرغ را درون يك كاسه شيشه‌اي بشكنيد و تند تند هم بزنيد تا كف كند، حالا ۲ قاشق ماست اضافه كنيد و خوب به هم بزنيد. ماسك را به همه موها و پوست سرتان بماليد و بعد با يك كلاه حمام موهايتان را بپوشانيد و بعد از ۱ ساعت، ماسك را با شامپو و آب بشوييد.

ماسك تخم‌مرغ و روغن زيتون

روغن زيتون غني از ويتامين E است و اين ويتامين مواد مغذي لازم براي ريشه و پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد تارهاي مو را تامين مي‌كند. براي تهيه اين ماسك يك تخم مرغ را درون كاسه شيشه‌اي بشكنيد خوب هم بزنيد و بعد ۲ قاشق روغن زيتون اضافه كنيد دوباره به هم بزنيد. بگذاريد اين ماسك كمي بماند و بعد استفاده كنيد. اين ماسك بايد ۸۰ درصد روي سرتان خشك شود و بعد با يك تميز كننده مثل شامپو شسته شود.

ماسك تخم مرغ و تخم شنبليله

براي درمان موثر و تقويت سريع موها، شنبليله مي‌تواند مانند يك معجزه باشد. وقتي مي‌خواهيد موهاي سالم با رشد سريع داشته باشيد، يك ماسك حاوي تخم شنبليله و تخم‌مرغ مي‌تواند بيشترين تاثير را داشته باشد. ۲ قاشق تخم شنبليله را در يك فنجان آب براي يك شب خيس كنيد. صبح روز بعد، تخم‌‌ شنبليله را صاف وريدي و بعد با يك آسياب خرد كنيد تا خمير شود.

حالا يك تخم‌مرغ اضافه كنيد و دوباره به مدت ۴ تا ۵ دقيقه هم بزنيد تا خمير نرم و يكدستي به دست آيد. ماسك را به همه سر و پوست سرتان بزنيد و بگذاريد روي سرتان بماند و بعد از ۱ ساعت بشوييد. براي بهترين نتيجه اين ماسك را ۲بار در هفته مصرف كنيد.

منبع: برترينها



منبع

تظرات ارسال شده