همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
روغن زيتون اصل را چگونه بايد تشخيص دهيم؟

را بتوانيد تشخيص دهيد. در اين مقاله به شما روش هايي براي تشخيص روغن زيتون اصل را آموزش مي دهيم

به گزارش روغن زيتون درصد چربي غير اشباع بالاتري نسبت به ديگر روغن‌هاي خوراكي دارد. روغن زيتون با كيفيت، خاصيت ضد سرطاني دارد و البته از طعم عالي برخوردار است. تقلب همچنان يك مشكل عمده در تجارت روغن زيتون است كه اين تقلب با روغن هاي پايه و روغن نارنجي صورت گرفته است.

توصيه ما به شما براي خريد روغن زيتون اصل

بطري هاي كوچك روغن ارگانيك را بخريد. انرا امتحان كنيد، روغن زيتون درمان سوختگي با آب جوش فوق العاده با كيفيت بايد براي همه نوع پخت و پز استفاده شود، نه تنها براي استفاده در نان و سس سالاد. چنين روغن هايي ارزان نيستند، زيرا به كشت دقيق نياز دارند كه در اين صورت روغن زيتون طعم و مزه خود را را حفظ مي كند. اما مزيت هاي آن ارزش بيشتري دارند.

جديدترين پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه افزودن مقادير زيادي روغن زيتون به رژيم غذايي در برابر آسيب سلولي كه مي‌تواند به سرطان منجر شود، اثر محافظتي دارد. در عين حال، روغن زيتون حاوي اسيدهاي چرب از جمله اسيد اولئيك، اسيد پالميتيك، اسيد لينولئيك و مقدار بسيار اندكي اسيد لينولنيك و مواد آنتي‌اكسيدان، كاروتنوئيدها و ويتامين‌هاي A و E است كه مصرف آن همواره توصيه مي‌شود.

چگونه يك روغن زيتون با كيفيت انتخاب كنيم؟

براي چسب بخيه انتخاب روغن مرغوب، بهتر است اول آن را ببوييد. روغن زيتون خوب بايد بوي زيتون يا سبزي يا سيب بدهد كه مربوط به نوع زيتون يا زمان برداشت آن است. اگر بوي فلزي احساس كرديد، بدانيد كه روغن، نامرغوب يا فاسد است.

مرحله بعدي، چشيدن روغن است. براي اين كار طوري روغن را روي زبان بريزيد كه سقف دهان را نپوشاند. مزه روغن نامرغوب روي زبان به كندي پخش مي‌‌شود. برخي روغن‌هاي خوب در عقب دهان مزه تندي ايجاد مي‌كند كه نشانه برداشت زيتون نارس است و با افزايش رسيدگي، مقدار تندي آن كاهش مي‌‌‌يابد.

رنگ روغن زيتون خالص

فراموش نكنيد رنگ روغن زيتون معيار مناسبي براي تعيين كيفيت روغن نيست زيرا به راحتي مي‌توان در آن تقلب قيمت پماد زخم بستر كرد. به علاوه هر نوع زيتون، رنگ مخصوص خود را دارد و يا حتي اگر مقدار برگ‌هاي آن همراه دانه زياد باشد، رنگ روغن حاصل را تغيير مي‌دهد.

در عين حال، گاهي فروشندگان شيشه‌هاي روغن زيتون را در پشت ويترين يا در قفسه در معرض نور قرار مي‌دهند و بدون آنكه توجه داشته باشند همه خواص اين روغن مفيد را از آن مي‌گيرند زيرا نور موجب از بين رفتن بسياري از مواد آنتي اكسيدان موجود در روغن زيتون مي‌شود كه براي مقابله با امراض و بيماري‌ها لازم‌ است. از مصرف روغن‌هايي كه در ظروف شفاف و در معرض نور و حرارت نگهداري شده، خودداري كنيد و در منزل آن را در جاي خشك و خنك و تاريك قرار دهيد. در ظرف را بلافاصله بعد از مصرف ببنديد زيرا روغن زيتون به سرعت بو و مزه غذاهاي مختلف را به خود مي‌‌گيرد و در اثر تماس با اكسيژن هوا فاسد مي‌شود.

نگهداري پزشكي كودكان روغن زيتون خالص

ظروف سراميكي يا پلاستيكي تيره بهتر از ظروف پلي‌اتيلني شفاف هستند. در عين حال، اين روغن را در شرايط مناسب مي‌توان ۱۲۰ تا ۱۹۰ روز نگهداري كرد.

تست دو مرحله اي براي تعيين خلوص روغن زيتون خالص

دو تا چهار قاشق غذاخوري روغن زيتون را در شيشه مربا بريزيد. در آن را محكم ببنديد.

شيشه را به مدت ۲۴ ساعت در يخچال قرار دهيد.

اگر روغن به حالت انجماد در بيايد چربي تكثير نشده و روغن زيتون طبيعي است.

اگر روغن قطره فروزومال به صورت مايع باقي بماند، روغن چندگانه ي غير اشباع است و روغن زيتون طبيعي نيست.

منبع : زندگي ايده آل



منبع

تظرات ارسال شده