همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
علائم سرطان تخمدان چيست؟

به گزارش سرويس ترجمه ، بسياري از زنان مي دانند درد يا خون ريزي در زمان برقراري رابطه جنسي، رويدادي نادر قطره آهن فروزومال احتمالاً غير عادي است و ممكن است از علائم بيماري يا سرطان تخمدان باشد و بايد پيگيري شود. اما، سرطان تخمدان، علائم شايع ديگري نيز دارد كه اكثريت عظيمي از زنان در سراسر دنيا با آن آشنايي ندارند.

انجمن سرطان تخمدان بريتانيا، به تارگي با مطالعه لوزالمعده و بررسي حدود 1000 زن به اين نتيجه رسيده است كه تنها 1 درصد از آن ها احساس نياز به بيش از حد به دفع ادرار مي تواند از علائم سرطان تخمدان باشد.

علاوه بر اين، براساس اين مطالعه مشخص شد كه تنها يكي از 5 مراجعه درد شكمي مي تواند علامت اين بيماري باشد. همچنين تنها 3 درصد از زنان اين هيدروژل مطالعه مي دانستند كه احساس سيري مدام مي تواند از علائم اين بيماري و تنها 21 درصد از آن ها مي دانستند كه وجود التهاب مي تواند يكي از علائم اين بيماري باشد.

سرطان تخمدان از اين نظر بيماري دشواري است كه ممكن است علائم و نشانه هاي آن طبيعي به نظر برسد. درد شكمي يا درد ناحيه پماد سوختگي لگن، افزايش اندازه شكم، نفخ مكرر و احساس سيري مداوم يا سيري زود هنگام،‌علائمي است كه زنان گاهي با آن مواجه مي شوند و زياد جدي گرفته نمي شوند، در حالي كه ممكن است مشكلات بهداشتي و سلامتي جدي در پي داشته باشد.

با اين حال، روزانه سه زن جان خود را بر اثر اين بيماري از كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم دست مي دهند و اين نوع سرطان، يكي از مرگ بار ترين سرطان ها در ميان زنان شناخته مي شود.

منشتر شده در womenshealth

ترجمه از گلنوش محب علي



منبع

تظرات ارسال شده