همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مضرات مصرف زياد مواد غذايي ترش و شور براي كودك

و ترش را تنها براي لذت بردن طعم آن غذاها به كودك خود بدهند و از زياده‌روي در مصرف آنها براي مصرف توسط كودك خود اجتناب نمايند.

به گزارش ، به والدين توصيه مي‌شود كه غذاها و مواد غذايي شور و ترش را تنها براي لذت بردن طعم آن غذاها به كودك خود بدهند و از پانسمان كلاژن زياده‌روي در مصرف آنها براي مصرف توسط كودك خود اجتناب نمايند.

اهميت مصرف غذاهاي شور و ترش در كودكان
بر اساس نظر متخصصان سلامت سازمان بهداشت جهاني، مصرف غذاهاي شور و ترش بايد در بين افراد بزرگسال با دقت و به مقدار تعيين شده براي آنها استفاده شود، اما اكثر استانداردهاي بين‌المللي در مورد مصرف غذاهاي شور و ترش در كودكان بر اين اعتقادند كه كودكان تا حدي بيشتر از بزرگسالان مي‌توانند از غذاهاي شور و ترش استفاده نماييد و بر اين اعتقاد هستند كه اگرچه مصرف زياد اين غذاها پانسمان نقره براي سوختگي مي‌تواند مضراتي براي كودكان در پي داشته باشد، اما منافعي نيز براي برخي از كودكان به همراه خواهد داشت.

منافع مصرف غذاهاي شور و ترش
اكثر كودكان از خوردن غذاهاي طعم‌دار لذت مي‌برند. دو طعمي كه بعد از طعم شيريني مورد توجه بيشتر كودكان مي‌باشند، طعم‌هاي شور و ترش مي‌باشند.كودكان از خوردن ميان‌وعده‌هاي شور مانند تنقلات شور، چيپس يا سيب‌زميني با طعم شور، چوب شور يا خيارشور لذت مي‌برند.

خوردن متعادل شوريجات در كودكان مي‌تواند در به تعادل نمايندگي شركت لوهمن روشه در آوردن الكتروليت‌هاي بدن كودك موثر باشد، به خصوص تمايل كودكاني كه زياد فعاليت بدني دارند و يا ورزشكار هستند به مصرف غذاهاي شور بيشتر است كه اين نشان از تمايل بدن كودك براي به توازن درآوردن الكتروليت‌هاي از دست رفته از طريق تعريق از راه مصرف غذاهاي شور مي‌باشد.

در صورتي كه ميزان ترشحات گوارشي بدن كودك كم و مبتلا به سوء‌هاضمه‌هاي جزئي باشد، يا ميزان آنزيم‌هاي گوارشي او تنظيم نباشد، مصرف غذاها يا تنقلات با طعم ترش مي‌تواند در به تنظيم درآوردن ميزان ترشحات گوارشي پانسمان suprasorb تا حدي موثر باشد.به علاوه اينكه برخي كودكان از مصرف غذاهاي ترش لذت مي‌برند.

مضرات مصرف غذاهاي شور و ترش
از جمله مضرات مصرف زياد غذاهاي شور در كودكان مي‌توان به بي‌اشتهايي، بد‌خوري‌هاي غذايي و حتي چاقي و بروز بيماري فشار خون در سنين بالاتر اشاره كرد.مصرف زياد غذاهاي ترش نيز مي‌تواند با به هم زدن اسيديته معده در هضم غذاها در بدن كودك اختلال ايجاد نمايد و باعث بروز مشكلات گوارشي در بدن كودك شود.

توصيه به والدين
به اعصاب والدين توصيه مي‌شود كه غذاها و مواد غذايي شور و ترش را تنها براي لذت بردن طعم آن غذاها به كودك خود بدهند و از زياده‌روي در مصرف غذاها و سس‌هاي آماده كه طعم شور و ترش را با هم دارند براي مصرف توسط كودك خود اجتناب نمايند.

منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده