همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
شوره سر,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
تحقيق
محصولات مدي هاني

جديد نشان مي دهد قارچ مرتبط با شوره سر در مو، ممكن است اختلالات روده اي نظير بيماري التهاب روده را در بيماران تشديد نمايد.

به گزارش مهر، مخمر Malassezia restricta ژل medihoney كه در پوست‌هاي چرب و فوليكول‌هاي فرق سر يافت مي‌شود با برخي مشكلات پوستي مرتبط است. اين قارچ‌هاي ميكروسكوپي غالباً در روده هم يافت مي‌شوند.

 

محققان مركز پزشكي سدارز سيناي لس‌آنجلس در مدي هاني اين مطالعه، M. restricta را در بيماران مبتلا به بيماري روده‌اي كرون كه حامل گونه ژنتيكي موسوم به آلل IBD CARD۹ بودند بررسي كردند.

 

بيماري كرون يك نوع IBD است كه موجب التهاب در دستگاه گوارش مي‌شود و در نهايت منجر به عسل پزشكي درد شكمي، اسهال، خستگي و ضعف، كاهش وزن و سوءتغذيه مي‌شود.

 

«ديويد آندرهيل»، عضو تيم تحقيق، در اين باره مي‌گويد: «ما از يافتن اين موضوع تعجب كرديم كه وجود Malassezia restrica در سطوح بافت روده بيماران مبتلا به قيمت كرم مدي هاني كرون به مراتب از افراد سالم شايع‌تر است.»

 

وي در ادامه مي‌افزايد: « IBD بواسطه تغيير در واكنش‌هاي ايمني به ميكروبيوم روده مشخص مي‌شود.»

 

به گفته محققان، تغيير در قارچ‌هاي روده‌اي نظير M. restricta و واكنش ميزبان به اين قارچ‌ها، ممكن است فاكتوري مهم در بروز بيماري كرون در برخي از بيماران باشد.

 

 



منبع

تظرات ارسال شده