همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مصرف بيش از حد نمك، باعث بيماري قلبي مي‌شود

آمريكا، نشان داده است كه مصرف بيش از حد نمك (سديم)، خطر بيماري‌هاي قلبي را افزايش مي‌دهد و افراد بسياري را در سراسر جهان به كام مرگ فرستاده است.

به پانسمان زخم بستر گزارش به نقل از طبنا، نمك در تمام مواد غذايي‌مان، از جمله نان، پيتزا، سوپ و ديگر خوراكي‌هاي بسته‌بندي شده وجود دارد. محققان آكادمي ملي علوم آمريكا توصيه مي‌كنند براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي بايد از مصرف سديم كاست.

آنها معتقدند كه مقدار مصرف روزانه نمك در وريدي بزرگسالان كه سابقا ۲ هزار و ۳۰۰ ميلي‌گرم در روز پيشنهاد شده بود، اكنون بايد به هزار و ۵۰۰ ميلي‌گرم تقليل داده شود.

اين محققان در تلاش‌اند تا قوانيني وضع شود كه رستوران‌ها و كارخانه‌هاي توليد مواد غذايي، از نمك كمتري استفاده كنند.

نمك باعث مي‌شود تا بدن آب را در خود حفظ كند و وقتي فردي بيش از اندازه نياز نمك مصرف مي‌كند، آب زيادي در بدنش ژل هيدروزورب باقي مي‌ماند و فشار خون او را بالا مي‌برد. از طرفي فشار خون بالا، روي اندام‌هايي مانند مغز، كليه‌ها و قلب فشار مي‌آورد و در نهايت منجر به حملات قلبي و همچنين سكته‌هاي مغزي مي‌شود.

بررسي‌هاي امروز نشان مي‌دهد كه كودكان بين چهار تا هشت سال، ۹ تا ۱۳ سال و ۱۴ سال به بالا به ترتيب نبايد در روز بيش از هزار، هزار و ۲۰۰ پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد و هزار و ۵۰۰ ميلي‌گرم نمك مصرف كنند.

البته اين محققان روي مواد مغذي ديگر هم در حال بررسي هستند. به طور مثال، آنها در مورد مصرف پتاسيم كه در خوراكي‌هايي مانند موز و سيب‌زميني ديده مي‌شود، مي‌گويند بزرگسالان نبايد بيش ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ ميلي‌گرم در روز مصرف كنند. البته هنوز در زمينه مصرف پتاسيم، پماد زخم تحقيقات‌شان تكميل نشده است.

پتاسيم برعكس نمك كه فشار خون را بسيار بالا مي‌برد، از فشار خون مي‌كاهد و رگ‌هاي خوني را در وضعيت آرامش قرار مي‌دهد.

به گزراش طبنا، محققان توصيه مي‌كنند با مصرف كمتر نمك، خود را از خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و مرگ زودرس، دور نگه‌داريد.



منبع

تظرات ارسال شده