همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
جاي  گزيدگي حشرات را با آب و صابون بشوييد

استان‌هاي شمالي مراقب گزش حشرات باشند، گفت: كمپرس سرد موجب كاهش درد محل گزيدگي مي كرم رژودرم براي گوشت اضافه شود.

به گزارش : دكتر امير هوشنگ احساني گفت: پشه و ساير حشرات موقع گزيدن، مايع بزاق خود را به داخل پوست تزريق مي‌كنند و خون بدن را مي‌مكند كه چسب زخم بستر داخل شدن مايع بزاقي در پوست باعث ايجاد علائمي مانند خارش، قرمز شدن پوست، كهير در محل گزيدگي و حتي ايجاد تنگي نفس در فرد مي‌شود.

پماد كالامين بهترين پماد موضعي جهت كاهش خارش محل گزيدگي

وي با اشاره به اينكه اثر گزيدگي‌ها مري انسان در افراد متفاوت است، گفت: افراد جهت رفع كاهش قرمزي و خارش به مدت كوتاه از پماد كالامين يا كورتون استفاده كنند و براي درمان كامل و دچار نشدن به گزيدگي از پمادهاي مخصوص دافع حشرات استفاده كنند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي درمان تاول سوختگي با آب جوش تهران ادامه داد: اگر محل گزيدگي ورم و خارش شديد داشت، افراد داروي خوراكي آنتي‌هيستامين مصرف كنند و جهت كاهش التهاب محل گزيدگي را با آب و صابون شستشو دهند.

احساني يادآور شد: براي پماد آلفا كاهش درد ناشي از گزش حشرات مقداري يخ روي محل گزيدگي گذاشته يا پارچه تميزي را با آب سرد مرطوب كرده و روي محل قرار دهند تا درد كمتر شود.

اين متخصص پوست و مو در پايان خاطرنشان كرد: افراد جهت پيشگيري از گزش حشرات در محيط‌هاي باز، پيراهن آستين بلند و شلوار بلند به تن كنند و نصب توري به پنجره‌ها را جدي بگيرند.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده