همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

6 راهكار براي درمان زخم بستر در خانه

به گزارش آسان طب اگر زخم بستر به موقع درمان نشود، مي تواند به يك زخم عميق منجر شود و علائم عفونت مانند چرك نيز در اين زخم ها ايجاد شود.

بايد بدانيد كه مشكل زخم بستر اغلب در نقاط باسن، شانه، پوست، در امتداد ستون فقرات، پشت دست و يا كمر، پاشنه، مچ پا و يا پوست پشت زانو اتفاق مي افتد . در اين پست از مجله پزشكي آسان طب چند مورد از راههاي درمان زخم بستر در خانه را برايتان بيان مي كنيم.

درمان زخم بستر در خانهدرمان زخم بستر در خانه

1-درمان زخم بستر در خانه با آلوئه ورا

براي درمان زخم بستر از آلوئه ورا استفاده كنيد. طبق بررسي هاي بدست امده آلوئه ورا خواص تسكين دهندگي دارد و مي تواند به بهبود زخم كمك كند. همچنين آلوئه ورا سبب رطوبت رساني به پوست آسيب ديده خواهد شد. اين عامل باعث بهبود سريع زخم مي شود.

براي اين كار كافيست ابتدا آلوئه ورا را برش بزنيد و سپس ژله داخل آن را بر روي منطقه زخم شده بماليد. به مدت چند دقيقه به آرامي مالش دهيد. اجازه دهيد تا ژله روي منطقه آسيب ديده خشك شود، سپس با يك پارچه مرطوب تميز آن منطقه را تميز نماييد. اين كار را سه بار در روز تكرار نماييد تا نتيجه ان را ملاحظه كنيد.

2-درمان زخم بستر در خانه با روغن نارگيل

براي درمان زخم بستر از روغن نارگيل استفاده كنيد. روغن نارگيل داراي اسيد هاي چرب است . در نتيجه مي تواند پوست را سالم نگه دارد و آن را از آسيب هاي ناشي از فشار حفظ كند.

پيشنهاد آسان طب : روشهاي پيشگيري و مراقبت از زخم بستر

همچنين ماساژ روغن نارگيل بر روي بدن باعث بهبود گردش خون خواهد شد. روغن نارگيل را براي درمان زخم بستر ، به آرامي در نقاط آسيب ديده و اطراف آن مالش بدهيد تا روغن به عمق پوست نفوذ كند. توجه داشته باشيد وقتي در حال مالش دادن هستيد فشاري بر روي زخم وارد نكنيد.

3-درمان زخم بستر در خانه با تغيير موقعيت

براي درمان زخم بستر موقعيت شخص را عوض كنيد. تغيير موقعيت بدن، مي تواند بدن را از استرس و فشار بر روي پوست كه باعث تحريك زخم مي شود را كاهش دهد. همچنين خطر ابتلا به زخم جديد را كاهش مي دهد.

4-درمان زخم بستر در خانه با استفاده از آب شور

براي درمان زخم بستر از آب شور استفاده كنيد. زخم هايي كه به درستي پاك و تميز نمي شوند بيشتر در معرض عفونت و التهاب هستند. آب شور مايع اضافي را كاهش مي دهد همچنين پوست مرده و شل را نابود مي سازد. براي تهيه اين آب شور، ۲ قاشق چاي خوري نمك را در يك فنجان آب مخلوط نماييد و بگذاريد تا بجوشد سپس اجازه دهيد تا خنك شود. اين يك راه حلي براي تميز كردن زخم است. اين كار را روزي چند بار تكرار نماييد.

5-درمان زخم بستر در خانه با زردچوبه

براي درمان زخم بستر از زردچوبه استفاده كنيد. به گزارش آسان طب زردچوبه براي تسريع روند بهبود زخم بستر موثر است. زردچوبه داراي خواص ضد التهابي، ضد عفوني كننده و آنتي اكسيداني است. در نتيجه مي تواند به مبارزه با عفونت بپردازد. براي اين منظور ابتدا آن منطقه را با آب شور تميز كنيد. پودر زردچوبه را به اندازه كافي روي زخم بريزيد به طوري كه كل زخم را پوشش دهد سپس آن منطقه را با پانسمان تميز پوشش دهيد. براي درمان سريع، اين كار را سه بار در روز انجام دهيد. همچنين مي توانيد ۲ بار در روز شير زردچوبه گرم بنوشيد.

6-درمان زخم بستر در خانه با عسل

براي درمان زخم بستر از عسل استفاده كنيد. طبق بررسي هاي بدست امده عسل داراي خواص ضد عفوني كننده طبيعي و همچنين تسكين و بهبود زخم مي شود. اين عامل باعث كاهش خارش، تسريع بهبود و تسكين درد مي شود. عسل همچنين مي تواند خطر ابتلا به عفونت را كاهش دهد. براي اين كار يك مخلوط مساوي از عسل و شكر تهيه كنيد. اين مخلوط را به طور ضخيم در منطقه آسيب ديده بدن قرار دهيد سپس با يك پانسمان تميز آن را پوشش دهيد. اين درمان را يك بار در روز انجام دهيد. پس عسل را براي رفع زخم بستر و بهبود آن فراموش نكنيد.

منبع : www.asanteb.com

تظرات ارسال شده