همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ترفندهاي جادويي براي جلوگيري از پوست

داد كه به كمك برخي راهكار‌ها مي‌توان سرعت اين روند را كاهش داد.

به گزارش : محمد رضواني متخصص پوست، مو و زيبايي درباره دلايل پيري پوست در دوران يائسگي اظهار كرد: هورمون استروژن نقشي موثر در لطافت پوست دارد، در دوران يائسگي فعاليت غدد چربي به علت كاهش هورمون‌هاي پزشكي كودكان جنسي استروژن كمتر مي‌شود، بنابراين كاهش چربي پوست در خشك شدن آن موثر است. چربي در نگهداري آب در پوست نقش دارد، تابش نور آفتاب هم در طول سال‌هاي زندگي خاصيت ارتجاعي پوست را كاهش مي‌دهد، اين كاهش خاصيت ارتجاعي، شكسته شدن پوست و افزايش چين و چروك را به همراه دارد.

او بيان كرد: افراد براي اينكه در دوران يائسگي كمتر به پيري پوست دچار شوند بايد در معرض نور مستقيم و شديد خورشيد نباشند، همچنين بايد خشكي پوست خود را به كمك كِرِم‌هاي پماد مديكال هاني حاوي ويتامين‌هاي A، C، E، B، هيالورونيك اسيد و سراميد‌ها و چربي‌هاي پوست جبران كنند.

اين متخصص پوست، مو و زيبايي مصرف كِرِم‌هاي لايه‌بردار را در افزايش شفافيت پوست موثر دانست و افزود: اين كِرِم‌ها اغلب حاوي آلفا هيدروكسي اسيد (AHA) و بتاهيدروكسي اسيد (BHA) هستند، اشخاصي كه در صورت آن‌ها لك ايجاد شده است هم براي رفع اين مشكل بايد از كِرِم‌هاي حاوي هيدروكينون استفاده كنند.

تاثير مصرف آنتي‌اكسيدان‌ها قيمت پماد زخم بستر در كاهش روند پيري پوست

رضواني تاكيد كرد: مصرف آنتي‌اكسيدان‌ها هم روند پيري پوست را به تاخير مي‌اندازد كه از جمله اين آنتي‌اكسيدان‌ها مي‌توان به مكمل‌هاي سلنيوم و ويتامين‌هاي C و E اشاره كرد.

او تصريح كرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ سال پيش براي جلوگيري از پيري پوست در دوران يائسگي از هورمون درماني استفاده مي‌شد كه امروزه ديگر اين روش كارآمد نيست، زيرا هورمون درماني احتمال ابتلا به سرطان تخمدان و رحم را افزايش مي‌دهد، انواع پانسمان نقره برخي افراد هم معتقدند كه كِرِم‌هاي حاوي استروژن گياهي با منشاء سويا براي زنان يائسه مفيد است.

اين متخصص پوست، مو و زيبايي گفت: از اقدامات عملي براي مقابله با چين و چروك در دوران يائسگي مي‌توان به استفاده از بوتاكس، فيلر و ليزر تحت نظر متخصص اشاره كرد، امروزه از سلول درماني هم براي كاهش چين و چروك استفاده مي‌شود. براي اين منظور سلول‌هاي فيبروبلاست را از پوست فرد مي‌گيرند و آن‌ها را كشت مي‌دهند سپس فيروبلاست‌هاي درمان خانگي سوختگي با آب جوش كشت داده شده را به نواحي چين و چروك تزريق مي‌كنند، استفاده از امواج مافوق صوت هايفو هم ساليانه يك بار در رفع چين و چروك پوست موثر است.

رضواني يادآوري كرد: اقدامات عملي ذكرشده اغلب پس از سن ۴۵ سالگي آغاز مي‌شوند و در دوران يائسگي هم نياز به آنها افزايش پيدا مي‌كند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده