همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با نسخه خانگي درد پاهايتان را درمان كنيد

تحت تاثير قرار ميدهد. درد پا مي تواند در هر نقطه از پا از جمله انگشتان، پاشنه پا، مچ پا يا قوس پا رخ دهد و مي تواند علل مختلفي داشته باشد نظير: كهولت سن، پوشيدن كفش نامناسب، پياده روي بيش از حد، براي زماني طولاني روي پا ايستادن ، شكستگي، كمبود مواد معدني، ناخن پاي روينده در شصت ، ديابت و شرايط ديگر.

به گزارش : چيزهاي بسياري در دسترس هستند كه مي توانيد در خانه به طور طبيعي درد پاي خود را تسكين دهيد.

در اينجا ۱۰ داروي خانگي براي درد پا را بيان ميكنيم.

۱.سركه

سركه در درمان هاي مختلفي استفاده مي شود و مي تواند درد پا بر اثر رگ به رگ شدن و يا بعلت هاي ديگر را با كاهش التهاب تسكين دهد.

• وان را با آب داغ پر كنيد. دو قاشق غذاخوري سركه در آن بريزيد. همچنين مي توانيد نمك دريا يا نمك فرنگي اصل را نيز با آن مخلوط كنيد.اگر هيچكدام را نداشتيد، فقط از نمك طعام استفاده كنيد و پاي خود را به مدت ۲۰ دقيقه در آن خيس كنيد.

• روش بي براون ديگر، تهيه ي مخلوطي از سركه و آب در دو ظروف بمقدار مساوي است. يكي آب سرد و ديگري آب گرم. يك حوله را در مخلوط آب گرم خيسانده و فشار داده، سپس آن را اطراف پاي خود به مدت پنج دقيقه بپيچيد. همين كار را نيز با مخلوط آب سرد انجام دهيد. روزانه اين عمل را حداقل سه يا چهار بار تكرار كنيد.

۲.آب گرم و آب سرد

آب گرم و آب سرد مي تواند در درمان درد پا موثر باشد. درمان با آب گرم، جريان خونرساني به پا را افزايش ميدهد و درمان با آب سرد التهاب را كاهش مي دهد.

• يك سطل را با آب سرد و ديگري با آب گرمي كه قابل تحمل باشد، پر كنيد . روي يك صندلي راحت بنشينيد و پاي خود را به مدت سه دقيقه در آب داغ نگه داريد و سپس همين كار را با آب سرد بمدت حداقل ۱۰ ثانيه تا يك دقيقه انجام دهيد. اينكار را دو يا سه بار انجام دهيد و سرانجام در حمام پاي خود را با آب سرد بشوييد.

• گزينه ديگر اينست كه يك پد گرما و بسته يخ را بطور متناوب به مدت ۱۰ دقيقه براي كاهش درد پا روي پايتان بگذاريد.

۳.سولفات منيزيم يا نمك اپاسوم

سولفات منيزيم مي تواند به تسكين فوري درد پا كمك كند. تركيب گرما و سولفات منيزيم كه به خوبي درد پا را تسكين ميدهد.

• دو يا سه ژل پرونتوسان قاشق غذاخوري نمك فرنگي اصل را در وان آب گرم بريزيد.

• پاهاي خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه در وان بگذاريد.

• نمك باعث ميشود تا پاهاي شما خشك و زبر شود. بنابراين بعد از آن از مرطوب كننده استفاده كنيد.

۴. يخ درماني

يخ درماني يك راه خوب براي كاهش درد و تورم پا است. مقدار كمي يخ خرد شده را در كيسه هاي پلاستيكي كوچك بريزيد و از آن براي ماساژ منطقه آسيب ديده در يك حركت دايره مانند استفاده كنيد. همچنين مي توانيد كيسه ي سبزيجات منجمد شده را در يك حوله نازك پيچيده و استفاده كنيد.

سرما به طور موقت باعث بي حس شدن انتهاي عصب در ناحيه دردناك شده و به شما آرامش مي دهد. همچنين تورم را نيز كاهش ميدهد. بسته يخ را بيش از ۱۰ دقيقه در يك زمان استفاده نكنيد. زيرا مي تواند به پوست و اعصاب آسيب برساند.

۵. روغن ميخك

روغن ميخك در درمان سردرد، درد مفاصل، پاي ورزشكاران، قارچ ناخن و همچنين درد پا توسط افزايش گردش خون ،بسيار موثر است.

• براي تسكين سريع، به آرامي پاي خود را با روغن ميخك ماساژ دهيد. اين كار جريان خون را تحريك كرده و باعث شل شدن عضلات ميشود.همچنين مي توانيد پا و پاشنه پا را اسپري لينوورا با روغن ميخك چند بار در روز ماساژ دهيد.

• اگر پوست حساس يا نازكي داريد، سه قطره روغن ميخك رقيق را با يك قاشق چاي خوري روغن زيتون يا نارگيل و روغن يرجين مخلوط كرده و سپس پاي خود را با آن ماساژ دهيد.

۶. فلفل قرمز

فلفل قرمز منبعي غني از كپساي سين است كه براي از بين بردن درد عضلاني، ورم مفاصل، فشار عضلاني، كمر درد، پا درد شناخته شده است.

• اگر پاي شما زماني كه سرد ميشود،درد ميگيرد، قبل از پوشيدن مقداري فلفل قرمز در جوراب خود بريزيد. اينكار باعث ميشود تا پاي شما گرم نگه داشته شود.

• درمان ديگر اضافه كردن نصف قاشق چاي خوري پودر فلفل قرمز به نصف سطل آب گرم و خيس كردن پاهاي خود براي چند دقيقه در آن است. اينكار اثر تسكين دهنده دارد و باعث تسكين درد پاي شما ميشود.

۷. روغن هاي ضروري

روغن هاي ضروري مانند روغن اوكاليپتوس، روغن نعناع و روغن رزماري به تسكين پاهاي خسته، زخم و درد كمك خواهد كرد.

۱. چهار قطره از هر يك از روغن هاي اوكاليپتوس و روغن رزماري و دو قطره روغن نعناع را در آب داغ بريزيد.

۲. پاهاي خود را به مدت ۱۰ دقيقه در آن خيس كنيد.

۸. مريم گلي

اگر درد پاي شما اسپري پرونتوسان بعلت فشار، رگ به رگ شدن و يا جراحت است، ميتوانيد از گياه مريم گلي براي رهايي از درد استفاده كنيد. همچنين مي تواند بوي بد پا را كاهش دهيد.

۱. به آرامي تعداد كمي از برگهاي مريم گلي را با دست جدا كرده و سپس آنها را در يك قابلمه كه كمي كمتر از يك فنجان سركه سيب در آن ريخته ايد،قرار دهيد.

۲. مخلوط را بمدت پنج دقيقه بجوشانيد.

۳. يك پارچه ي پنبه اي را در محلول گرم شده خيس كرده و سپس آنرا روي منطقه آسيب ديده قرار دهيد.

۴. اينكار را چند بار تكرار كنيد.

۹.دانه خردل

دانه خردل در درمان درد پا استفاده ميشود و به حذف آب سمي از بدن، بهبود گردش خون و كاهش التهاب و در نتيجه دادن تسكين تورم و درد كمك ميكند.

۱. مقداري دانه خردل را بكوبيد و آنها را به نصف سطل آب گرم اضافه كنيد.

۲. پاي خود را در آن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه قرار داده و سپس خشك كنيد.

دفعه بعد هم كه درد پا داشتيد، به سادگي ميتوانيد از هر يك داروهاي طبيعي كه در بالا ذكر شد استفاده كنيد. اما اگر درد غير قابل تحمل بود و بهبود پيدا نكرد، حتما به دكتر مراجعه كنيد.

۱۰. مارچوبه

مارچوبه درماني موثر براي مشكل عروقي درد پا است مخصوصا هنگاميكه درد بعلت التهاب يا ورم باشد. به سادگي ، به مدت چند دقيقه مارچوبه را بخار كنيد و سپس آن را بخوريد. اين نوشيدني به عنوان يك ديورتيك يا ادرار آور طبيعي عمل مي كند، و به دفع كردن مايع اضافي بدن و در نتيجه كاهش التهاب كمك ميكند.

منبع: بيتوته



منبع

تظرات ارسال شده