همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مهمترين علائم تجمع سم در بدن,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,مشاوره پزشكي
حتي

نوزادان متولد نشده هم نمي‌توانند از آلودگي‌هاي سمي دنياي امروز در امان بمانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سموم مواد مضري هستند كه مي‌توانند با DNA سلول تركيب شوند و به عملكرد آن آسيب برسانند. به عنوان مثال، فرمالدئيد، كه يك ماده معمول در محصولات آرايشي است باعث ايجاد نقايصي در هنگام تولد مي‌شود. به همين دليل به خانم‌هاي باردار توصيه مي‌شود تا حد ممكن از قرار گرفتن در معرض آن خودداري كنند.

قرار گرفتن در معرض سموم در زندگي روزمره بسيار اجتناب ناپذير است. اين مواد در بخش‌هاي مختلف از مواد غذايي و آرايشي بهداشتي گرفته تا محيط زيست يافت مي‌شوند پماد مدي هاني و هنگامي كه به بدن وارد مي‌شوند، تأثيرات منفي‌ آنها كاملا ملموس است.

موادسمي ممكن است از طريق مواد شيميايي موجود در هوا، تابش امواج الكترومغناطيسي از تلفن‌همراه و همچنين مواد غذايي فرآوري شده كه مي‌خوريد به بدن راه‌ يابند. بيماري‌هاي خود ايمني و استرس هم مي‌توانند در اين فرآيند نقش داشته باشند.

مطالعات جديد نشان مي‌دهد كه حتي نوزادان متولد نشده هم نمي‌توانند از آلودگي‌هاي جامعه‌ي پر از سم امروز در امان باشند، چنانكه بيش از ۲۰۰ ماده‌ي شيميايي در بند ناف نوزادان پيش از تولد يافت شده است.

ممكن است قادر نباشيد از مواد سمي در امان بمانيد، اما دانستن منشاء و چگونگي برخورد با آن‌ها به شما كمك خواهد كرد سميت مواد را به طور قابل ملاحظه‌اي كاهش دهيد. در ادامه اين مطلب با برخي از نشانه‌هاي افزايش سموم در بدن آشنا مي‌شويد.

كاهش تمركز و حافظه

سردرگمي، قيمت پانسمان نوين از دست دادن حافظه و عدم توانايي در تمركز، همه مي‌تواند نشانه انباشته شدن مواد شيميايي و سموم در بدن باشد. سموم باعث التهاب مي‌شوند و مي‌توانند بدن را از ويتامين‌هاي ضروري، مواد معدني و هورمون‌هاي لازم براي عملكرد روزانه بدن تخليه كنند.

مهمترين علائم تجمع سم در بدن,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,مشاوره پزشكي

كمبود انرژي

محققان به ارتباط تنگاتنگي بين خستگي مزمن و قرار گرفتن در معرض سموم محيطي مانند سموم دفع آفات، حلال‌ها و فلزات دست يافته اند. هنگامي كه سموم در بدن بيش از حد تجمع مي‌يابد، كليه‌ها و كبد بيشترين آسيب را مي‌بينند.

بوي غيرمعمول و بد دهان و بدن

يكي از نشانه‌هاي مهم افزايش حجم سم در بدن، بوي خريد پانسمان تندروت غير طبيعي بدن است. زيرا رايحه‌اي كه بدن ايجاد مي‌كند ناشي از محصولات متابوليسمي و تجزيه همان چيز‌هايي است كه استنشاق مي‌كنيم، مصرف مي‌كنيم يا در معرض آن هستيم. بوي غير معمول بدن، ادرار و بوي بد دهان همه نشانه‌هايي است كه بدن شما در تلاش است تا از شر سموم خلاص شود.

اختلالات گوارشي

هنگامي كه غذا‌هاي فرآوري شده مصرف مي‌كنيد، تمام مواد شيميايي موجود در آن مانند مواد نگهدارنده، رنگ‌ها و طعم دهنده‌هاي مصنوعي را وارد بدنتان مي‌كنيد كه مي‌تواند منجر به علائمي مانند ناراحتي معده و يبوست شود. اين حالت مي‌تواند نشانه‌اي از انباشت سموم در بدن باشد تا به بدن شما بگويد كه سرعت عملكرد خود را كاهش دهد. مصرف غذا‌هاي سرشار از ويتامين‌ها و مواد معدني مي‌تواند بدن را تقويت كرده و به از بين بردن سموم كمك كند.

مهمترين علائم تجمع سم در بدن,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,مشاوره پزشكي

ايجاد پانسمان hartmann حساسيت شيميايي

هر مقدار از مواد سمي مي‌تواند باعث ايجاد حساسيت‌هاي شيميايي شود. خستگي، مشكلات شناختي و التهاب از نشانه‌هاي انباشت سموم است.

درد جسمي

زياده‌روي در مصرف فست فودهائي كه مملو از مواد شيميايي است، مي‌تواند باعث انباشت سموم در بدن شود. مطالعات اخير نشان مي‌دهد كه همبرگر‌ها و ساير فست فودها، حجم مواد شيميايي مضر براي سلامتي در بدن را افزايش دهد. احساس ضعف، درد مفاصل و عضلات همه علائم مرتبط با انباشته شدن سمومدر بدن  هستند.

محصولاتي مانند شامپو، نرم كننده، صابون و لوسيون‌ها مي‌توانند حاوي مواد شيميايي مضر باشند و پوست به عنوان بزرگترين عضو بدن مي‌تواند در معرض نفوذ اين سموم قرار بگيرد بيماري پوستي و علائمي مانند آكنه، بثورات پوستي، پف چشم و اگزما را از خود بروز دهد.

اما در كنار همه اين نشانه ها، مصرف غذا‌هاي ارگانيك و طبيعي مانند سبزيجات و ميوه‌ها و اجتناب از فست فود‌ها مي‌تواند به جلوگيري از انباشت سموم در بدن ما كمك كند. همچنين نوشيدن مقدار زيادي آب در طول روز، خواب كافي، ورزش و مديريت استرس مي‌تواند در كاهش سموم بدن موثر باشد.



منبع

تظرات ارسال شده