همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چطور دچار تله افسردگي نشويم؟

بردن از فعاليت هاي معمول روزمره، گرايش به مصرف الكل و غذاهاي بي خاصيت را نيز مي توان به اين فهرست اضافه كرد.

به گزارش علائم ابتلا به افسردگي از فردي به فرد ديگر متفاوت هستند اما نقطه مشترك تمام آنها، بدتر شدن خلق و خوي و تداوم اين چرخه معيوب است. با اين حال شش مشكل رفتاري افراد افسرده و نحوه كنار آمدن با آنها براي جلوگيري از وخامت افسردگي بيشتر معرفي شده است:

عدم خريد قطره فروزومال فعاليت بدني: هنگامي كه افسرده باشيد، بعيد است كه از يك برنامه ورزشي منسجم و منظم پيروي كنيد. اين در حالي است كه ورزش مي تواند درماني فوق العاده و مفيد براي درمان افسردگي باشد و به عنوان يك ضد افسردگي قدرتمند عمل كند و آنهم به خاطر افزايش سطح سروتونين و دوپامين؛ دو ماده شيميايي كه منجر به فروكش كردن علائم افسردگي مي شوند. شنا، يوگا،‌ ايروبيك و حتي پياده روي ورزشهاي مفرحي هستند كه شما را از دام افسردگي نجات مي‌ دهند. براي داشتن انگيزه مي‌ توانيد با يكي از دوستان يا آشنايان خود به كلاسهاي ورزشي برويد.

مصرف قند بالا: افسردگي معمولا ميل به تنقلات و خوراكي‌ هاي شيرين را بالا مي قيمت پماد زخم بستر برد. مصرف تنقلات شيرين، در كوتاه مدت حس خوبي به افراد مي ‌دهد، اما كمتر از دو ساعت باعث مي ‌شود گلوكز خون به شدت پايين آيد. از مصرف زياد قند دوري كنيد. هميشه راه عاقلانه، به اندازه مصرف كردن است.

دوري از جمع: اين رايج ترين علامت افسردگي است. در واقع انزواي اجتماعي سير بيماري را وخيم تر مي كند و در واقع پاسخي است به استرس و درگيري هاي ذهني فرد افسرده. راه حل برون رفت از اين معضل، قرار گيري تدريجي در معرض اجتماع و از طريق دوستان و خانواده است. ليستي از افرادي كه قرار است مجددا با آنها ارتباط برقرار كنيد را تهيه و براي تماس با آنها برنامه ريزي نماييد.

انواع پانسمان نقره

نشخوار فكري: يك جزء مهم افسردگي است و شامل تفكر بيش از حد در مورد تمام شكست ها، از دست دادن ها و ... مي شود. نشخوار فكري در واقع يك فرايند سمي است كه منجر به استفاده زياد از عبارت « تقصير خود من است» توسط فرد افسرده مي شود. قبل از آنكه افكار منفي بر شما غلبه كند، خود را از دست آنها خلاص كنيد. افكار منفي مي‌ تواند باعث ايجاد توهم شود و رويدادهاي عادي را براي افراد غيرقابل تحمل كند. انجام فعاليت هاي مثبت نيز مي تواند نشخوار فكري را به تاخير بيندازد.

گرايش به مصرف الكل: مصرف و يا سوء پماد مديكال هاني مصرف الكل از نشانه هاي بارز افسردگي است و معمولا سير آن را وخيم تر مي كند. الكل مي تواند منجر به افزايش اضطراب در فرد افسرده شود و اثرات منفي روي سيستم عصبي مركزي داشته باشد. با پزشك يا درمانگر رواني خود در رابطه با عادات آشاميدن الكل صحبت كنيد. معمولا تجويز داروهاي ضد افسردگي و ضد اضطراب شما را از اين عادت دور مي كند.

افكار منفي: افراد افسرده تصور مي كنند كه حتي با انجام دادن كارهاي متفاوت و سعي در بهبود اوضاع فعلي نيز، احساس خوبي به آنها دست نخواهد داد. بنابراين تلاشي هم نمي‌ كنند! در اين صورت از انجام هرگونه فعاليتي باز مي‌مانند. پروراندن افكار منفي دام بزرگي است كه باعث تشديد افسردگي و در نتيجه منفعل شدن كامل فرد مي‌گردد. پزشكي كودكان منتظر روي دادن اتفاقات منفي نباشيد. اگر تلاش و كوشش كنيد، شانس‌ رسيدن به نتايج مثبت و سازنده را از دست نخواهيد داد.

منبع: آواي سلامت



منبع

تظرات ارسال شده