همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
8 اشتباهي كه هنگام دوش گرفتن انجام مي دهيد

كلي خود و حتي در هنگام حمام هم توجه كنيد.به همين دليل اين بسيار مهم است كه به خوراك، خواب و شست وشوي پوست توجه دقيقي داشته باشيد و مراقب رفتار خودتان با پوست باشيد.

به گزارش : ما در اينجا به ۸ اشتباهي كه معمولاً افراد موقع شست وشوي روزانه و دوش گرفتن انجام مي دهند اشاره مي كنيم. ممكن است پيش از اين به اين نكته ها توجه نكرده باشيد اما براي مراقبت از پوست و رعايت بهداشت قطعاً اين نكته ها مهم هستند.

ليف حمام را عوض نمي كنيد

حمام محيط مناسبي براي رشد ژل medihoney باكتري هاست. شايد محيط حمام شما بسيار تميز و مطبوع باشد اما باكتري ها همه جا هستند و بدون اينكه شما متوجه باشيد اثر نامطلوب خود را بر پوست و سلامت عمومي بدن تان مي گذارند. به همين دليل لازم است بعد از هر ۴ يا ۵ دفعه استفاده از ليف حمام آن را با ماشين لباسشويي بشوييد.

براي اينكه مطمئن شويد ليف حمام تان كاملاً تميز است بهتر است آن را با آب خيلي داغ بشوييد. با شستن درست ليف حمام تمامي مواد شوينده شيميايي، آلودگي هاي ناشي از شست وشوي بدن و چربي باقي مانده بر الياف را پاك خواهيد كرد. همچنين لازم است پس از ۳ ماه مصرف يك ليف آن را دور بيندازيد.

هر روز بدن را لايه برداري مي كنيد

شايد فكر كنيد استفاده روزانه ليف و مصرف محصولات مدي هاني مواد لايه بردار و شامپوهاي لايه بردار براي پاك سازي و سلامت پوست تان مفيد است. اما اصلاً اينطور نيست. شست وشوي زياد و پاكسازي دائمي باعث مي شود پوست تان حساس تر شود و به همين ترتيب آلودگي ها و باكتري ها را بيشتر جذب كند. هر چند روز يك بار از ليف استفاده كنيد. لايه برداري هر روزه براي پوست هاي خشك نيز بسيار آسيب رسان است و باعث ايجاد حساسيت و خشكي بيشتر پوست مي شود. يك بار لايه برداري پوست در هفته كافي است پس لازم نيست هر روز ليف بزنيد.

موها را بدون اينكه شانه بزنيد مي شوييد

اگر مي خواهيد مانع شكنندگي و ايجاد موخوره در موهايتان شويد قبل از شست وشوي مو آن را كاملاً شانه كنيد. اين كار براي پيشگيري از گره هاي مو هنگام مدي هاني استفاده از شامپو لازم است. همچنين براي استفاده از نرم كننده ها مي توانيد آن را با يك مسواك روي انتهاي مو بماليد و به اين ترتيب گره هاي مو را با ملايمت باز كنيد.

هنگام دوش مسواك مي زنيد

اگرچه با اين كار در زمان صرفه جويي كرده ايد و همزمان چند كار را انجام داده ايد اما اين باعث مي شود توجه كافي و زمان لازم را صرف شست وشوي دندان نكنيد. براي شستن دندان بهتر است از مسواك هاي برقي استفاده كنيد و حداقل دو دقيقه مسواك بزنيد. اين كاري است كه زير دوش ممكن نيست.

پاها را زير دوش شيو مي كنيد

اگر لازم است پا يا دست ها را شيو كنيد نبايد اين كار را در ابتداي حمام انجام بدهيد. اين كار را پس از شست وشوي كامل بدن و زماني كه بدن زير آب گرم قيمت كرم مدي هاني آماده شد انجام بدهيد. با اين روش پوست به راحتي شيو مي شود و التهاب و قرمزي ايجاد نمي شود.

هر روز موها را مي شوييد

هر چقدر بيشتر موها را بشوييد موها چرب تر مي شوند. چون پوست سر پس از شست وشو شروع به توليد چربي بيشتر براي موها مي كند. بهتر است هر دو يا سه روز يك بار موها را بشوييد. با اين كار چربي طبيعي مو حفظ مي شود و موها درخشان تر و سالم تر خواهند ماند.

با آب داغ دوش مي گيريد

هيچ چيز دلپذير تر از دوش آب گرم نيست به ويژه در فصل هاي سرد. اما آب داغ باعث ايجاد اگزما، خشكي پوست، خارش و التهاب مي شود. از آب ولرم استفاده كنيد تا سلامت پوست تان به مرور زمان از دست نرود.

موها را با شدت خشك مي كنيد

فشار عسل پزشكي شديد به موها با حوله براي خشك كردن مو يك اشتباه رايج است. اين كار باعث شكنندگي و آسيب به فوليكول هاي مو مي شوند. خشك كردن پوست و مو با شدت و فشار باعث خشكي و خارش در پوست سر و اندام مي شود. حوله را به آرامي روي موها قرار دهيد و بدنتان را نيز با ملايمت خشك كنيد.

منبع : ميزان



منبع

تظرات ارسال شده