همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سعيد نمكي,اخبار دانشگاه,خبرهاي دانشگاه,دانشگاه
وزير

بهداشت در نامه اي به معاون آموزشي وزارت بهداشت بر ضرورت پيگيري و رايزني در جهت تصحيح روش پذيرش دانشجو تأكيد كرد.

به گزارش مهر، دكتر سعيد نمكي وزير بهداشت در نامه اي به معاون آموزشي وزارت بهداشت تأكيد كرد مسئله پذيرش دانشجوي پانسمان كل اكتيو پزشكي پيگيري شود.

او تأكيد نموده است تصحيح روش پذيرش دانشجو با جلوگيري از نااميدي جوانان و نابغه هاي در عين حفظ حرمت و احترام ايثارگران و خانواده هاي معزز شهدا صورت گيرد.

در قسمتي از نامه وزير بهداشت آمده هست:« در روزهاي گذشته متأسفانه دچار بيماري سخت و نهايتا مصيبت از دست دادن مادر بودم با شكايت و شكوايه هايي كثيري از جوانان نخبه كشور كه در آزمون هاي تحصيلات تكميلي عليرغم كسب رتبه هاي برتر پيكو اسميت اند نفيو رد شده بودند روبرو شدم. متأسفانه تعداد چشمگيري از اين دانشجويان متعلق به خانواده هاي هستند كه بدون استفاده از كلاسهاي پرهزينه آنچناني با تكيه با هوش و استعداد ذاتي و با سعي بدون درنگ شبانه‌روزي به رتبه هاي بعدي دست يافته بودند.

براي اينجانب شكل پذيري هرگونه نگاه خارج از احترام عزيزاني كه خويش و خانواده هايشان از جان و چشم و دست و پا براي حفظ شرف و عزت و سربلندي و دفاع از مرزهاي اين سرزمين گذاشته اند و حقيقتاً اعصاب تمام نسل هاي امروز و فرداي اين سرزمين مديون جانفشاني اين اشخاص هستند بسيار ناراحت كننده هست. همانگونه كه نااميدي جوانان نخبه و دلبسته وطن كه به عشق ادامه تحصيلي و تبديل شدن به سرمايه هاي گرانبهاي انساني در راستاي خودكفايي ملي شبانه روز سعي نموده اند.

بنابراين الزامي هست به نحو مقتضي و در اسرع وقت به گونه اي عمل شود كه معادل سهميه مدنظر شده و با نظاره گري دقيق و رعايت اولويت رتبه هاي ممتاز از بين نخبگاني كه در شركت كنندگان ازاد وجود دارند به گنجايش هاي پانسمان suprasorb موجود دانشگاه هاي علوم پزشكي اضافه شود.

اين اقدام درصورتي كه چه دشوار و قدري دوران بر هست ولي پاسخي عادلانه به جوانان رشيد، نخبه و تلاشگر كشور هست كه صدايشان را شنيديم و براي رشد، ماندگاري و خدمت شان در اين سرزمين از هرگونه كوششي افسوس نخواهيم كرد. از طرف ديگر از حريم خانواده معزز شهدا و ايثارگران كه پيوسته مديون رشادت هاي آن ها هستيم مراقبت مي كنيم تا سايرين بدانند كه اين دوستان جايي را براي كسي تنگ نكردند.

ضروري هست با نمايندگي شركت لوهمن روشه رايزني هاي مستمر در راستاي تصحيح قانون هاي و قانون مربوطه جهت برطرف شبهات و حفظ كيفيت آموزش عالي بالاخص آموزش علوم پزشكي كه تأثير مستقيماً بر حيات و سلامت مردم دارد براي سال هاي آينده سعي كنيم.

بي ترديد تداوم وضعيت موجود علاوه بر گسست هاي اجتماعي تأثيرات نامطلوبي بر كيفيت و تبحر دانش آموختگان علوم پزشكي كشور خواهد گذاشت كه در آينده تاوانش را مردم نيازمند خدمت ها پزشكي خواهند پرداخت.»



منبع

تظرات ارسال شده