همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
رشد كلامي فرزندتان روند طبيعي دارد؟

فرزند شما تا ۲ سالگي بايد بتواند منظور خود را بيان كند و از پاسخي كه به شما مي‌دهد، متوجه شويد كه دستورات ساده شما را فهميده و واكنش نشان مي‌دهد.

در اين سن پدر و مادر بايد دايره لوهمن روشه لغات او را افزايش دهند. البته نبايد كلاس گفتار درماني و لغت‌آموزي براي او بگذاريد بلكه بصورت غيرمستقيم به او آموزش دهيد.

براي حل مشكل گفتاري كودك، راهكارهاي ساده‌اي وجود دارد كه به آنها اشاره خواهيم كرد:

شنونده باشيد

وقتي او صحبت كرده و حرف مي‌زند نبايد حرف او را قطع كنيد بلكه فرصت دهيد آنچه را مي‌خواهد بگويد در ذهن خود آماده كند و تمركز كافي را بدست آورد.

اگر شخص كم حوصله‌اي هستيد، بايد اين حالت را تغيير دهيد. زيرا كودك نمي‌تواند به سرعت صحبت كند و عجله شما كودك را مضطرب كرده و او را دچار گيجي مي‌كند.

بجاي فرياد، قصه بگوييد

درباره كارهاي روزمره و بازي‌هايي كه فرزندتان انجام مي‌دهد «قصه» بگوييد. سعي كنيد هنگام قصه‌گويي پانسمان زخم حفره اي با استفاده از كلمات گوناگون فضاي واقعي براي كودك ترسيم كنيد و آداب صحبت كردن را در قالب ديالوگ‌هاي قصه، به كودك آموزش دهيد.

همچنين براي مثال، زماني كه چيزي را به شما نشان مي‌دهد و مي‌گويد اين «پيشي» است؛ شما در پاسخ از جملات بلند استفاده كنيد: «بله عزيزم، اين يك گربه كوچولو و بامزه و ناز است كه داره دنبال مادرش مي‌گرده، تو مادرش را نديدي؟» به اين نحو سعي كنيد كه گفتگو را با او ادامه دهيد.

استفاده از كتاب هاي مصور

سعي كنيد براي كودك كتاب داستان‌هاي مصور تهيه كنيد و با هم كتاب بخوانيد. مي‌توانيد گاهي متن كتاب را با لحن زيبا براي او بخوانيد و گاهي نيز درمورد تصاوير صحبت كنيد و از او بخواهيد آنچه را مي‌بيند براي پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل شما توضيح دهد. بدين شكل دايره لغات كودك افزايش يافته و درك متفاوتي نسبت به پيرامون خود بدست مي‌آورد.

جادوي نوازش

يكي از اصلي‌ترين دلايل مشكلات گفتاري كودكان به خصوص در سن ۲ سالگي، اضطراب و استرس دروني اوست. مخصوصا زماني كه كلمه‌اي را اشتباه گفته يا حرفي زده كه زشت بوده؛ در اين هنگام با تمسخر يا عصبانيت اطرافيان روبرو شده و اعتماد به نفس خود را از دست داده.

در آغوش گرفتن و بوسيدن فرزند دلبندتان مي‌تواند استرس او را كاهش داده و اعتماد به نفس او افزايش يابد. لذا هنگامي كه كلمه را اشتباه گفت، سعي كنيد با محبت و خوش‌رويي شيوه درست بيان آن را با كودك تمرين كنيد.

طب سنتي چه مي‌گويد؟

در طب سنتي براي مصرف جراحي پوست هر ماده‌ي غذايي به مزاج فرد دقت كنيد و قبل از مصرف هر ماده‌ي غذايي خاصي، بايد با يك متخصص طب سنتي مشورت نماييد تا برايتان مشكلي ايجاد نشود و اين ماده غذايي با مزاج كودك‌تان سازگار باشد.

از جمله خوراكي‌هايي كه در طب سنتي، براي فصاحت كلام و سرعت تكلم كودكان مفيد است «تخم بلدرچين و اردك» بوده كه براي مصرف اين مواد خوراكي نكات و دستورالعمل‌هايي را بايد رعايت كرد.(از تاييديه بهداشتي محصولات مطمئن شويد)

براي كودكاني كه دير زبان باز مي‌كنند و يا نمي‌توانند به درستي صحبت كنند تخم بلدرچين را ۱۵ روز در ماه و به صورت يك روز در ميان آب پز كنيد و زرده عسلي آن را با مقداري عسل مخلوط و به فرزندتان بدهيد.

مصرف تخم اردك نيز براي افزايش سرعت تكلم بچه‌ها سوپرازورب سي كمك كننده است، زرده عسلي تخم اردك را با روغن زيتون مخلوط كنيد يا در روغن زيتون زرده آن را كمي تفت دهيد و با عسل تركيب كنيد و سپس ۱۰-۱۵ روز در ماه روزي يك زرده را به كودكي كه خوب حرف نمي‌زند، بدهيد اما بايد مصرف اين تخم را پس از يكي دو ماه، قطع و سپس دوباره همين كار را تكرار كنيد.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده