همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
10 درمان خانگي عالي براي موهاي خشك و وز

قطعي نيست كه با آن بتوانند موهايي خوش‌حالت و زيبا داشته باشند. مواد طبيعي كه در اكثر درمان‌هاي سنتي كشور هند به چشم مي‌خورد، راه حل خوبي براي موهاي خشك و وزتان خواهد بود اما بهتر است كه درمان موي خشك را با پيشگيري از آن شروع كنيد!

به گزارش : براي كساني كه موهاي خشك و وز دارند، هيچ چيز بهتر از يك درمان ساده و قطعي نيست كه با آن بتوانند موهايي خوش‌حالت و زيبا داشته باشند. مواد طبيعي كه در اكثر درمان‌هاي سنتي كشور هند به چشم مي‌خورد، راه حل خوبي براي موهاي خشك و وزتان خواهد بود اما بهتر است كه درمان موي خشك را با پيشگيري از آن شروع كنيد!

اصلي‌ترين دليل ايجاد موهاي خشك و وز و راه پيشگيري از آن؟

معلوم است كه دليل داشتن موهاي خشك و وز، كمبود آب و رطوبت است، پس اگر موهاي خشك و وزي داريد، لطفا در تغذيه خود تجديد نظر كنيد و از اين به بعد آب بيشتري بنوشيد. سبزيجات هم در خود آب بسيار زيادي را ذخيره دارند كه در داشتن پوست و مويي سالم و باطراوت، كمك فراواني به شما خواهند كرد، پس حتما بعد از اين، از برگ‌هاي سبز و پرآب مانند كلم و كاهو... استفاده بيشتري بكنيد.

۱۰ درمان خانگي عالي براي موهاي خشك و وز

۱. ماسك مو روغن بادام و تخم‌مرغ

۱/۴ نحوه پانسمان هارتمن فنجان روغن بادام

يك عدد تخم‌مرغ كامل

اين دو ماده را با يكديگر مخلوط كنيد تا ماسك موي روان و يكدستي ايجاد شود و بعد آن را به مدت ۴۰ دقيقه به روي موها بگذاريد و سعي كنيد با قسمت بندي كردن موها، مطمئن شويد كه موها كاملا به آن آغشته شده‌اند. در انتها هم موها را با يك شامپو و نرم كننده بدون سولفات بشوييد و خشك كنيد.

روغن بادام يك نرم كننده طبيعي است و رطوبت موها را افزايش مي‌دهد و تخم‌مرغ هم مي‌تواند با مواد مغذي خود، لايه محافطتي و شفت مو كه در اثر خشكي، آسيب ديده است را ترميم كند.

۲. ماسك مو آووكادو

يك عدد آووكادوي له شده

يك فنجان ماست معمولي

اين دو ماده را با يكديگر مخلوط كنيد تا يك ماسك موي عالي و ارزان قيمت را داشته باشيد! موهاي خود را از ابتدا تا انتهاي آن به مدت ۴۵ دقيقه به اين ماسك مو آغشته كنيد و بعد با آب ولرم بشوييد.

اين ماسك سرشار از ويتامين E و B است كه در افزايش رطوبت در موها بي‌نظير عمل مي‌كند و مي‌تواند بافت موهاي خشك و وز را هم ترميم كند.

۳. ماسك روغن نارگيل و روغن ويتامين E

روغن نارگيل

روغن ويتامين E

ميزان روغن ويتامين E به هر اندازه‌اي كه هست، روغن نارگيل بايد ۴ برابر آن باشد. اين دو ماده را با يكديگر مخلوط كنيد و مي‌توانيد اضافي آن را در يك ظرف دربسته در يخچال نگهداري كنيد. ۴۰ تا ۴۵ دقيقه، موهايتان را از خريد پانسمان ريشه تا ساقه و انتهاي آن، به اين ماسك مو آغشته كنيد و بعد بشوييد.

ويتامين e سرشار از آنتي‌اكسيدان است كه با راديكال‌هاي آزادي كه موها را تخريب مي‌كنند، مبارزه مي‌كند و روغن نارگيل هم براي رطوبت بخشيدن به عمق موها بسيار عالي است.

۴. ماسك مو مايونز

۱/۴ فنجان مايونز

۱/۳ فنجان روغن بادام

۱ تا ۲ عدد تخم‌مرغ

همه مواد را به خوبي در يكديگر مخلوط كنيد تا يك خمير نرم و يكنواخت ايجاد شود. اين ماسك مو را يك تا دو ساعت روي موها بگذاريد و تا حد امكان هم موها را با يك كلاه حوله‌اي يا دستمال سر، ببنديد.

اين درمان براي موهاي خشك و وز، مانند يك معجزه است كه به سادگي تمام قسمت‌هاي وز و آسيب ديده را درمان مي‌كند. با اين درمان موي خشك، زيبايي، درخشش فوق‌العاده و نرمي را به موهايتان برگردانيد.

۵. ماسك مو عسل و آب ليمو

۲ قاشق غذاخوري عسل

يك قاشق غذاخوري آب ليمو

يك فنجان آب

سه ماده را با يكديگر كاملا مخلوط كنيد و آن را به آرامي به روي كف سر و موها بماليد و براي چند دقيقه، موها و پوست سر را با آن ماساژ دهيد و بعد اجازه دهيد تا موها براي ۱۰ دقيقه به آن آغشته بمانند و بعد با آب ولرم موها را بشوييد و خشك كنيد.

موهاي خشك و وز، با مواد موجود در اين ماسك، به سادگي تحت درمان قرار مي‌گيرند و شفت خشك و وز موها، ترميم خواهند شد. همچنين ويتامين C موجود در اين ماسك، براي از بين بردن هارتمن شوره سر نيز مفيد است.

۶. ماسك مو عسل و ماست

۳ قاشق غذاخوري عسل

يك فنجان ماست معمولي

تركيب اين دو ماده مغذي، براي درمان موي خشك، بي‌نظير است. كافي است كه موهاي خشك و وز را به مدت ۳۰ دقيقه به اين ماسك آغشته كنيد تا شاهد تاثير بسيار سريع آن در صافي و مرطوب شدن موها ببينيد. بعد از ۳۰ دقيقه، موها را با آب ولرم و شامپوي مناسب و بدون سولفات بشوييد و خشك كنيد.

ماست و عسل، هر دو براي تامين رطوبت پوست و مو بسيار عالي هستند.

۷. ماسك مو سركه سيب

۲ قاشق غذاخوري سركه سيب

۲ فنجان آب

سركه سيب را در آب بريزيد و در واقع با اين كار، سركه را رقيق خواهيد كرد. بعد از اينكه در حمام موها را شستيد، آب اضافي آن را بگيريد و براي چند دقيقه، آن‌ها را با اين سركه رقيق شده بشوييد و تمام موها را به آن آغشته كنيد و بعد دوباره موها را آب‌كشي كنيد.

سركه سيب، به طور كامل موها را پاكسازي مي‌كند و چربي و آلودگي آن را از بين مي‌برد. ضمنا براي حفظ رطوبت موها نيز موثر است.

۸. ماسك مو آلوئه‌ورا

۱/۴ فنجان ژل آلوئه‌ورا

۱/۴ فنجان روغن (هر نوع روغن طبيعي مانند نارگيل، زيتون، بادام و...)

اين دو ماده در يكديگر تركيب كنيد و به موها بماليد. پوست سر را هم مي‌توانيد به اين ماسك آغشته كنيد. بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقيقه، موها را با شامپوي ملايم بشوييد و آب‌كشي كنيد.

ژل آلوئه‌ورا يك رطوبت‌رسان طبيعي و عالي پانسمان اكتي كوت است كه نه تنها موها را مرطوب و نرم مي‌كند، بلكه در اثر استفاده از آن با روغن، از خشك شدن موها در روزهاي بعدي نيز جلوگيري مي‌نمايد و يك نقش محافظتي را ايفا خواهد كرد. اين روغن باعث نفوذ ژل آلوئه‌ورا در مو و حفظ رطوبت در آن مي‌شود.

۹. ماسك مو شير نارگيل

كمي شير نارگيل را بسته به ميزان بلندي موها، در داخل يك كاسه بريزيد و آن را روي شعله گرم كنيد. سپس موها را با شير نارگيل ماساژ دهيد و ۳۰ دقيقه هم آن را روي موها بگذاريد.

شير نارگيل داراي پروتئين‌هاي مغذي براي موهاست كه آسيب ديدگي و وزي موها را از بين مي‌برد و باعث رطوبت، نرمي و درخشش موها مي‌شود.

۱۰. روغن درماني

روغن درماني، يكي از روش‌هاي عالي هندي‌ها براي ايجاد نرمي و رطوبت در موهاست كه به تغذيه و ترميم بافت مو نيز كمك مي‌كند، بنابراين در اينجا، ليست بهترين روغن‌ها براي ماساژ سر و موهاي خشك و وز را در اختيارتان مي‌گذاريم، تا هر كدام را كه در دسترس داريد، براي درمان موي خشك انتخاب كنيد.

۱. روغن آرگان

۲. روغن نارگيل

۳. روغن بادام

۴. روغن جوجوبا

۵. روغن زيتون

موهاي خشك و وز را خودتان در منزل و با استفاده از مواد طبيعي موجود در خانه كه هم كم‌هزينه هستند و هم بدون عوارض و خطر، درمان كنيد و بهترين ماسك مو را براي درمان موي خشك خود تهيه كنيد. همچنين مطمئن باشيد كه با استفاده عفونت بدن از هر كدام از اين درمان‌ها به صورت يك يا ۲ بار در هفته، نتيجه بسيار شگفت‌انگيزي خواهيد گرفت كه آن را جزء مراقبت‌هاي هميشگي و روتين از موهاي خود قرار خواهيد داد، زيرا علاوه بر درمان، اين ماسك‌ها براي افزايش زيبايي و درخشش موها نيز بسيار عالي هستند.

منبع: برترينها



منبع

تظرات ارسال شده