همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
توصيه‌هاي بهداشتي براي جلوگيري از گرمازدگي زائران

گفت: زائران آب و املاح بدنشان را به موقع تأمين كنند تا دچار گرمازدگي و كم‌آبي بدن نحوه پانسمان هارتمن نشوند.

به گزارش : از پايگاه اطلاع‌رساني حج و زيارت، حسين عرفاني رئيس اداره مراقبت بيماري‌هاي وزارت بهداشت گفت: با توجه به شركت مردم از اقصي نقاط دنيا امكان انتقال ويروس و ميكروب محصولات زخم بستر به افراد وجود دارد لذا رعايت نكات بهداشتي به‌شدت حائز اهميت است.

وي افزود: امسال اربعين در شرايطي برگزار مي شود كه احتمال گرمي هوا وجود دارد، لذا زائران از لباس و كفش مناسب و عينك آفتابي استفاده كنند و آب و املاح بدنشان عفونت بدن را به موقع تأمين كنند تا دچار گرمازدگي و كم‌آبي بدن نشوند.

رئيس اداره مراقبت بيماري‌هاي وزارت بهداشت با بيان اين‌كه شستشوي مرتب و صحيح دست‌ها با آب و صابون قبل از خوردن غذا و مواد آشاميدني و بعد از اجابت مزاج ضروري است گفت: زائراني هارتمن كه بيماري مزمني دارند و بايد داروهايي به‌همراه داشته باشند حتماً داروهاي مورد نياز خود را كمي بيشتر از نياز تهيه كنند.

وي ادامه داد: زائراني كه مقاومت بدنشان در برابر بيماري‌ها كم است مسائل بهداشتي را بيشتر رعايت كنند، به دليل تراكم جمعيتي خريد پانسمان امكان انتقال بيماري‌هاي تنفسي مانند آنفولانزا وجود دارد لذا بيماران از ماسك استفاده كنند و از روبوسي و دست دادن به ديگران بپرهيزند.

وي تأكيد كرد: زائران از مصرف سبزيجات خام كه به شكل غيرمطمئن عرضه مي‌شوند بپرهيزند.

منبع: آنا



منبع

تظرات ارسال شده