همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
پاك كننده‌هاي طبيعي براي  آرايش صورت  را بشناسيد

بهتر است با مواد در دسترس و خانگي انواع پاك كننده هاي آرايش صورت را در منزل بسازيد

به گزارش : خانم ها بايد دقت كنند علاوه بر تهيه وسايل آرايشي استاندارد، بايد از روش هاي مناسب و بدون ضرر براي پاك كردن آرايش صورت استفاده شود. پاك كننده هاي آرايشي در انواع شيميايي و طبيعي موجود است و اگر شما تمايل داريد آرايش را از روي پوست صورتتان به راحتي پاك كنيد و علاوه بر اين پوستي شاداب و بانشاط داشته باشيد، بهتر است از پاك كننده هاي آرايشي طبيعي و در دسترس استفاده كنيد.

براي تقويت و جوان سازي پوست صورت و لايه برداري، بهتر است با مواد در دسترس و خانگي انواع پاك كننده ژل مدي هاني هاي آرايش صورت را در منزل بسازيد.

روغن زيتون

روغن زيتون داراي مواد مغذي مانند ويتامين E است كه باعث شادابي و تغذيه پوست صورت و پوست اطراف چشم مي شود. روغن زيتون را با مقداري روغن درخت چاي به خوبي مخلوط كنيد سپس كمي روغن بادام را به اين مخلوط بيفزاييد و تركيب مواد را با دست روي پوست صورت خود بماليد و آن را ماساژ دهيد. بعد از كمي استراحت، پوست صورت خود را بشوييد.

روغن بادام و شير

شير باعث ايجاد حس تازگي روي پوست صورت بعد از آرايش مي شود. شما مي توانيد با تركيب شير و روغن بادام، پاك كننده طبيعي براي انواع آرايش را در منزل تهيه كنيد. براي اين منظور چند قطره روغن بادام را با يك قاشق غذاخوري شير مخلوط كنيد و اين محلول را به كمك پنبه روي پوست صورت خود بماليد سپس صورت تان را بشوييد.

عسل و جوش شيرين

از عسل پزشكي تركيب جوش شيرين و عسل به عنوان پاك كننده آرايش صورت و لايه بردار طبيعي استفاده مي شود. مقداري عسل روي دستمال تميز و نرمي بريزيد سپس جوش شيرين را روي عسل بريزيد و از آن براي پاك كردن آرايش صورت استفاده كنيد. بعد از پاك شدن آرايش از روي پوست، با آب ولرم صورتتان را بشوييد.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا داراي تركيباتي است كه مي تواند آرايش و آلودگي را از روي پوست صورت به راحتي بزدايد. به مقدار مساوي ژل آلوئه ورا و عسل را درون ظرفي مناسب با يكديگر تركيب كنيد و دو قاشق غذاخوري روغن گياهي به تركيب اين مواد بيفزاييد سپس مواد را درون مخلوط كن بريزيد تا به صورت خميري شكل در آيد و خمير را درون ظرف در دار قرار دهيد و هر بار مقداري از آن را روي پوست صورت خود بماليد و بعد از ۱ تا ۲ دقيقه پوست صورتتان را با آب سرد بشوييد.

ماست

ماست مدي هاني 405 ساده از انواع پاك كننده هاي آرايش طبيعي است . شما مي توانيد با كمك پنبه توپي آغشته به ماست، رژگونه و پودر را به راحتي از روي پوست صورت خود پاك كنيد سپس صورتتان را با آب سرد بشوييد.

گلاب

يكي از انواع پاك كننده هاي طبيعي پوست صورت، گلاب است. شما مي توانيد گلاب را با ژل آلوئه ورا، گليسرين، صابون مايع زيتون و روغن گل رز تركيب و پاك كننده قوي و بي نظيري را در منزل تهيه كنيد.

مواد لازم:

گلاب : يك فنجان

ژل آلوئه ورا : يك چهارم فنجان

گليسرين : دو قاشق چاي خوري

صابون مايع زيتون : يك قاشق چاي خوري

روغن گل رز : ۸ قطره

همه مواد را درون ظرفي مناسب با يكديگر تركيب كنيد و هم بزنيد تا يكنواخت شوند.

روغن هاي گياهي

براي پوست هاي چرب، تركيبي و خشك به راحتي مي توانيد محصولات مدي هاني با كمك روغن هاي گياهي، پاك كننده آرايش طبيعي درست كنيد.

پاك كننده طبيعي آرايش براي پوست چرب

يك سوم پيمانه روغن كرچك را با دو سوم پيمانه روغن زيتون تركيب و به كمك آن آرايش را از روي پوست صورت خود پاك كنيد.

پاك كننده آرايش براي پوست تركيبي

يك چهارم پيمانه روغن كرچك يا فندق را درون ظرفي مناسب با سه چهارم پيمانه روغن زيتون يا روغن آفتابگردان تركيب و از آن براي پاك كردن آرايش صورت استفاده كنيد.

پاك كننده طبيعي آرايش براي پوست خشك

همه روغن هاي مغذي مانند روغن زيتون را مي توانيد با مقداري روغن كرچك يا روغن فندق مخلوط و از آن براي پاك كردن آرايش از روي پوست خشك استفاده كنيد.

براي پاك كردن آرايش از روغن هاي طبيعي متناسب با پوستتان استفاده كنيد. تركيباتي كه در اين مطلب معرفي شدند را به مدت يك پماد عسل خارجي يا دو دقيقه روي پوست خود ماساژ دهيد سپس يك حوله را درون آب داغ فرو كنيد و بعد از فشردن حوله، آن را به مدت يك دقيقه روي پوست صورت خود قرار دهيد و با قسمت تميز آن پوست صورتتان را پاك كنيد و اجازه دهيد لايه بسيار نازكي از تركيب روغن هاي طبيعي روي پوست صورت شما بماند تا جذب پوست شود.خراسان

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده