همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با اين ميوه پوست خود را زيباتر كنيد

جلوگيري از فرآيند توقف كلاژن‌سازي است. به اعتقاد دكتر Tsippora shain house، متخصص پوست، ليكوپن مانع از تغيير رنگ پوست و ايجاد خطوط ريز و درشت در پوست شما مي‌شود. مصرف ليكوپن براي تمامي پوست‌ها به ويژه پوست‌هاي حساس مفيد است.

به گزارش به گفته اين متخصص پوست، گوجه‌فرنگي همانند يك منقبض‌كننده عمل كرده و مانع از ايجاد منافذ بازتر مي‌شود.

همه افراد در طول زندگي خود به دنبال زيبايي و داشتن پوستي لطيف هستند و براي رسيدن كرم رژودرم به اين هدف به محصولات مراقبت از پوست متوسل مي‌شوند اما هميشه نتيجه دلخواه از مصرف اين محصولات حاصل نمي‌شود. اينجاست كه به اين نكته مي‌رسيد كه طبيعت معجزه‌هاي فراواني براي شما دارد. بله، گوجه‌فرنگي يكي از اين معجزه‌هاي طبيعي است كه به واسطه داشتن آنتي‌اكسيدان مي‌تواند از التهابات ناشي از نور خورشيد كاسته و پوست شما را شاداب‌تر كند. البته خوردن آن نيز مي‌تواند با مزاياي بسياري همراه باشد.
به گزارش شفقنا از سلامانه؛ به نقل از greatist، ليكوپن موجود در گوجه‌فرنگي نقش بسيار مهمي در سلامت بدن و شادابي پوست افراد دارد.
ليكوپن ماده غذايي قرمزرنگي است كه در خانواده كارتنوئيدها از قبيل گوجه‌فرنگي و هندوانه موجود است. يافته‌ها نشان مي‌دهد كه در ميان ميوه‌ها و سبزيجات مختلف گوجه‌فرنگي از ليكوپن بيشتري برخوردار است هيدروژل و هر چه رسيده‌تر باشد حجم ليكوپن موجود در آن نيز بيشتر است.
به اعتقاد دكتر karin hermoni، سرپرست و محقق تغذيه در lycored، ليكوپن يكي از بهترين آنتي‌اكسيدان‌هاي غذايي است كه نقش مهمي در سلامت پوست دارد. اين ماده مغذي نه‌تنها راديكال‌هاي آزاد را از بين مي‌برد بلكه بدن را وادار مي‌كند تا مكانيسم خود ايمني را در برابر عوامل استرس‌زا و التهابات فعال كند. همچنين انعطاف‌پذيري پوست را بالا برده و به شادابي آن كمك مي‌كند.
به بيان ساده‌تر زماني كه حجم راديكال‌هاي آزاد در بدن افزايش مي‌يابد. استرس بيشتري به بدن وارد مي‌شود. آنتي‌اكسيدان‌ها، راديكال‌هاي آزاد را از بين برده و به كاهش استرس، التهاب و علايم پيري كمك مي‌كنند.

ليكوپن به پوست شما چه كمكي مي‌كند؟
يكي پماد سوختگي از مزاياي آنتي‌اكسيدان‌ها براي پوست كمك به حفظ كلاژن‌هاي پوست و جلوگيري از فرآيند توقف كلاژن‌سازي است. به اعتقاد دكتر Tsippora shain house، متخصص پوست، ليكوپن مانع از تغيير رنگ پوست و ايجاد خطوط ريز و درشت در پوست شما مي‌شود. مصرف ليكوپن براي تمامي پوست‌ها به ويژه پوست‌هاي حساس مفيد است.
به گفته اين متخصص پوست، گوجه‌فرنگي همانند يك منقبض‌كننده عمل كرده و مانع از ايجاد منافذ بازتر مي‌شود.
تازه‌ترين تحقيقات منتشر شده در مجله انگليسي Dermatology نشان مي‌دهد كه ليكوپن به حفاظت پوست در مقابل اشعه فرابنفش خورشيد كمك مي‌كند. همچنين بخشي از تحقيقات محققان نشان مي‌دهد افرادي كه ليكوپن بيشتري به بدن آنها مي‌رسد نسبت به افرادي كه از محصولات محافظت‌كننده در برابر نور خورشيد استفاده مي‌كنند اثرات منفي كمتري از تابش خريد قطره فروزومال نور به پوستشان مي‌رسد. البته اين به آن معنا نيست كه استفاده از ضدآفتاب را كنار بگذاريد.
به اعتقاد Hermoni مصرف همزمان ضدآفتاب و گوجه‌فرنگي مي‌تواند انعطاف‌پذيري و حالت ارتجاعي پوست و سلامت پوست را در مقابل نور خورشيد بالا ببرد.

بهترين روش جذب ليكوپن
Hermoni معتقد است كه براي جذب بهتر ليكوپن و سلامت بيشتر پوست ليكوپن را هم به صورت موضعي و هم غذايي مصرف كنيد. همچنين استفاده از سرم غني ليكوپن به عنوان ماسك هم براي شما بسيار موثر است.
پس به خاطر داشته باشيد كه مصرف گوجه‌فرنگي تغذيه مناسبي را براي بدن شما به همراه خواهد داشت كه نتيجه آن هم سلامت بيشتر پوست و هم سلامت عمومي بدن است.
امروزه تحقيقات نشان داده است كه سلامت لوزالمعده كلي بدن مي‌تواند سلامت پوست و زيبايي آن را تضمين كند. زماني كه بدن از درون در حالتي متعادل باشد بي‌شك پوست شما نيز متعادل و شاداب خواهد بود.

منبع: شفقنا



منبع

تظرات ارسال شده