همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

وقتي صحبت از كاهش وزن به ميان مي آيد، بسياري از افراد بر اين باورند كه تمرينات با شدت بالا تنها راه كاهش وزن است. اما فعاليت هايي كه هر از چند گاه براي بهبود سلامت خود انجام مي دهيد تاثيري بر كاهش وزن ندارند، بلكه اين فعاليت هاي روزمره منظم هستند كه به اين امر كمك مي كنند. به همين دليل تمريناتي مانند راه رفتن مي توانند چنين تاثير عميقي بر وزن و سلامت فيزيكي شما داشته باشند.

پياده روي براي كاهش وزن

لذت پياده روي

نكته جالب توجه در مورد پياده روي اين است كه اين كار به عنوان ورزش شناخته نمي شود. شما ممكن است به سادگي كل روز را مشغول پياده روي باشيد و حتي متوجه نشويد كه چقدر انرژي مصرف ميكنيد.
به اين دليل كه پياده روي شدت كمي دارد، فشار زيادي روي عضلات و استخوان ها ايجاد نمي كند و اين امر باعث مي شود تا اين ورزش براي هر كسي مناسب باشد. با تمرين منظم، درمان تاول سوختگي با آب جوش پياده روي مسيرهاي طولاني مي تواند موجب بهبود استقامت عضلات و افزايش سلامت قلبي و عروقي شود.

گام شمار

پياده روي به منظور كاهش وزن

مقدار وزني كه از طريق پياده روي از دست مي دهيد، بستگي به وزن بدن شما و سرعت پياده روي دارد. هر چه وزن بيش تري داشته باشيد، بيشتر كالري مي سوزانيد.
يك فرد بزرگسال با وزن متوسط، با ۶ كيلومتر در ساعت پياده روي كردن، حدود ۴۰۰ كالري مي سوزاند. اگر چه شما مي توانيد ميزان كاهش وزن خود را از طريق مسافت طي شده متوجه شويد، با اين حال استفاده از گام شمار حين پياده روي اين امر را بسيار ساده تر مي كند. با پيگيري تعداد گام هايي كه هر روز برمي داريد، دستگاه مي تواند به شما در تنظيم تمرين تان كمك كند تا به اهداف كاهش وزن خود برسيد.
بيشتر چسب زخم بستر گام شمار هاي پيشرفته و برنامه هاي كاهش وزن حتي ميزان كالري مصرفي شما را محاسبه مي كنند و توصيه مي كنند شما در هر روز بايد چقدر پياده روي كنيد.
تقريبا پياده روي به ميزان ۲۰۰۰ گام ، حدود ۱۰۰ كالري مصرف مي كند.
نيم كيلو وزن تقريبا برابر با ۳۵۰۰ كالري است.
بنابراين شما بايد ۶۰۰۰ گام به طور روزانه برداريد تا حدود ۳ كيلوگرم در هفته كاهش وزن داشته باشيد.
اگرچه ممكن است رسيدن به اهداف روزانه براي شما سخت باشد، اما پيگيري تعداد گام هايتان به شما كمك خواهد كرد كه تمركز خود را بر روي هدف بلند مدت تان حفظ كنيد و متوجه شويد مصرف مواد غذايي پركالري چه هزينه اي برايتان دارد و نياز به چه ميزان زيادي تلاش فيزيكي داريد تا كالري دريافتي خود را بسوزانيد.

پياده روي

چگونه كرم رژودرم براي گوشت اضافه بايد اين مسير را شروع كرد؟

پياده روي بيشتر، خيلي سخت نيست، فقط بايد تنظيماتي را بر روي شيوه زندگي خود اعمال كنيد.
به عنوان مثال، چند ايستگاه زودتر از اتوبوس پياده شويد يا ماشين خود را دور تر از مقصد پارك كنيد و قسمتي از مسير را پياده برويد. همچنين مي توانيد پياده تا سوپرماركت برويد و هر زمان كه مي توانيد به جاي آسانسور از پله ها استفاده كنيد. براي به حداكثر رساندن ميزان گام هايتان، روز خود را با قدم زدن در اطراف محله خود شروع كنيد و به پايان برسانيد.
براي جذاب تر كردن پياده روي براي خودتان، هر از چند گاه، مسير هاي جديدي مانند پارك ها يا محله هاي مختلف را امتحان كنيد. گوش دادن به موسيقي نيز مي تواند انرژي شما را حفظ و ورزش كردن را لذت بخش كند.
در ماه هاي خنك تر، لباس بيشتري بپوشيد و بيرون قدم بزنيد يا به باشگاه برويد و از تردميل پماد آلفا استفاده كنيد. اگر برايتان سخت است كه برنامه منظم خود را حفظ كنيد دوستي را با خود همراه كنيد.
براي به دست آوردن حداكثر مزاياي تمرينات، چانه خود را بالا نگه داريد و نگاه خود را به جلو حفظ كنيد. عضلات باسن و شكم خود را منقبض كنيد تا بتوانيد پشت خود را صاف نگه داريد.
اگر براي مدت زيادي تحرك نداشته ايد و يا از وضعيت پزشكي جدي رنج مي بريد، قبل از ورزش با پزشك خود مشورت كنيد. بهتر است براي هماهنگي راحت تر با برنامه ورزشي جديد خود، اين كار را با تمرين ۱۵ تا ۲۰ دقيقه پياده روي ۳ روز در هفته شروع كنيد. به تدريج پياده روي خود را تا ۳۰-۶۰ دقيقه در روز افزايش دهيد.

دويدن

ورود به سطح بعدي تمرينات

براي افزايش سختي پماد زخم بستر تمرينتان، سرعت خود را افزايش دهيد و از وزن بازو و پا براي افزايش مقاومت استفاده كنيد. مي توانيد دويدن را نيز امتحان كنيد يا براي تغيير روند تمرينات خود، دوچرخه سواري كنيد و ورزش را به امري سرگرم كننده تبديل كنيد. براي كنترل وزن در دراز مدت، مهم است كه برنامه ورزشي خود را با برنامه غذايي سالم و ذهني آرام هماهنگ كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده