همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
عطر RASHA,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت
از روز گذشته نامه‌اي در فضاي مجازي درباره فروش عطر مرگبار و فلج‌كننده‌اي در اطراف مدارس و دانشگاه‌ها منتشر شده است.

به گزارش مشرق، از روز گذشته تاكنون نامه اي در فضاي مجازي درباره فروش عطر مرگبار و فلج كننده در اطراف مدارس و دانشگاه ها منتشر شده است.

در متن اين نامه عنوان شده است: " هر فردي كه از اين عطر چند مرتبه استفاده نمايد، احتمال اينكه فلج يا كشته شود خيلي زياد است. پخش اين عطر توسط دست فروشان افغاني با شكل جعبه اي كه  به پيوست مي باشد، صورت مي گيرد به گونه اي كه در جلوي مدارس، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و محل هاي پرتردد با قيمت مناسبي عرضه مي گردد."

عطر RASHA,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت

سازمان پماد عسل خارجي غذا و دارو: توزيع عطرهاي مرگبار كذب محض است

پيرو انتشار گسترده اين نامه درباره مرگبار بودن عطر RASHA  موضوع را از سازمان غذا و دارو پيگيري كرديم.

كيانوش جهانپور سخنگوي سازمان غذا و دارو اظهار كرد: هيچ استعلامي از سازمان غذا و دارو درباره عطر مذكور و مرگبار بودن آن صورت نگرفته است و اطلاعاتي درباره اين عطر در سازمان غذا و دارو وجود ندارد.

وي ادامه داد: هيچ نهادي از سازمان غذا و دارو درباره سلامت يا مضر بودن عطر استعلام نگرفته است و در جريان اين نامه نيستيم.

عطر RASHA,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت

واكنش عسل پزشكي معاونان غذا و دارو به انتشار نامه عطر مرگبار

محمد جواد خشنود معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شيراز  باتوجه به اينكه نامه مربوط به بيمارستان مسلمين شيراز بود، نسبت به انتشار اين خبر در فضاي مجازي مبني بر توزيع يك عطر خوشبو و سمي با نام راشا واكنش نشان داد و گفت:با توجه به اينكه سلامت افراد جامعه به عنوان اولويت مهم سازمان غذا و دارو و به دنبال آن معاونت غذا و دارو در هر استان است، اين موضوع در دست پيگيري است و هنوز صحت آن مشخص نشده است.

خشنود با اعلام اينكه تاكنون هيچ جواب صحيحي از منبع خبر پيدا نكرديم و نمي توانيم آن را تائيد و يا تكذيب كنيم، افزود: موضوع در دست بررسي است و چنانچه خبر تائيد و يا تكذيب شود از طريق رسانه ها به شهروندان اعلام مي شود.

وي تاكيد كرد: به منظور شناسايي كالاي وارداتي مجاز و غيرمجاز، برچسب اصالت و سلامت كالا تحت نظر سازمان غذا و دارو بر روي محصولات مدي هاني 405 سلامت محور شامل دارو، محصولات خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي درج شده است. برخلاف برچسب شبنم كه به آساني قابل تقلب بوده و برچسب تمامي كالاها يكسان است، اين برچسب قابل تقلب نبوده و اصالت كالاي موردنظر را به سه روش مي توان استعلام كرد.

خشنود بيان كرد: ارسال كد UID به شماره پيامكي ۲۰۰۰۸۸۲۲، ارسال اعداد پشت قسمت پوشيده شده به ترتيب از قسمت اول تا چهارم به همان شماره ي پيامكي، وارد كردن اعداد فوق در سامانه الكترونيكي www.ttac.ir و استفاده از نرم افزار باركد خوان دو بعدي مخصوص تلفن همراه از طريق سايت مذكور از جمله راه هاي استعلام اصالت محصولات وارداتي به شمار مي آيد. لازم به ذكر است كه هر شماره پيامكي ديگري به جز شماره پيامكي ۲۰۰۰۸۸۲۲بر روي محصول، تقلبي است.

غلامعلي جاودان معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان پيرو شايعه منتشر شده در فضاي مجازي در خصوص خطرناك بودن عطري مدي هاني به نام رشا ، عنوان كرد: تا كنون مستنداتي مبني بر رد يا تاييد خبر به دست نياورده ايم، اما به عنوان يك اصل كلي مردم بايد بدانند، بر اساس ضوابط سازمان غذا و دارو برچسب گذاري بر روي تمام محصولات توليدي داخلي اعم از غذايي و آشاميدني آرايشي و بهداشتي ضروري بوده و مهمترين اصل آن داشتن شماره پروانه ساخت است.

وي با اشاره به لزوم وجود شماره پروانه ساخت بر روي محصولات سلامت محور، افزود: پروانه ساخت پس از كنترل هاي بهداشتي مكرر توسط كارشناسان غذا و دارو و تاييد تجهيزات توليدي در صورت رعايت اصول فني و بهداشتي و ضوابط سازمان غذا و دارو براي محصول صادر مي شود.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان ادامه داد: هر محصول غذايي و آشاميدني، آرايشي و بهداشتي وارداتي نيز بايد داراي برچسب اصالت و برچسب فارسي نويس شامل نام و نوع محصول، شماره مجوز واردات از وزارت بهداشت، نام شركت وارد كننده، نام شركت توليد كننده، تاريخ محصولات مدي هاني توليد و انقضاء و نحوه مصرف باشد.

جاودان گفت: كليه اقلام آرايشي و بهداشتي كه از مبادي غير قانوني و بدون اخذ پروانه و مجوزهاي بهداشتي واردات وارد كشور شود، غير قانوني بوده و به عنوان كالاي قاچاق شناخته مي شوند.

وي خاطرنشان كرد: فرآورده هاي سلامت محور وارداتي فاقد برچسب زير به عنوان كالاي غيرمجاز در سطح عرضه محسوب مي شوند.



منبع

تظرات ارسال شده