همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اولين علامت خطر سرطان روده بزرگ

و مدفوع و تغيير اجابت مزاج را از علائم خطر سرطان روده بزرگ برشمرد و گفت:‌ به طور مثال اگر ميزان دفعات اجابت مزاج تغيير يا اسهال مدت دار بروز كرد، مي تواند از علائم سرطان روده بزرگ يا همان سرطان زخم ساق پا كولون باشد.

به گزارش : دكتر عليرضا دلاوري افزود: همچنين در دوران يائسگي، ميزان خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان افزايش مي يابد.

وي اضافه كرد: افراد با ديدن اين علائم خطر بايد به احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ شك كنند. علاوه بر اين كاهش وزن و كاهش اشتها از ديگر علائم سرطان روده بزرگ است.

اين عفونت جاي بخيه سزارين فوق تخصص بيماري هاي گوارش و كبد اظهار داشت: پوليپ هاي كولون (بافت هاي اضافه هاي روده بزرگ ناشي از بيماري) سال ها طول مي كشد تا بدخيم شود بنابراين فرصت است تا با برداشتن آنها از بروز سرطان روده بزرگ جلوگيري شود.

دلاوري افزود: خون مخفي در مدفوع نيز از نشانه هاي سرطان روده بزرگ است لايتسيموس كه اميدواريم غربالگري سرطان روده بزرگ از اين طريق گسترده تر شود.

وي ادامه داد: سرطان روده بزرگ در حال افزايش است و معمولا در سنين بالاي ۵۰ سال ديده مي شود اما ممكن است به دلايل ارثي در سنين پايين تر نيز مشاهده شود.

نوزدهمين كنگره بين المللي بيماري هاي گوارش و كبد ايران از ۱۴ تا ۱۷ آبان ماه جاري در سالن همايش هاي رازي برگزار مي انواع زخم شود و در اين همايش مهماناني از كشورهاي آفريقاي جنوبي، ليتواني، آمريكا، سوريه، تركيه، لبنان و هند حضور دارند.

كارگاه زنده انجام پيشرفته آندوسكوپي با نمايش هشت عمل جراحي در بيمارستان فيروزگر از برنامه هاي امروز اين همايش بود كه به طور همزمان در سالن اصلي همايش هاي رازي به نمايش درآمد.

برگزاري نمايشگاهي از تجهيزات و لوازم اكتي كوت پزشكي، آزمايشگاهي و دارويي، برگزاري سمپوزيوم هايي با محوريت درمان هاي جديد و داروهاي بيماري هاي التهابي روده و سخنراني هاي با موضوعات ريفلاكس و بوي بد دهان، سوءهاضمه و يبوست عملكردي، كبد، قلب و سندرم متابوليك و همچنين آسيت و هليكوباكتر از برنامه هاي جنبي اين همايش به شمار مي رود.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده