همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ميوه‌اي براي مبارزه با بيماري هاي قلبي،سرطان و آلزايمر

است و هميشه خواص آن براي مقابله با بيماري‌هاي قلبي عروقي و برخي از سرطان‌ها مورد بررسي پژوهشگران قرار گرفته است. اما اخيراً محققان به اين نتيجه رسيده اند كه فوايد انار فراتر از اين حرف‌ها است.

به گزارش به نقل از برنا، انار سرشار از آنتي اكسيدان‌ها است و هميشه خواص آن براي مقابله با بيماري‌هاي قلبي عروقي و برخي از سرطان‌ها مورد بررسي پژوهشگران قرار خريد قطره فروزومال گرفته است. اما اخيراً محققان به اين نتيجه رسيده اند كه فوايد انار فراتر از اين حرف‌ها است.

همه‌ي ما خاطرات تلخ و شيريني در زندگي داريم كه برايمان ارزشمند هستند. اما آلزايمر تمام اين خاطرات را محو و ذهن را تبديل به صفحه‌اي سفيد و خالي از گذشته مي‌كند. تاكنون درماني براي اين بيماري دژنراتيو يافت نشده است و تنها راه باقيمانده همان پيشگيري است. نتايج پژوهش محققان نشان مي‌دهد كه عصاره‌ي انار هم از بروز آلزايمر پيشگيري مي‌كند.

محققان با ايزوله كردن تمام تركيبات انار دريافتند لوزالمعده كه يكي از پولي فنول‌هاي انار در بدن تغيير كرده و سرعت پيشرفت بتا آميلوئيد، همان پروتئين تخريب كننده‌ي دستگاه عصبي را كاهش مي‌دهد.

انار سرشار از آنتي اكسيدان‌ها است و هميشه خواص آن براي مقابله با بيماري‌هاي قلبي عروقي و برخي از سرطان‌ها مورد بررسي پژوهشگران قرار گرفته است. اما اخيراً محققان به اين نتيجه رسيده اند كه فوايد انار فراتر از اين حرف‌ها است.

نتايج پژوهشي كه در مجله‌ي ACS Chemical Neuroscience به چاپ رسيده است نشان مي‌دهد كه عصاره‌ي انار هيدروژل براي مقابله با پيشرفت بيماري آلزايمر نيز مفيد است. با وجود اين كه در پژوهش‌هاي پيشين مولكول منشأ خواص آن مشخص نشده بود اين بار محققان اطلاعات دقيق تري در خصوص تركيبات ضدآلزايمر اين ميوه كسب كردند.
محققان با ايزوله كردن تمام تركيبات انار دريافتند كه يكي از پولي فنول‌هاي انار در بدن تغيير كرده و سرعت پيشرفت بتا آميلوئيد، همان پروتئين تخريب كننده‌ي دستگاه عصبي را كاهش مي‌دهد
همه چيز در معده اتفاق مي‌افتد

تركيبات مفيدي كه در مقابله با اين بيماري دخالت دارند شامل اورليتين‌ها هستند كه در روند شكسته شدن پوليفنول‌ها پانسمان زخم توسط باكتري‌هاي روده توليد مي‌شوند.

بيماري آلزايمر از وجود پروتئين‌هاي آميلوئيد بروز مي‌كند كه به شكل پلاك بين نورون‌ها يا همان سلول‌هاي عصبي تشكيل مي‌شوند. براي پيشگيري از انتشار و گسترش اين پروتئين ها، مولكول‌هايي لازم هستند تا از مغز در برابر نفوذ اين تركيبات مخرب محافظت كنند.

پژوهش‌هاي پيشين نشان داده بود كه عصاره‌ي انار چنين تأثيري را روي حيوانات دارد؛ اما محققان تركيب تأثيرگذار را تشخيص نداده بودند.

براي يافتن اين مولكول‌ها محققان ۲۱ تركيب انار را پماد سوختگي ايزوله كرده و متوجه شدند كه اكثر پوليفنول‌ها چنين تأثيري ندارند. در عوض يكي از متابوليت‌هاي اين تركيب‌ها به نام اروليتين‌ها قدرت محافظت از مغز را داشته اند. اين تركيبات جزو تركيبات ضدالتهابي بوده و از بروز بيماري آلزايمر پيشگيري مي‌كنند.



منبع

تظرات ارسال شده