همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

همانطور كه مي دانيد مصرف آنتي هيستامين نمي‌تواند بهترين روش براي مبارزه با آلرژي هاي فصلي باشد. در اين مقاله قصد داريم به موارد ديگري بپردازيم كه مي‌توانيد با انجام آن حساسيت فصلي خود را كنترل كنيد. پس همراه ما باشيد.

  1. غذاهاي مناسب بخوريد:

  2. آلرژي فصلي,غذاهاي مناسب بخوريد

    داشتن عادت‌هاي نامناسب غذا خوردن مي‌تواند مشكلات زيادي براي بدن به همراه داشته باشد. يكي از اين مشكلات بروز اسم و حساسيت‌هاي فصلي است.

    مطالعات پزشكي نشان داده است كه مواد شيميايي قدرتمندي به نام آنتي اكسيدان‌ها كه در ميوه‌ها،سبزيجات، آجيل، دانه‌ها، چاي سبز و ساير مواد يافت مي‌شود مي‌تواند به بهبود التهاب كمك كند.

    همانطور كه مي‌دانيد اين گزينه يكي از فاكتورهاي ضروري براي كنترل حساسيت است. شما مي‌توانيد غذاهايي كه سرشار از امگا۳ و آنتي اكسيدان هستند را نيز امتحان كنيد.

    1. اضافه وزن خود را كاهش دهيد:

    آلرژي فصلي,02-prevent-allergies-woman-pinching-stomach

    اضافه وزن داشتن مي‌تواند نفس كشيدن شما را سخت تر كند. اين مشكل زماني دردناك تر مي‌شود كه مبتلا به حساسيت باشيد. به همين خاطر بهتر است وزن خود را كم كنيد.

    چربي‌هاي اضافي دور شكم مانع مي‌شود ريه‌ها به درستي توسعه پيدا كنند و پرده ديافراگم به سمت پايين حركت كند. به عبارت ديگر اگر اضافه وزن داشته باشيد نمي‌توانيد تنفس خوب و عميقي داشته باشيد. كاهش وزن به دست اوردن اكسيژن مورد نياز براي بدن را ساده تر مي‌كند.

    1. استرس خود را كاهش دهيد:

    آلرژي فصلي,3-stress-reduction-techniques

    هر زماني كه در شرايط استرس زا قرار گرفتيد، بدن شما هورمون‌هاي مرتبط با استرس را ازاد خواهد كرد. در چنين شرايطي سيگنال‌هايي به بخش‌هاي مختلف بدن فرستاده مي‌شود تا خود را براي انجام لوهمن روشه اقدامات لازم آماده سازند.

    اگر اين شرايط هر روز براي شما اتفاق بيفتد، استرس مي‌تواند اسيب جدي به بدن و سلامتي آن وارد كند. يكي از بخش‌هايي كه دچار اسيب مي‌شود سيستم ايمني بدن است. سيستم ايمني تضعيف شده واكنش‌هاي آلرژيك را بيشتر مي‌كند. به همين خاطر بايد روش‌هايي را براي مقابله با استرس خود ياد بگيريد.

    1. داروهاي مرتبط با حساسيت را به طور منظم مصرف كنيد:

    آلرژي فصلي,04-prevent-allergies-woman-tea-cup

    درمان‌هاي جايگزين زماني كه با آنتي هيستامين به صورت منظم همراه شود مي‌تواند نشانه‌هاي حساسيت را بهبود ببخشد. مصرف روزانه مولتي ويتامين ها و مكمل‌هاي معدني كه حاوي منيزيم، سلنيم، ويتامين C ، ويتامين E و همه ويتامين هاي B هستند، يك فنجان چاي نعناع يا بابونه قبل از خواب مي‌تواند موثر باشد.

    1. دستگاه تهويه هوا و فيلتر آن را تميز كنيد:

    آلرژي فصلي,05-prevent-allergies-air-filter

    تعويض فيلتر چنين دستگاه‌هايي بسيار مهم است. شما بايد هر سه ماه يكبار فيلتر اين دستگاه‌ها را تعويض كنيد و از فيلترهاي جديد بهره مند شويد.

    1. دستگاه تهويه هوا را در منزل روشن كنيد:

    آلرژي فصلي,06-prevent-allergies-air-conditioner

    باز كردن پنجره‌ها و درب‌هاي منزل بهترين روش براي ورود مواد حساسيت زا (آلرژن) و ساير مواد تحريك كننده به داخل منزل است. به همين خاطر بايد از باز گذاشتن پنجره ها و درب‌هاي منزل خودداري كنيد. دستگاه مرطوب كننده را روشن كنيد و سطح رطوبت را به زير ۵۰ درصد تنظيم نماييد.

    1. اين تغييرات را در ورودي منزل خود ايجاد كنيد:

    آلرژي فصلي,07-prevent-allergies-front-door

    حصير سوپرازورب c يا فرش جلوي منزل معمولا از مواد طبيعي همچون طناب يا ساير الياف ساخته شده اند و مي‌توانند بهترين مكان براي قارچ، كنه و ساير موجودات باشند. در عوض مي‌توانيد از فرش ماشيني استفاده كنيد كه از مواد طبيعي ساخته نشده اند.

    همچنين حشرات مرده اي كه معمولا در لامپ‌ها قرار دارند را پاكسازي كنيد. زماني كه اين حشرات تجزيه مي‌شوند منبع خوبي براي ايجاد مواد حساسيت زا خواهند بود. در نهايت قفسه اي را جلوي درب ورودي منزل قرار دهيد.

    از اين قفسه براي نگه داشتن كفش‌هاي خود استفاده كنيد. خانواده و مهمانان را تشويق كنيد كفش‌هاي خود را در ورودي منزل در بياورند. اينكار مي‌تواند مقدار گرد و خاك و ساير مواد حساسيت زا را كاهش دهد.

    1. نقاط حساس منزل خود را شناسايي كنيد:

    آلرژي فصلي,08-prevent-allergies-feet-carpet

    شايد اين موضوع كمي برايتان عجيب باشد اما داخل منزل مي‌تواند بيشتر از فضاي بيرون مواد حساسيت زا را در خود داشته باشد. مبلمان پوشيده شده با الياف طبيعي و بالش‌ها، فرش‌هاي ساخته شده از نخ‌هاي طبيعي، پنجره‌هاي مختلف، محيط هاي مرطوب و ساير موارد مي‌تواند باعث ايجاد حساسيت گردد.

    مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه آلودگي هواي داخل مي‌تواند ده برابر بيشتر از آلودگي هواي بيرون باشد و اين آلودگي بسيار شديدتر است. همه نقاط منزل را به خوبي شناسايي كنيد و اگر لازم بود آن را تميز و پاكسازي نماييد.

    1. اتاق خواب خود را تميز كنيد:

    آلرژي فصلي,09-prevent-allergies-cat-bed

    سعي كنيد منزل خود را از شر گردو خاك موجود خلاص كنيد. پشت رختخواب و روتختي را تميز كنيد و سعي كنيد پنكه را نيز پاكسازي نماييد. هميشه از يك پارچه مرطوب استفاده كنيد. اگر پارچه‌اي خشك باشد مي‌تواند گرد و خاك را به اطراف هدايت كند. رختخواب خود را تميز كنيد.

    همه موارد همچون روتختي را بشوييد. موارد و ايتم‌هايي كه در اتاق خواب قرار دارد و نمي‌توان آن‌ها را شستشو داد بايد با مواد مناسب پوشيده شوند.

    1. قفسه‌ها و سوپرازورب اچ گنجه‌هاي خود را از مواد حساسيت زا پاك كنيد:

    آلرژي فصلي,10-prevent-allergies-storage-boxes

    لباس هاي خود را در كيسه پلاستيكي زيپ دار قرار دهيد و كفش‌هاي خود را در جعبه هاي مناسب بگذاريد. شما مي‌توانيد لباس‌هاي خود را در فريزر بگذاريد تا موجودات ريز موجود در آن را بكشيد. همچنين ديوارها، گوشه‌ها و ساير موارد را نيز پاكسازي كنيد.

    1. قارچ و كپك را از حمام خود دور كنيد:

    آلرژي فصلي,11-prevent-allergies-bathroom

    پشت و زير توالت را بررسي كنيد تا اطمينان حاصل نماييد كه هيچ قارچ و كپكي در آن رشد نمي‌كند. مطمئن شويد كه توالت به درستي نصب شده است. سعي كنيد پرده حمام را به طور مرتب شستشو دهيد. رطوبتي كه از دوش حمام به نقاط عميق وارد مي‌شود مي‌تواند بهترين مكان براي رشد قارچ و ساير موارد باشد.

    1. اشپزخانه را تحت كنترل خود داشته باشيد:

    آلرژي فصلي,12-kitchen

    محتواي همه جعبه‌هاي در باز را در ظروف بسته قرار دهيد. سعي كنيد فريزر خود را هميشه تميز نگه داريد و به طور مرتب آن را شستشو دهيد. براي كمك به كاهش رشد باكتري‌ها و قارچ ها از نمك استفاده كنيد. زير سينك ظرفشويي را هميشه بررسي كنيد. اغلب اين مكان‌ها مرطوب هستند و بهترين مكان براي رشد قارچ و كپك محسوب مي‌شوند.

    1. اتاق نشيمن را بررسي كنيد:

    آلرژي فصلي,13-prevent-allergies-flower-pot

    اگر مي‌توانيد از شر لوازم و اسباب اضافي خلاص شويد. آن جراحي پوست را با ساير مواد مناسب جايگزين كنيد. فرش خود را نيز جايگزين كنيد. كفپوش‌هاي سفت و محكم همچون وينيل يا چوب كمتر از ساير موارد، آلرژن‌ها را در خود نگه مي‌دارند.بايد پرده‌هاي ساخته شده از الياف طبيعي را جايگزين كنيد.

    1. سري به زير زمين بزنيد:

    آلرژي فصلي,14-prevent-allergies-hygrometer

    هر بخشي از زير زمين را مورد بررسي قرار دهيد. وجود رطوبت در زير زمين مي‌تواند بهترين مكان براي رشد باكتري‌ها و قارچ‌ها باشد. اگر چنين مواردي را پيدا كرديد با سفيد كننده يا ساير مواد شوينده آن را تميز كنيد.

    همه آيتم هاي ذخيره شده در زير زمين را تميز كنيد. موارد همچون جعبه‌ها، روزنامه‌ها و چوب ها بايد بررسي شوند. رطوبت زير زمين را با دستگاهي به نام رطوبت سنج اندازه گيري كنيد. بايد اين روطبت زير ۵۰ درصد باشد.

    1. قبل از رفتن به رختخواب دوش بگيريد:

    آلرژي فصلي,15-prevent-allergies-woman-shower

    قبل از رفتن به رختخواب، دوش بگيريد. اينكار مي تواند مواد حساسيت زا را از روي بدن و مويتان پاك كند.

    1. زماني كه بيرون از منزل هستيد عينك يا عينك آفتابي بزنيد:

    آلرژي فصلي,16-prevent-allergies-men-sunglasses

    پوشاندن چشم مي‌تواند آن‌ها را از شر مواد حساسيت زا و ساير تحريك كننده‌هايي كه در اين نواحي وجود دارد خلاص كند. همين امر باعث كاهش خارش، قرمزي و التهاب خواهد شد.

    1. زماني كه مواد حساسيت زاي زيادي در بيرون وجود دارد فعاليت‌هاي خارج از منزل را كاهش دهيد:

    آلرژي فصلي,17-prevent-allergies-woman-sneezing

    مواد پانسمان phmb حساسيت زا اغلب درطول بعد از ظهر و ظهر به بيشترين مقدار خود مي‌رسند. پس بهتر است در اين زمان از روز به بيرون از منزل نرويد.



    منبع

تظرات ارسال شده