همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

در مورد نحوه بهبود تغذيه مار خانگي چه مي دانيد؟ اكثر مارها دوست دارند خودشان طعمه را شكار كنند، در صورتي كه اين هميشه مقدور نيست گاهي اوقات صاحبان مارهاي خانگي با مشكلات تغذيه حيوان خانگي خود مواجه مي شوند. برخي از مارها مانند پايتون هاي توپي، با مشكلات غذا نخوردن و نپذيرفتن غذاي آماده خود شناخته مي شوند. اما مشكلات تغذيه اي را مي توان با هر گونه اي از مارهاي خانگي تجربه كرد. در اين مقاله از بخش حيوانات خانگي دكتر سلام با ما همراه باشيد تا شما را با راهكار ترغيب اشتهاي مارها آشنا كنيم.

نحوه تغذيه مار خانگي

شايع ترين مشكلي كه صاحبان مارهاي خانگي با آن دست و پنجه نرم مي كنند زماني است كه مار آنها نمي خواهد به غذاي از پيش كشته شده اي مانند موش حمله كرده و آن را بخورد. طعمه از پيش كشته شده ي تازه يا يخ زده هر دو براي ايمني مار توصيه مي شوند، اما گاهي اوقات پيش مي آيد كه مارها تمايلي به خوردن غذاي از پيش كشته شده خود ندارند.

اين مشكل بيشتر زماني خودش را نشان مي دهد كه مار به طور وحشي از طبيعت گرفته شده باشد و خانگي نباشد و يا اينكه غذايي كه به آن مي دهيد را تا به حال نخورده باشد. خوشبختانه، چندين راه وجود دارد كه مي توانيد از آن براي جلب توجه مار خانگي خود براي خوردن موش يخ زده يا از قبل كشته شده استفاده كنيد.

تغذيه مار

تغذيه مار خانگي و ترغيب آنها به غذا خوردن

برخي از روش هاي تجربي و جواب پس داده براي ترغيب مار خانگي خود به غذا خوردن به شرح زير است:

طعمه را گرم كنيد

اطمينان بيماري پوستي حاصل كنيد كه موش يخ زده يا طعمه از قبل كشته شده را گرم كرده باشيد و حداقل آن را به دماي اتاق رسانده باشيد. قبل از تغذيه مار خود، براي گرم كردن غذاي آن به اين نحو عمل كنيد:

  • ابتدا طعمه ي منجد را درون كيسه پلاستيكي درون يخچال قرار داده و يا آن را درون كاسه ي آب سردي قرار دهيد.
  • سپس آن را در درون آب گرم قرار دهيد.

از مايكروويو براي آب كردن طعمه يخ زده استفاده نكنيد

بدخلقي مار شما و غذا نخوردنش مي تواند بر اثر ناهماهنگي دمايي طعمه اي كه برايش آماده كرده ايد و يا حتي به علت نا فرم شدن طعمه منجمد شده اي كه درون ماكروويو گذاشته بوديد باشد و از طرفي هم قطعا خودتان دلتان نمي خواهد ماكروويو خود را از باقي مانده هاي طعمه تميز كنيد.

تغذيه مار

از فورسپس ها براي تغذيه مار خانگي استفاده كنيد

براي دادن طعمه آب شده و گرم به مارتان از فورسپس استفاده كنيد. فورسپس فاصله طعمه درون دست شما و مارتان را كم و ايمن مي كند. فورسپس ها همچنين به شما اجازه مي دهند كه طعمه مار خود را تكان داده و حركات يك موجود زنده را براي مار خود شبيه سازي كنيد و باعث شود مار براي حمله به طعمه و خوردن آن ترغيب شود.

بوي طعمه را بهتر كنيد

طعمه گرم شده را در آب مرغ بدون سديم بغلتانيد. عطر و بوي مرغ ممكن است به مشام بعضي از مارها خوش بيايد و باعث شود تا براي حمله به طعمه خود بيش از قبل تحريك شوند.

طعمه را آشنا به نظر برسانيد

اگر مي خواهيد اترومن غذاي جديدي را به مار خود بدهيد، طعمه جديد را به طعمه سابقي كه به مار خود مي داديد و با آن آشنا بوده تماس دهيد. به عنوان مثال، اگر مار شما به جاي موش، مرغ دوست دارد، يك موش از قبل كشته شده را به مرغي بماليد و سپس سعي كنيد آن را به مار خود بخورانيد. بوي آشناي غذاي محبوب بر روي طعمه ي جديد ممكن است مار شما را ترغيب به خوردن غذاي جديد كند.

تغذيه مار

تغذيه مار خانگي و تغيير رنگ طعمه

اگر امكانش است از رنگي متفاوت براي طعمه استفاده كنيد. اگر قبلا از موش هاي سفيد رنگ براي تغذيه مار خود استفاده مي كرديد، اين بار از موش هاي با رنگ متفاوت يا موش هاي سياه رنگ براي تغذيه مار خانگي خود استفاده كنيد.

طعمه را باز كنيد يا به چند بخش تقسيم كنيد

اگرچه ممكن است اين كار كمي حال بهم زن به نظر برسد، بو و عطر بافت مغز طعمه بر روي واكنش هاي تغذيه اي مار خانگي شما موثر است. بنابراين، براي تحريك مار خود به خوردن مي توانيد مغز طعمه را در معرض حس بويايي مار قرار دهيد يا قسمتي از آن را برش بزنيد تا بوي خون به مشام مار برسد.

طعمه هاي مختلف را امتحان كنيد

اگر مار شما تمايلي به گرفتن موش هاي عادي نداشته باشد، مي توانيد از موش صحرايي استفاده كنيد. گرچه برايتان قطعا مي تواند هزينه بر باشد، بعضي از مارها كه موش هاي از قبل كشته شده را نمي پذيرند، بجايش به راحتي اين موش هاي صحرايي از قبل كشته شده را خواهند پذيرفت. شما همچنين مي توانيد از همسترها و يا ساير گونه هاي جوندگان به عنوان طعمه هاي با سايز مناسب استفاده كنيد.

از قيمت تندروت پلاس يك محفظه ويژه استفاده كنيد

مار خود را درون محفظه كوچكي كه فقط در طي زمان تغذيه استفاده مي شود قرار دهيد. اين محفظه بايد در يك مكان آرام و بي سر و صدا باشد. به مار كمي حريم خصوصي در هنگام تغذيه بدهيد.

تغذيه مار

زمان غذا دهي را تنظيم كنيد

مار خود را در شب غذا داده و بعد از آن در محفظه را بپوشانيد. شما همچنين مي توانيد از يك جعبه تاريك مخفي براي تغذيه مار خود استفاده كنيد، زيرا برخي از مارها ترجيح مي دهند كه در يك مكان منزوي غذاي خود را بخورند.

طعمه هاي با سايزهاي متفاوت را نيز امتحان كنيد

 از طعمه اي با سايز متفاوت تر نسبت به قبلي ها استفاده كنيد. شايد مار شما ترجيح مي دهد كه طعمه اش كمي كوچك تر يا بزرگ تر از آنچه شما به آن مي دهيد باشد. موش هاي Pinkies و fuzzies گزينه هاي طعمه با سايز كوچك خوبي هستند.

در طول زمان پوست اندازي به آن غذا ندهيد

 مطمئن شويد كه مار شما در حال پوست انداختن نباشد. اگر پوست مار شما روشن تر و يا تيره تر از معمول به نظر مي رسد و رنگ چشمانش آبي شيري به نظر مي رسد، احتمال اين مي رود كه در حال پوست انداختن باشد. اكثر مارها زماني كه قصد پوست اندازي را داشته و يا در حال پوست انداختن هستند، ميلي به خوردن طعمه ندارند.

مار خانگي خود را گرم نگه داريد

دماي درون محفظه نگهداري مار خود را چك كنيد. اگر مار شما خيلي سردش باشد متابوليسم بدنش كند شده و تمايلش پانسمان هارتمن به خوردن طعمه را از دست خواهد داد.



منبع

تظرات ارسال شده