همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

داشتن يك حافظه قوي را مي توان يكي از برترين ويژگي هاي هر فرد دانست. يك حافظه قوي به شما كمك مي كند تا هر برنامه اي را در همان وقت كه تعيين كرده ايد به انجام برسانيد؛ حافظه يك عامل تعيين كننده در ميزان موفقيت تحصيلي در هر فردي است، به عنوان مثال مي توان تفاوت بين دو فرد را مثال زد: شخصي كه با يكبار خواندن هر مطلبي آنرا به خاطر مي سپارد و در مقابل فردي كه چندين بار براي به حافظه سپردن بايد يك مطلب را بخواند. در ادامه شما را با يك رژيم غذايي براي تقويت حافظه آشنا خواهيم كرد. با دكتر زخم همراه باشيد.

متخصصان پانسمان زخم با مطالعه روي موش‌هاي آزمايشگاهي دريافتند رژيم غذايي كتوژنيك كه با هدف كاهش مصرف كربوهيدرات‌ ها و مصرف چربي بيشتر و پروتئين كافي است قدرت حافظه را در افراد مسن بهبود داده و طول عمر افراد را افزايش مي‌دهد.
در اين دو مطالعه متخصصان امريكايي به بررسي تاثير چهار رژيم غذايي كتوژنيك، كربوهيدرات‌ پايين، پر چرب و رژيم غذايي تحت كنترل در موش‌ها پرداختند و مشاهده كردند تاثير رژيم غذايي كتوژنيك بر بدن مشابه با روزه گرفتن و ديگر محدوديت‌هاي غذايي است. به طور مثال اين رژيم بر سيگنال‌دهي انسولين و بيان ژني به شيوه‌اي مشابه با روزه گرفتن تاثير مي‌گذارد.
همچنين متخصصان مشاهده كردند موش‌هاي پيري كه تحت رژيم غذايي كتوژنيك بودند از موش‌هاي جوان‌تر قدرت حافظه بهتري داشتند. رژيم پماد زخم بستر غذايي كتوژنيك ميزان اسيد BHB را در بدن افزايش مي‌دهد كه عملكرد حافظه را تقويت مي‌كند.
اين اولين بار است كه بر جزئيات تاثير مفيد اسيد BHB بر حافظه و طول عمر در پستانداران پير تمركز شده است. به گفته متخصصان فوائد مفيد اين اسيد مي‌تواند از بهبود قدرت حافظه فراتر باشد و بر بافت‌ها و ارگان‌هاي ديگر بدن تاثير بگذارد.

منبع: دكتر زخم



منبع

تظرات ارسال شده