همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

روغن سياه دانه از دانه هاي اين گياه پرخاصيت كه با نام هاي گوناگوني مثل سياه تخمه، سنوخ سياه، شونيز، كمون هندي و… شناخته مي شود، بدست مي آيد. اين دانه كه طعم تلخي دارد، بومي نواحي جنوب غربي آسيا

بوده و ساليان زيادي از آن به عنوان ضدباكتري، ضد انگل و مسهل استفاده شده است. سياه دانه از جمله دانه هاي روغني به شمار مي آيد كه روغن آن داراي 60 درصد اسيدهاي چرب امگا 6 مي باشد كه نقش موثري در سلامتي داشته و به راحتي با فشرده سازي دانه هاي اين گياه بدست مي آيد. يكي از روغن هاي گياهي پرخاصيت و پر كاربرد روغن سياه دانه مي باشد كه از جمله فوايد روغن سياه دانه مي توان به خاصيت آنتي اكسيداني آن، كاهش دهنده التهابات، درمان فشار خون بالا، آسم و… اشاره نمود.

نقش روغن سياه دانه در سلامت مو

يكي از كاربردهاي مهم روغن سياه دانه در بحث سلامت مو مي باشد. روغن سياه دانه علاوه بر رطوبت رساني و نرم نگه داشتن موها و افزايش رشد ابرو و مژه، در درمان ريزش مو نيز بسيار موثر مي باشد. روغن طبيعي سياه دانه با محكم و قوي كردن ريشه مو از ريزش آن پيشگيري نموده و استفاده طولاني مدت از اين روغن حتي در درمان طاسي نيز موثر مي باشد.

براي اين منظور روغن سياه دانه را به موها و پوست سر ماليده ژل پرونتوسان و ماساژ دهيد و با نايلون آن را بپوشانيد، بعد از حدود دو ساعت آنرا شسته و خشك نماييد. پس از طي مدت كوتاهي مشاهده مي كنيد كه ريزش مو شما كم تر و تارهاي مو ضخيم تر شده است. روغن سياه دانه در تقويت و بهبود موهاي كدر، شكننده و ضعيف بسيار عالي عمل مي كند. گفتني ست براي تقويت رشد سبيل و ريش نيز مي توانيد روغن سياه دانه را به صورت ماليده و بعد از حدود نيم ساعت صورتتان را بشوييد.

نقش روغن سياه دانه در بهبود مشكلات سينوزيت

حتما تا به حال شنيده ايد كه روغن سياه دانه به عنوان درمان مناسب براي مشكلات سينوزيت محسوب مي گردد. يكي از مشكلات آزار دهنده ناشي از سرماخوردگي و آنفولانزا را مي توان التهاب و عفونت سينوزيت دانست، البته مشكل سينوزيت مي تواند به تنهايي نيز بروز نمايد كه در نتيجه آن بيمار دچار تب بالا، آسم و تنگي نفس، تورم صورت و… مي شود.

از طرفي ويروس ها و باكتري ها نيز مي توانند از طريق سينوس عفوني به مغز وارد شده و مشكلات شديد تري به همراه داشته باشند. به جز درمان هاي شيميايي يك راه موثر و طبيعي براي درمان سينوزيت استفاده از روغن سياه دانه است. براي اين منظور روغن سياه دانه را با روغن زيره بي براون سبز مخلوط نموده و در ظرف آب گرم بريزيد و سپس بخور آب گرم بدهيد، بخور باعث ورود عطر اين روغن ها به داخل مجاري تنفسي شده و نهايتا ميكروب ها از بين رفته و التهاب برطرف مي گردد.

روغن سياه دانه

به طور كلي از روغن هايي كه موجب عطسه مي شوند مانند روغن سياه دانه مي توان مقدار كمي مثلا يك قطره را هنگام شب و قبل از خواب در بيني ريخته تا باعث رفع عفونت گردد. راه ديگر ماساژ پيشاني هر هشت ساعت يك بار با سه قطره روغن سياه دانه مي باشد. هم چنين مي توانيد دانه هاي سياه دانه را در پارچه اي توري گذاشته و گره زده سپس نزديك بيني كرده و عطر آن را استشمام كنيد تا مجاري تنفسي باز شود و باكتري و ميكروب ها از بين بروند.

كاربردهاي ديگر روغن سياه دانه

روغن سياه دانه فوايد و كاربردهاي زياد ديگري نيز دارد، مانند درمان سيروز و كبد چرب و ناراحتي هاي صفراوي، درمان خستگي هاي مزمن و مشكل خواب رفتن دست و پا، كمك به بهبود بيماري هاي پوستي مانند پيسي، پسوريازيس، زگيل و… افزايش نيروي جنسي، روماتيسم، سرگيجه و سردرد و بسياري موارد ديگر كه به عنوان يكي از راه هاي طبيعي درمان و رفع مشكلات جسماني به شمار مي آيد.

استفاده مشكل عروقي از روغن سياه دانه به همراه مواد طبيعي ديگر مانند عسل جهت بهبود سلامت جسماني بسيار مفيد است. استفاده از اينگونه درمان هاي طبيعي علاوه بر در دسترس بودن و راحتي تهيه آن ها، تقريبا هيچ گونه عوارضي به همراه نداشته و امروزه در تمام دنيا توجهات به سمت درمان هاي گياهي و تغذيه از مواد طبيعي و ارگانيك مي باشد. ما نيز پيشنهاد مي كنيم با آگاهي از خواص گياهان و انواع محصولات و مشتقات حاصل از آن ها گامي موثر در جهت بهبود كيفيت سلامت خود، خانواده و جامعه برداريد.

فروشگاه اينترنتي بُنوو با ارائه محصولات كاملا باكيفيت و ارگانيك سعي دارد زندگي مردم را از محصولات شيميايي و ناسالم كه موجب ضررهاي بسياري به بدن انسان در طولاني‌مدت مي‌شود به استفاده از محصولات طبيعي و ارگانيك جهت داشتن زندگي و تغذيه سالم سوق دهد.



منبع

تظرات ارسال شده