همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
روغن منيزيوم چيست؟

داراي حالت چربي است البته به لحاظ ساختاري و كاربردي جزو روغن ها محسوب نمي شود. كلريد منيزيم ماده اي مشتق شده از منيزيم با قابليت جذب آسان است كه ممكن است در صورت استفاده موضعي بر روي پوست، سطوح مواد مغذي موجود در بدن را افزايش دهد.

به گزارش : منيزيم يك ماده ي مغذي بسيار مهم است. اين ماده در بدن داراي چندين كاربرد مي باشد كه برخي از آن ها شامل موارد زير هستند.

تنظيم عملكرد عصبي و عضلاني
حاملگي و شيردهي سالم
حفظ سطح قند خون در محدوده ي مناسب
حفظ سطح مطلوب فشار خون
توليد پروتئين، تقويت استخوان ها و سلامت DNA

منيزيم به طور طبيعي در بسياري از غذاها يافت مي شود. اما سوپرازورب c غذاهاي زير داراي بيشترين غلظت از اين ماده ي معدني هستند:

غلات كامل
گلابي
محصولات لبني
حبوبات
آجيل و دانه ها
لوبياي سياه
سيب زميني سفيد
پنير سويا
سبزيجات برگ دار سبز، مانند اسفناج و چغندر

علاوه بر اين، اين ماده به برخي از محصولات غذايي، مانند بسياري از غلات صبحانه اضافه شده است. همچنين منيزيم مي تواند به عنوان قرص، كپسول يا روغن در فرم مكمل نيز خريداري شود.

روغن منيزيم را مي توانيد بر روي پوست خود بماليد و علاوه بر اين، اين روغن در شكل بطري هاي اسپري نيز موجود مي باشد. روغن منيزيم را مي توان در منزل و با تركيب ورقه هاي كلريد منيزيم با آب جوش داده شده ي تقطير شده تهيه نمود.

روغن منيزيم
مزايا و كاربردهاي روغن منيزيوم

كمبود منيزيم با بسياري از اختلالات مرتبط مي باشد كه، برخي از آن ها عبارتند از:

آسم
ديابت
فشار سوپرازورب h خون
بيماري قلبي
سكته‌ي مغزي
پوكي استخوان
اكلامپسي
ميگرن
بيماري آلزايمر
اختلال بيش فعالي كمبود توجه (ADHD)

بسياري از تحقيقات انجام شده بر روي مكمل هاي منيزيم و بروز اين اختلالات، بر روي منيزيم رژيم غذايي و مكمل هاي خوراكي آن تمركز كرده اند. در حالي كه به نظر مي رسد مزاياي مكمل منيزيوم براي همه شناخته شده باشد ، پژوهش هاي كمي در مورد اثرات روغن منيزيمي كه به جاي استعمال خوراكي از طريق پوست جذب شود انجام شده است. با اين حال، يكي از مطالعات كوچكي كه در يك مجله پزشكي منتشر شده، نشان داد كه استفاده ترانس درمال از كلريد منيزيم بر روي بازو و پاهاي افراد مبتلا به فيبروميالژيا علايمي مانند درد آن ها را كاهش مي دهد.

از شركت كنندگان خواسته شد كه دو مرتبه در روز، و هر مرتبه چهار بار، كلريد منيزيم را بر روي هر يك از دست هاي خود اسپري كنند و اين كار را به مدت يك ماه ادامه دهند. برخي از جراحي پوست افراد مبتلا به فيبروميالژيا داراي مقدار اندكي منيزيم در سلول هاي عضلاني خود بودند. بيشترين مقدار منيزيم بدن در هر دو سلول عضلاني يا استخواني وجود دارد.
عوارض جانبي و خطرات

هنوز معلوم نيست كه آيا استعمال روغن منيزيم به صورت موضعي داراي مزايايي مشابه مصرف مكمل هاي منيزيوم خوراكي يا داشتن رژيم غذايي با غلظت بالاي منيزيم است داراي عوارض جانبي و يا مخاطراتي نيز مي باشد يا خير.

اگر شما نگران كمبود منيزيم در بدنتان هستيد يا مايليد كه مقدار بيشتري از اين ماده ي مغذي را در سيستم بدن خود داشته باشيد، درباره ي نگراني هاي خود با پزشك يا متخصص تغذيه تان صحبت كنيد.

اگر تصميم به استفاده از روغن منيزيم داريد، ابتدا آن را روي يك قسمت كوچك از پوستتان آزمايش كنيد تا ببينيد كه آيا واكنش نامطلوبي را به وجود خواهد آورد يا خير. بعضي افراد احساس خارج يا سوزش طولاني مدت خواهند داشت.

ممكن است تعيين مقدار دقيق روغن منيزيمي كه لوهمن روشه بايد مورد استفاده قرار گيرد دشوار باشد. با اين حال، اگر به آن حساسيت نداشته باشيد استفاده بيشتر از مقدار لازم چندان اهميتي ندارد.

مؤسسه ملي بهداشت (NIH) توصيه مي كند كهبهتر است افراد دوزي بيشتر از دوز توصيه شده براي مكمل منيزيوم را كه بر اساس سن هر فرد تجويز مي شود، مورد استفاده قرار ندهند. براي بزرگسالان و كودكان بالاي ۹ سال، حد بالاي توصيه شده ۳۵۰ ميلي گرم مي باشد.

استفاده ي بيش از حد از منيزيم مي تواند باعث اسهال، درد شكمي و حالت تهوع شود. در موارد مصرف شديد، ضربان قلب نامنظم و ايست قلبي نيز ممكن است رخ دهد.روغن منيزيم به طور گسترده اي به عنوان يك درمان بالقوه براي بسياري از بيماري ها مانند ميگرن و بي خوابي مورد استفاده قرار مي گيرد. با اين حال، تحقيقات اندكي درباره ي استعمال موضعي منيزيوم انجام شده و نظرات مختلفي در مورد توانايي بدن براي جذب آن به طور كامل از طريق پوست وجود دارد.

يك مطالعه ي انجام شده در اين خصوص پانسمان phmb نشان داد كه روغن منيزيم علائم فيبروميالژيا و درد آن را كاهش مي دهد. اما قبل از استفاده از آن با پزشك يا متخصص تغذيه خود مشورت كنيد تا با انجام آزمايشات مناسب مشخص شود كه آيا منيزيم براي مشكل شما مناسب است يا خير.

سلامت



منبع

تظرات ارسال شده