همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با مصرف كالري كمتري سير شويد

مي‌دهيد، اين است كه در طول روز احساس سيري كنيد. چرا كه دقيقاً در زماني كه انتظار نمي‌رود، گرسنگي بر شما غلبه مي‌كند، بنابراين بهتر است زماني كه به كاهش وزن اقدام مي‌كنيم، با برنامه‌ريزي قبلي، از پرخوري جلوگيري كنيم.

به گزارش ، چند استراتژي ساده، به شما كمك خواهد كرد تا هنگام كاهش كالري مصرفي، در طول روز بيشتر احساس سيري كنيد.

شكمتان را از فيبر پر كنيد
براي اينكه در طول روز سير بمانيد، بهترين چيز، فيبر است. فيبر جزئي از ميوه‌ها، سبزيجات، ساكارز بنشن جات و حبوبات است. بدن شما نمي‌تواند فيبر را كاملا هضم كند، اما فيبر وعده‌هاي غذايي شما را حجيم كرده و باعث مي‌شود تا براي مدت بيشتري احساس سيري كنيد.

همچنين غذاهايي كه سرشار از فيبر باشند، جويدنشان هم بيشتر طول مي‌كشد، بنابراين فرايند خوردن وعده‌ي غذايي‌تان كندتر شده و به مغزتان فرصت داده مي‌شود تا سيري شما را اندازه بگيرد، و در نتيجه از پر خوري جلوگيري خواهد كرد.براي جلوگيري از نفخ و يبوست، اطمينان حاصل كنيد كه ميزان مصرف فيبرتان را به تدريج افزايش مي‌دهيد و به مقدار مناسب هم مايعات مصرف مي‌كنيد.

آبرساني به بدن
آب رساندن به بدن هنگامي كاهش اندازه‌ي وعده هاي غذايي، بسيار به كاهش وزن كمك مي‌كند. نوشيدن آب، مخصوصا پيش از وعده‌هاي غذايي، شكم شما را پر كرده و باعث خواهد شد تا احساس پانسمان سوربكت سيري كرده و احتمال پرخوري‌تان كاهش يابد.
بعلاوه، افراد معمولا تشنگي را با گشنگي اشتباه مي‌گيرند، به همين دليل زماني كه واقعا گرسنه نيستند، غذا مي‌خورند. و اين اتفاق مي‌تواند تمام زحمات شما براي كاهش وزن را خراب كند. مي‌توانيد يك بطري آب با خودتان حمل كنيد و در طول روز دائما از آن بنوشيد و هر از چند گاهي دوباره بطري‌تان را پر كنيد.

بشقابتان را با انواع محصولات گياهي پر كنيد
از آنجايي كه ميوه ها و سبزيجات حاوي مقدار زيادي آب هستند و حداقل كالري را فراهم مي‌كنند، مي‌توانيد بدون اينكه از ميزان كالري مجازتان فراتر برويد، مقدار زيادي ميوه بخوريد.
كاهش اندازه‌ي وعده‌هاي غذايي سخت است، اما مي‌توانيد با افزودن مقدار زيادي سبزيجات غير نشاسته‌اي شكمتان كه به وعده‌هاي حجيم سربكت گذشته عادت كرده است را پر كنيد. همچنين محصولات گياهي سرشار از فيبر هستند، يك متحد ديگر براي كاهش وزن شما!

در مصرف پروتئين صرفه جويي نكنيد
پروتئين براي اينكه هضم شده و تبديل به سوخت شود، زمان زيادي نياز دارد. همچنين براي پردازش پروتئين، كالري بيشتري هم مصرف مي‌شود. از سوي ديگر مطالعات نشان داده‌اند كه پروتئين بهتر از كربوهيدرات يا چربي‌ها مي‌تواند گرسنگي شما را برطرف نمايد.

براي اينكه بتوانيد به رژيم غذايي‌تان بچسبيد، احساس سيري و رضايت در طول روز اهميت ويژه‌اي دارد، پس مطمئن شويد كه در وعده‌ي صبحانه مقدار مناسبي پروتئين مصرف مي‌كنيد.همچنين هنگامي كه وزن كم مي‌كنيد، مهم است پروتئين كافي مصرف كنيد تا از ريزش عضلاتتان جلوگيري شود. بسته به مصرف پروتئين شما، بدن شما مي‌تواند با استفاده از آمينو پانسمان عسل اسيدها توده‌ي عضلاني ساخته و از آن نگهداري كند.

آدامس باد كن و بتركان!
شايد احمقانه بنظر بيايد، اما تحقيقات نشان داده‌اند كه جويدن آدامس مي‌تواند هوس شما را كنترل كرده و به شما كمك كند تا با گرسنگي كنار بياييد، در اينصورت وزنتان كاهش خواهد يافت. در تحقيقات متعددي، آدامس جويدن به مشاركت كنندگان در تحقيق كمك كرده است تا در برابر وعده‌هاي چرب و چيلي مقاومت نشان دهند، هوسشان را كنترل كنند و مصرف كالري روزانه شان را تا حدود ۴۰ كالري، كاهش دهند.
همچنين مي‌توانيد پس از صرف غذا بجاي مصرف دسر، به سراغ آدامس‌هاي كم شيريني برويد.

تمريني براي ران‌هاي لاغرتر
تحقيقات نشان داده‌اند كه تمرينات ايروبيك مي‌توانند هورمون‌هاي تحريك اشتها را سركوب كنند. بعلاوه ما sorbact پانسمان مي‌دانيم كه ورزش، كالري مي‌سوزاند و عضله مي‌سازد، حتي هنگامي كه بدنتان در حالت استراحت باشد.



منبع

تظرات ارسال شده