همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
تيروئيد سلامت چشمانتان را به خطر مي اندازد

تيروئيد در مورد سلامت چشمشان ارائه داد.

به سوپرازورب c گزارش : علي صادقي طاري در ارتباط با بيماري تيروئيد و مشكلات چشمي، اظهار داشت: بيماري تيروئيد علاوه بر گرفتاري بدن مي‌تواند كاسه چشم را هدف بگيرد كه اين مشكل ۵ تا ۲۰ درصد چشم افراد مبتلا به تيروئيد را جراحي پوست دچار اختلال مي‌كند.

وي افزود: بيماراني كه به ويژه مبتلا به پركاري تيروئيد هستند علائم چشمي در آنها صورت گرفته كه مي‌تواند با علائمي همچون احساس سوزش، وجود جسم خارجي در چشم، قرمزي چشم، پف‌آلودگي پل همراه باشد سوپرازورب p كه اين علائم در طول روز نسبت به ابتداي صبح كمتر خواهد شد ولي به مرور شدت مي‌يابد.

اين چشم‌پزشك با اشاره به اينكه در صورت عدم توجه از اين مشكل عضلات چشم آسيب ديده و دوبيني، خشكي چشم و زخم قرنيه براي پانسمان phmb بيمار بروز مي‌يابد گفت: در صورتي كه مشكلات چشمي بيماران تيروئيدي درمان نشود كوري و حتي تخليه چشم نيز ايجاد خواهد شد.

عضو هيات مديره انجمن چشم پزشكي تاكيد كرد: بيماران مبتلا به تيروئيد به ويژه سوپرازورب h ازنوع پركاري بايد حتما با متخصص غدد و چشم مشورت كرده و از استرس، اضطراب، خستگي شديد و استعمال سيگار و دخانيات به شدت بپرهيزند و جهت درمان به موقع اقدام كنند.

وي خاطرنشان كرد: بيماري‌هاي چشمي ناشي از تيروئيد در ميان زنان نسبت به مردان ۲ تا ۸ برابر بيشتر است.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده