همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
همه‌گيري بيماري‌ها,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
گروهي

از محققان هشدار دادند جهان هيدروتك با خطر همه‌گيري بيماري‌هايي روبروست كه به كشته شدن ميليون‌ها انسان منجر مي‌شود.

به گزارش ايسنا، گروهي از كارشناسان بين المللي با بيان اينكه جهان با خطر فزاينده همه‌گيري بيماري‌هايي روبروست كه ميليون‌ها كشته به دنبال خواهد داشت و خسارت جدي به اقتصاد جهاني وارد مي‌كند، اظهار خريد پانسمان تندروت داشتند: دولت‌ها بايد به منظور آمادگي براي مقابله با آن و كاهش خطرات ناشي از اين بيماري‌ها تلاش كنند.

به گفته كارشناسان، كنترل بيماري‌هاي ويروسي مستعد همه‌گيري همچون ابولا، آنفلوآنزا و سارس در جهاني كه با بحران‌هاي متعددي همچون جنگ، دولت‌هاي پانسمان نقره هارتمن شكننده و ناكارآمد و مهاجرت اجباري روبروست به سختي انجام مي‌شود.

در گزارش اين تيم بين المللي آمده‌است: تهديد همه‌گيري بيماري در جهان يك حقيقت است. پاتوژني كه بتواند به سرعت منتقل شود و گسترش پيدا كند از قابليت قرباني كردن ده‌ها ميليون انسان، مختل ساختن اقتصاد پماد مدي هاني يك كشور و بي‌ثبات ساختن امنيت ملي برخوردار است.

درحاليكه از سال ۲۰۱۶-۲۰۱۴ همزمان با شيوع بيماري ابولا در غرب آفريقا برخي از دولت‌ها و سازمان‌هاي بين المللي تلاش‌هايي در جهت آمادگي با شيوع بيماري‌ها داشته‌اند اين اقدامات كافي نبوده‌است.

به قيمت پانسمان نوين گفته كارشناسان فقر از جمله عوامل مهم در شيوع بيماري‌هاي عفوني است و به فراهم ساختن شرايط براي همه‌گيري بيماري‌ها كمك مي‌كند.

دبير كل سازمان جهاني بهداشت (WHO) از دولت‌ها درخواست كرده تا از شيوع و همه‌گيري بيماري‌هايي كه در گذشته شاهد آن بوده‌اند درس گرفته و با سرمايه‌گذاري در بخش نظام سلامت به پيشرفت‌هاي چشمگيري در اين رابطه دست پيدا كنند.



منبع

تظرات ارسال شده