همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 استرس را چگونه كنترل كنيم؟

اختلالات جدي مانند بيماري‌هاي قلبي عروقي و ديابت هم به مشكلات ذهني دامن مي‌زند و علائم بيماري آلزايمر عسل پزشكي را تشديد مي‌كند.

مطالعات جديد نشان مي‌دهند كه عوامل روانشناختي نيز خطر بيماري آلزايمر را افزايش مي‌دهد. پريشاني فكر و روان از شايع‌ترين عوامل مؤثر شناخته شده‌اند.

پريشاني و خستگي از زندگي، نوعي واكنش به مشكلات حل نشده‌اي است كه معمولا به مدت طولاني ذهن را درگير مي‌كنند. مطالعاتي كه طي چند سال‌ اخير انجام شده، نشان مي‌دهد كه اين نوع ناآرامي‌هاي روحي، انواع بيماري‌هاي قلبي عروقي، مشكلات متابوليك، چاقي مفرط و حتي مرگ‌هاي مدي هاني ناگهاني را به دنبال خواهد داشت.

براساس نتايج آزمايشي كه در دانشگاه كپنهاگ دانمارك انجام شد، كساني كه به اختلالات اضطراب فراگير و عواملي از اين دست مبتلا بودند، بيشتر از ديگران در معرض خطر بيماري آلزايمر قرار داشتند. زيرا در اين افراد سطح هورمون كورتيزول بسيار زياد بوده و تغييرات زيادي در سيستم گردش خون ايجاد مي‌شود كه مي‌تواند علاوه بر اثرات منفي زيادي كه تا كنون كشف شده‌اند، در دراز مدت منجر به بروز بيماري آلزايمر نيز بشود.

چطور استرس قيمت كرم مدي هاني را كنترل كنيم؟

از افرادي كه با حرف‌هايشان استرس و نگراني را در شما تشديد مي‌كنند دوري كنيد يا مسائل خود را با آن‌ها درميان نگذاريد.
ديد خود را نسبت به شرايط استرس‌زا گسترده‌تر كنيد.
راه مناسب خودتان را براي كاهش استرس پيدا كنيد، بعضي‌ها با پياده‌روي، بعضي با كتاب خواند و عده‌اي نيز با گوش دادن به موسيقي آرامش پيدا مي‌كنند. شما هم راه خودتان را پيدا كنيد.
مديتيشن، يوگا و عميق نفس كشيدن، مي‌توانند براي كاهش استرس و نگراني به شما كمك كند؛ زماني از روز را به خودتان اختصاص بدهيد ژل medihoney و اين راه‌ها را امتحان كنيد.
برنامه‌ريزي كنيد؛ با اين كار زمان مناسب براي تمام كارها را تنظيم خواهيد كرد و ديگر دليلي براي نگراني نمي‌ماند.
به تغذيه خود اهميت بدهيد؛ يك رژيم غذايي متعادل كه شامل ميوه و سبزيجات نيز باشد به تقويت سيستم ايمني و كاهش استرس كمك خواهد كرد.

متدهاي بسيار زيادي براي مديريت استرس وجود دارد كه مي‌توانيد با خواندن كتاب‌هاي مرتبط، جست و جو در گوگل يا مراجعه به يك روانشناس باليني به راحتي به آن‌ها دست پيدا كنيد.

سعي كرم محافظ مدي هاني كنيد هميشه زماني كه استرس‌تان شروع مي‌شود، اثرات متعدد آن را بر روح و جسمتان را در نظر بگيريد. آيا واقعا ارزشش را دارد؟

منبع: خبر آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده