همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 6 روش براي گذر سلامت از زمستان و بهبود سريعتر سرماخوردگي

خود رعايت كنيد احتمال ابتلا به سرماخوردگيتان كاهش پيدا كرده و فصل زمستان را به سلامت پشت سر مي گذاريد.

به گزارش اگر اين 6 روش را براي سلامت در زمستان به كار ببريد احتمال اين كه از سرماخوردگي به دور بمانيد بسيار زياد است.


پيشگيري و درمان سريع سرماخوردگي با تغذيه سالم

تمايل به مصرف چيپس و شكلات در زمستان بيشتر مي شود ولي خوردن مواد غذايي سالم سيستم ايمني شما را تقويت كرده و به از بين بردن ويروس جراحي پوست ها قبل از ايجاد بيماري كمك مي كند. ميوه ها و سبزيجات بهترين گزينه براي تقويت سيستم ايمني بدن هستند به خصوص سبزيجات با برگ سبز و هر چيزي كه ويتامين ث زيادي داشته باشد از قبيل فلفل دلمه و مركبات. شمما بايد روزانه حداقل 140 تا 225 گرم ميوه و سبزيجات در روز مصرف كنيد.

پيشگيري و درمان سريع سرماخورد گي با شستشوي دست ها

اگر چه برخي از ويروس ها از طريق هوا منتقل مي شوند ولي تعداد زيادي از آن ها از طريق دست ها وارد بدنمان مي شوند. اگر به وسايلي كه شخص بيمار آن ها را لمي كرده ، رويشان عطسه كرده يا با تنفسش تماس داشته و به هر شكلي آلوده شده باشد، دست بزنيد و همان دست را به صورتتان بزنيد يا با آن ساندويچ بخوريد، ميكروب ها را وارد بدنتان خواهيد كرد. شستشوي منظم دست پانسمان phmb ها يكي از موثرترين روش ها براي دور نگه داشتن ويروس سرماخوردگي است اگر در جايي هستيد كه قادر به شستن دست نيستتيد از ژل هاي ضد عفوني كننده قبل از غذا خوردن يا دست زدن به كيبورد و موبايل خود استفاده كنيد.


همه چيز را ضد عفوني كنيد

البته نياز به ضد عفوني كردن همه چيز نيست ولي اقلام يا سطوحي كه به طور منظم با آن ها در تماس هستيد مي توانند منبع ميكروب شوند. موبايل، تلفن ثابت، تبلت، كيبورد كامپيوتر، ميز كار، كنترل همه در معرض خطر هستند. مي توانيد از يك دستمال آنتي باكتريال هر دو روز يك بار يا بعد از تماس فرد بيمار استفاده كنيد.

ورزش منظم داشته باشيد

شايد در هواي سرد زمستان حس دويدن و پياده روي قبل از سر كار رفتن را لوهمن روشه نداشته باشيد ولي بايد بدانيد كه ورزش باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي شود و باعث مي شود كمتر سرماخورده شويد. اگر هوا خيلي سرد است مي توانيد براي ورزش به باشگاه برويد و به جاي دويدن در فاي باز روي تردميل بدويد.


پيشگيري و درمان سريع سرماخوردگي به اندازه كافي بخوابيد

خواب كافي يكي ديگر از فعاليت هاي تقويت كننده سيستم ايمني بدن است. خوابيدن 8 ساعت در روز براي حفظ سلامتي لازم است.


اجتناب از افراد بيمار

هميشه نمي توانيد از فردي كه مبتلا به سرماخوردگي يا ويروس است اجتناب كنيد ولي اين كار به ميزان قابل توجهي خطر ابتلا به بيماري را كاهش مي دهد. اگر قرار است به ديدن شخصي برويد كه سرماخورده شده بهتر است قرار ملاقاتتان را به زماني سوپرازورب h ديگر موكول نماييد.


اگر سرماخورده شديد براي درمان سريع تر چه كنيد؟

اگر با وجود تمام اين نكات به سرماخوردگي مبتلا شديد با رعايت يكسري نكات مي توانيد سريعتر بهبود پيدا كنيد:

مصرف ويتامين ث . مطالعات زيادي نسان داده است كه مصرف ويتامين ث مدت زمان و شدت سرماخوردگي را كاهش مي دهد.

مصرف روي . مصرف روي هم ميتواند مدت زمان سرماخوردگي را كمتر كند شايد كمتر از 3 روز.

نوشيدن چاي . چاي به طور طبيعي حاوي تئوفيلين theophylline است كه برونشيت را به تاخير انداخته و كمك مي كند بهتر نفس بكشيد.

هيدراته بمانيد . آب رساندن به بدن فرد بيمار مهم است به خصوص اگر سرماخورده باشيد. هيدراته ماندن بدن به كاهش موكوس كمك كرده و سرفه سوپرازورب c را كمتر مي كند.

سير بخوريد . سير براي از بين بردن سرماخوردكي مناسب است. برخي مطالعات نشان داده اند كه مصرف سير مدت زمان سرماخوردگي را كاهش مي دهد. بهتر است سير را خرد كرده 15 دقيقه در فضاي اتاق بگذاريد بماند تا مواد مفيدش فعال شوند سپس مصرف نماييد.

منبع: سيمرغ



منبع

تظرات ارسال شده