همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 شكلات باعث عود اين بيماري مرگبار مي‌شود

با سرطان و جلوگيري از بازگشت آن در مبتلايان ابداع كنند كه در آن ميزان مصرف چربي افراد كم باشد.

به كرم اسكار رژودرم گزارش : كارشناسان اسپانيايي در جديدترين تحقيقات خود دريافتند مصرف شكلات مي تواند باعث گسترش بيماري سرطان در مبتلايان يا همان متاستاز شود.

بر اساس تحقيقات، در شكلات روغن درخت نخل يا همان پالم وجود دارد كه اين مري انسان چربي باعث تحريك نوعي پروتئين در بدن انسان به نام cD360 مي شود كه نقش موثري در گسترش تومورهاي سرطاني دارد.

روغن پالم در تمامي كشورهاي دنيا و در بيشتر صنايع خوراكي و حتي بهداشتي و آرايشي وجود دارد ولي مي تواند در افراد مبتلا به سرطان باعث گسترش بيماري شود.

اين روغن در نان، پماد آلفا براي جوش صورت شكلات و بيسكوئيت وجود دارد و كارشناسان بر همين اساس خوردن اين مواد غذايي را براي افراد مبتلا به سرطان جايز نمي دانند.

كارشناسان با بررسي هسته تومورهاي سرطاني در بيماران دريافتند كه آنها خوراكي هاي حاوي روغن پالم به ميزان زياد استفاده كرده اند.

پژوهشگران سوختگي با آب جوش بر همين اساس در نظر دارند شيوه جديدي براي مقابله با سرطان و جلوگيري از بازگشت آن در مبتلايان ابداع كنند كه در آن ميزان مصرف چربي افراد كم باشد.

اين يافته ها حاصل تحقيقات پژوهشگران مركز مطالعات در شهر بارسلوناي اسپانيا است.

كارشناسان پماد زخم بستر پروتئين cd36 را در تومورهاي موجود در پوست، دهان، تخمدان، مثانه، ريه و سينه بيماران سرطاني شناسايي كرده اند.

كارشناسان به افراد مبتلا به سرطان توصيه مي كنند مواد غذايي كم چرب مصرف كنند و ورزش روزانه و منظم داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده