همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

زخم بستر را جدي بگيريد احتمال مرگ بيمار مي باشد

زخم بستر را جدي بگيريد احتمال مرگ بيمار مي باشد !!

تحقيقات جديد نشان ميدهد كه ارتباط مستقيمي بين زخمهاي ناشي از فشار – كه بيشتر آن را به نام زخم بستر ميشناسيم – و مرگ و مير بيمار و نيز افزايش مدت بستري شدن در بيمارستان وجود دارد. بر اساس اطلاعات مربوط به اين تحقيق، افرادي كه زخمهاي ناشي از فشار در آنها بيشتر است، احتمال مرگ در آنها طي دوران بستري در بيمارستان، زياد ماندن در بيمارستان و پذيرش مجدد در بيمارستان بعد از ۳۰ روز ترخيص بالاتر خواهد بود. فشار ناشي از بستري شدن در بيمارستان يكي از خطرات اصلي مرگ و مير است. در واقع مسئوليت اين وضعيت به نوعي بر عهدهي بيمارستان است تا بتواند افرادي كه در معرض خطر بالاي زخم بستر قرار دارند شناسايي كرده و اقدامات پيشگيرانه را در ارتباط با پذيرش آنها انجام دهد. محققان دريافتهاند افرادي كه بيشتر در معرض خطر اين بيماري هستند در واقع افرادياند كه داراي بيماريهاي مزمن نظير نارسائي احتقاني قلب، بيماري تنفسي، بيماري قلبيعروقي، ديابت و چاقي هستند.

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه ارتباط مستقيمي بين زخم هاي ناشي از فشار – كه بيشتر آن را به نام زخم بستر مي‌شناسيم – و مرگ و مير بيمار و نيز افزايش مدت بستري شدن در بيمارستان وجود دارد. بر اساس اطلاعات مربوط به اين تحقيق، افرادي كه زخم هاي ناشي از فشار در آن‌ها بيشتر است، احتمال مرگ در آن‌ها طي دوران بستري در بيمارستان، زياد ماندن در بيمارستان و پذيرش مجدد در بيمارستان بعد از ۳۰ روز ترخيص بالا‌تر خواهد بود.
فشار ناشي از بستري شدن در بيمارستان يكي از خطرات اصلي مرگ و مير است. در واقع مسئوليت اين وضعيت به نوعي بر عهده ي بيمارستان است تا بتواند افرادي كه در معرض خطر بالاي زخم بستر قرار دارند شناسايي كرده و اقدامات پيشگيرانه را در ارتباط با پذيرش آن‌ها انجام دهد.
محققان دريافته اند افرادي كه بيشتر در معرض خطر اين بيماري هستند در واقع افرادي اند كه داراي بيماري هاي مزمن نظير نارسائي احتقاني قلب، بيماري تنفسي، بيماري قلبي عروقي، ديابت و چاقي هستند.
محققان با توجه به تحقيقاتي كه به طور تصادفي بر روي ۵۱۰۰۰ بيمار انجام دادند دريافتند كه ۴. ۵ درصد از بيماران طي دوران بستري شدن در بيمارستان، دچار زخم فشاري (يا بستر) شدند. اكثر اين زخم هاي بستر در قسمت دنبالچه يا استخوان خاجي، كفل‌ها و پاشنه ي پا رخ داده بود. همچنين آن‌ها به اين نتيجه رسيدند كه از بين تقريبا ۳۰۰۰ فردي كه به خاطر زخم فشاري يا بستر در بيمارستان پذيرش شدند، ۱۶. ۷ درصد از آن‌ها طي دوران بستري در بيمارستان حداقل يك بار دچار نوعي زخم بستر در بخش هاي مختلف بدن خود شدند.
محققان مي‌گويند: اگر بيماراني كه در بيمارستان پذيرش مي‌شوند داراي بيماري هاي خطرزايي باشند، بايد بلافاصله هشدار داده شود كه اقدامات مناسبي براي كاهش خطر زخم هاي فشاري يا بستري و عود كردن آن‌ها صورت گيرد.

(منبع: NHS
)

تظرات ارسال شده