همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مصرف بي رويه اين دارو بيماريهاي ويروسي را افزايش داده است

ايران گفت: مصرف بي رويه آنتي بيوتيك در كودكان ايراني باعث افزايش بيماريهايي ويروسي و ابتلاي آنها به اين بيماريها شده است.

به گزارش : فريد سوپرازورب c ايمان زاده در چهاردهمين همايش تغذيه كودكان و نوجوانان كه در انستيتو تغذيه برگزار شد، افزود: مصرف بي‌رويه آنتي‌بيوتيك در كشور سبب مقاومت در مقابل ميكروب‌ها و از بين رفتن پاسخ به مقابله با بيماري شده و كنترل اين مسئله امري ضروري به شمار مي‌رود.
وي اظهار داشت: بيماري‌هاي مختلفي از جمله بيماري‌هاي ويروسي سالانه كودكان بسياري را در جهان تهديد مي‌كند. در كشور ما تلاش لوهمن روشه شده اقدامات مؤثري جهت مقابله با اين بيماري‌ها انجام گيرد و موفقيت‌هاي زيادي نيز در اين زمينه حاصل شده است.
رئيس انجمن تغذيه با شير مادر ايران با اشاره به اينكه شير مادر كودك را در برابر بسياري از بيماري‌ها واكسينه مي‌كند، ادامه داد: تجويز بي‌رويه آنتي بيوتيك به ويژه در كودكان مي‌تواند با عوارض مختلفي همراه باشد.

ايمان زاده تصريح كرد: تجويز آنتي‌بيوتيك براي پانسمان phmb مقابله با بيماري‌هاي باكتريال است و ‌از هر سني مي‌توان آنتي‌بيوتيك را تجويز كرد البته اين مسئله بايد با لحاظ شرايط خاص در نظر گرفته شود چرا كه تجويز بي‌رويه آن به ويژه در كودكان مي‌تواند با عوارض مختلفي همراه باشد.
وي گفت: شيوع آنفلوآنزا نسبت به گذشته بيشتر شده است. رعايت مسائل بهداشتي و اقدام به موقع براي درمان از راهكارهاي موثر براي جلوگيري از اين بيماري سوپرازورب p است البته تزريق به موقع واكسن آنفلوآنزا نيز در مقابله با اين بيماري حائز اهميت است.
ايمان‌زاده ادامه داد: شير مادر حاوي مواد دفاعي يا آنتي‌بادي است و سبب مي‌شود كودك يا دچار بيماري نشود يا اگر شود شدت آن اندك باشد.
وي گفت: مرگ و مير در كودكاني كه از شير مادر استفاده مي‌كنند كمتر است و‌ بر اساس مطالعات سازمان بهداشت جهاني همه مزاياي شير مادر مورد تاكيد جراحي پوست قرار گرفته است.

بررسي ها نشان مي دهد، ميزان مصرف آنتي بيوتيك در ايران ١٦ برابر استاندارد جهاني است و ٥٠ درصد مصرف آنتي بيوتيك ها غيرضروري است.
مصرف آنتي بيوتيك در ايران آن قدر زياد است كه گفته مي شود به اندازه كل قاره اروپا در ايران آنتي بيوتيك مصرف مي شود.

ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده