همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 اصول تغذيه‌اي كه بيماران لوسمي بايد رعايت كنند

بر بدن دارد، تغذيه صحيح و اجراي يك برنامه غذايي سالم بسيار حائز اهميت است.

به گزارش : لوسمي يا سرطان خون بيماري است كه در چهار نوع مختلف ديده مي‌شود؛ اين سرطان از سلول‌هاي مغز استخوان شروع شده و با تكثير سلولي در نهايت تمام سلول‌هاي خارج از محدوده خود و سلول‌هاي طبيعي مغز استخوان را درگير مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه لوسمي در همه گروه‌هاي سني اتفاق مي‌افتد، گفت: لوسمي بيماري است كه بيشتر در افراد بالاي ۶۰ سال ديده مي‌شود.

مهم‌ترين پانسمان suprasorb عوارض لوسمي

نورمحمدي ادامه داد: عوارض جانبي اين بيماري متفاوت و در برخي موارد بسيار شديد است، اثرات مخرب بيماري همه بدن را تحت الشعاع قرار خواهد داد و در اين بين رعايت يك تغذيه صحيح و برنامه غذايي سالم بسيار حائز اهميت خواهد بود.

رژيم غذايي چه تاثيراتي در روند بيماري لوسمي دارند؟

كاهش اشتها در بيماران سرطاني

اين آنكولوژيست بيان كرد: به علت روش‌هاي درماني مختلف اعصاب كه بيماران سرطاني مجبور به تحمل آن هستند، كاهش وزن به طور حتم اتفاق خواهد افتاد و بيماران به سرعت اشتهاي خود را از دست مي‌دهند، در اين بين يك بيمار سرطاني بايد از رژيمي پيروي كند كه تمام گروه‌هاي غذايي در آن باشد، همچنين بايد از وعده‌هاي غذايي كم حجم استفاده كرده و تعداد آن را به بيش از ۶ مرتبه در روز برساند.

وي با اشاره به اهميت تاثير پروتئين در تقويت اين بيماران، گفت: پروتئين را مي‌توان از غذاهايي مانند گوشت قرمز لُخم، مرغ و ماهي به دست آورد؛ دريافت آب براي اين بيماران، به منظور مقابله با كم آبي بدن مهم است، زيرا در نتيجه درمان‌هايي مانند شيمي درماني و راديوتراپي بدن آب از دست خواهد رفت و مصرف مقدار كافي آب و مايعات براي مقابله با يبوست، بي حالي و رخوت شايع به اين بيماران، كمك خواهد كرد.

رژيم غذايي چه تاثيراتي در روند بيماري لوسمي دارند؟

بهترين نمايندگي شركت لوهمن روشه شرايط غذا خوردن براي مبتلايان به لوسمي

اين آنكولوژيست با تاكيد بر اينكه براي افراد مبتلا به لوسمي، غذا خوردن در بين افراد خانواده و جمع فاميل بسيار مهم است،گفت: اين كار باعث مي‌شود حواس اين افراد پرت شده و بهتر غذا بخورند؛ براي اين افراد غذا‌هاي خوشمزه و لذيذ تهيه كنيد و بيشتر از غذا‌هايي كه در مقادير كم تهيه مي‌شوند استفاده كنيد؛ اين كار به آنها كمكي زياد مي‌كند و از خسته شدن آنها در هنگام خوردن مي‌كاهد.

نورمحمدي اظهار كرد: انجام برخي ورزش‌ها پانسمان كلاژن و فعاليت‌هاي بدني، به منظور افزايش اشتها و تمايل اين افراد به خوردن، مفيد خواهد بود؛ در برخي از بيماران مبتلا به لوسمي افزايش وزن و چاقي، اتفاقي معمول و شايع است كه به دليل احتباس آب، در بدن رخ مي‌دهد، در اين بين اجراي رژيم‌هاي كاهش وزن براي اين بيماران به‌هيچ وجه كاري صحيح نيست و يك رژيم كم چرب و كم نمك براي اين آنها مفيد خواهد بود.

رژيم غذايي چه تاثيراتي در روند بيماري لوسمي دارند؟

وي يادآوري كرد: مبتلايان به لوسمي علائمي چون حالت تهوع، دل آشوبه و استفراغ را تجربه مي‌كنند و ممكن است غذا براي آنها جذاب و خوشايند نباشد، مخصوصا اگر تحت نمايندگي اسميت اند نفيو درمان‌هاي مختلف قرار گيرند، عمده‌ترين اثر جانبي اين درمان‌ها كاهش توانايي جذب مواد مغذي از غذاهاست مشورت با يك رژيم شناس يا كارشناس تغذيه مي‌تواند به شما كمك كند تا يك برنامه غذايي مفيد براي اين بيماران تنظيم و تهيه كنيد.

باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده