همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 خطر برخي داروهاي سرماخوردگي براي سلامت قلب

بدون نسخه و تاثير مخرب آنها بر قلب هشدار دادند.

به گزارش : به گفته متخصصان علوم پزشكي در آمريكا افراد مبتلا به فشار خون بالاي كنترل نشده يا بيماري‌هاي قلبي بايد از مصرف داروهاي سربكت ضد احتقان خوراكي خودداري كنند. همچنين مصرف اين نوع از داروها در عموم مردم يا افرادي كه خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي-عروقي در آنان پايين است بايد با مشورت پزشك انجام شود.

در بررسي كه با تمركز بر كنترل فشار خون بالا در بزرگسالان انجام گرفت، مشخص شد ضد احتقان‌ها و داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي كه در گروه بسياري از داروهاي سرماخوردگي جاي مي گيرند از جمله داروهايي پانسمان سوربكت هستند كه فشار خون را افزايش مي‌دهند.

داروهاي ضد احتقان همچون فنيل‌افرين عروق خوني را منقبض مي‌كنند. اما در صورتيكه بيمار به فشار خون بالا يا بيماري قلبي مبتلا باشد انقباض عروق خوني آخرين موردي است كه به آن نياز پيدا مي‌كند. همچنين ممكن است باعث شود وضعيت بيمار وخيم‌تر شود.

در پانسمان عسل سال ۲۰۱۷ ميلادي روي ۱۰ هزار بيمار مبتلا به عفونت ريوي كه به دليل حمله قلبي در بيمارستان بستري شده بودند، مطالعه‌اي انجام گرفت. ميانگين سني اين افراد در زمان وقوع حمله قلبي ۷۲ سال بوده و بسياري از آنان به فاكتورهاي خطرزاي قلبي-عروقي از قبيل ديابت و فشار خون بالا دچار بودند.

متخصصان مشاهده كردند افرادي كه در دوران بيماري قيمت پانسمان سوربكت از داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي مصرف كرده بودند سه برابر بيشتر از افرادي كه بيمار نبوده يا از اين داروها مصرف نكرده بودند، احتمال دارد در مدت زمان يك هفته دچار حمله قلبي شوند.

به گزارش هلث‌دي، سرماخوردگي و آنفلوآنزا سيستم قلبي-عروقي را تحت فشار قرار مي‌دهد. مقابله بدن با بيماري ضربان قلب را افزايش داده و موجب التهاب مي‌شود. ساكارز همچنين داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي از طريق كاهش ميزان سديم دفع شده از ادرار مشكلاتي را ايجاد مي‌كند و افزايش جذب مايعات و بالا رفتن فشار خون را به دنبال دارد.

عصر خبر



منبع

تظرات ارسال شده