همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
6 دليل براي بوي بد بدن كه باورتان نمي شود

ماهيچه‌ها و همچنين آن‌هايي كه در درمان دردهاي عصبي و اضطراب مورد استفاده قرار مي‌گيرند، مي‌توانند موجب خشكي زبان، يكي از شايع‌ترين دلايل بوي بد تنفس، شوند.

به گزارش دليل بوي بدن چيست؟ در اينجا به چند دليل عجيب آن و چگونگي رفع آن اشاره مي‌كنيم:

نسخه دارويي جديد

ما از داروها براي رسيدن به احساسي بهتر استفاده مي‌كنيم، اما به عنوان يك عارضه جانبي، برخي داروها مانند داروي مورفين يا داروي مخدر پايين آورنده تب، موجب تعريق بدن مي‌شوند و اين به معني افزايش بوي بدن است.
صدها دارو، مانند آنتي‌هيستامين‌ها، ضدانعقادها، شل‌كننده ماهيچه‌ها و همچنين آن‌هايي كه در درمان دردهاي عصبي و اضطراب مورد استفاده قرار مي‌گيرند، ساكارز مي‌توانند موجب خشكي زبان، يكي از شايع‌ترين دلايل بوي بد تنفس، شوند.
يك دئودورانت قوي باليني را انتخاب كرده و قبل از رفتن به تختخواب، از آن استفاده نماييد. اين كار به جلوگيري از عرق مسبب بوي بد، قبل از صبح كمك مي‌كند. همچنين مي‌توانيد با پزشكتان در مورد تعويض دارو و يا تعديل دز مصرفي آن مشورت كنيد.

اعتياد به مصرف غذاهاي پرادويه

گازهاي حاوي گوگرد پس از خوردن غذاهاي خاص، باعث به وجود آمدن بوي بدن مي‌شوند. وقتي سيستم گوارش شما غذاهايي پر از سير، زردچوبه يا ساير ادويه‌جات، را مي‌شكند، اين نوع گاز را آزاد مي‌كند. اين گازهاي بودار از منافذ سطح بدن، تنها چند ساعت پس از مصرف وعده غذايي، آزاد مي‌شود. براي جلوگيري از اين نوع بوي بدن، در مورد زمان‌بندي غذا هوشمندانه عمل كنيد. اين غذاها را قبل از يك جلسه مهم مصرف نكنيد. اگر غذاي پر از ادويه خورديد، مقدار زيادي آب بنوشيد (8 ليوان آب در روز). اگر ممكن است دوش بگيريد و از دئودورانت ضد عرق استفاده كنيد.

استرسي نمايندگي سوربكت كه سر به فلك كشيده

عرق كردن پاسخ طبيعي بدن به استرس است، اما تعريق با بوي بد هم زماني اتفاق مي‌افتد كه شما دچار استرس باشيد. عرق استرس، از غدد آپوكرين ناشي مي‌شود. اين مايع عرق بي‌بو است تا زماني كه با باكتري‌هاي سطح پوستتان تركيب مي‌شود و بوي شديدي ايجاد مي‌كند. (عرق ناشي از گرما و ورزش بيشتر از آب و الكتروليت تشكيل شده است). بهتر است زماني كه دچار استرس هستيد از دئودرانت استفاده كنيد. اگر هنوز هم از عرق ناشي از تنش و استرس رنج مي‌بريد، پزشك مي‌تواند يك دئودرانت ضد تعريق تجويز كرده و يا بوتاكس را به شما پيشنهاد كند.

نوشيدن مشروبات الكلي

همان‌طور كه بدن الكل را تجزيه كرده و وارد جريان خون مي‌كند برخي ذرات شكسته شده وارد تنفس و عرق شركت سوربكت بدن نيز مي‌شود. بدن با الكل مانند يك ماده سمي رفتار مي‌كند و بنابراين سعي مي‌كند آن را شكسته و تا جايي كه امكان دارد سريعاً آن را به طرقي از بدن خارج نمايد. بيشتر الكل در كبد متابوليزه مي‌شود و از طريق ادرار از بدن دفع مي‌گردد. اما اگر كسي بيش از آن حدي كه كبد بتواند متابوليزه كند، از مشروبات الكلي استفاده كند، يا كبدش آسيب ديده باشد، بخشي از متابوليت‌هاي الكل از طريق تنفس و تعريق، دفع شده و موجب بوي بد بدن مي‌شود.

گازهاي حاوي گوگرد پس از خوردن غذاهاي خاص، باعث به وجود آمدن بوي بدن مي‌شوند. وقتي سيستم گوارش شما غذاهايي پر از سير، زردچوبه يا ساير ادويه‌جات، را مي‌شكند، اين نوع گاز را آزاد مي‌كند

فراموش كردن شستشوي منظم لباس زير

سينه بند جاهايي از بدن را مي‌پوشاند كه مستعد عرق كردن هستند؛ مثل زير بغل، پشت و بين سينه‌ها. برخي از انواع سينه‌بندها معمولاً سوربكت چيست از جنسي ساخته مي‌شوند كه قادر به رفع رطوبت نيستند. رطوبت مي‌تواند رشد باكتري‌ها و قارچ‌ها را افزايش دهد. عرق و رطوبت به دام افتاده، باعث ايجاد بوي بدن و بثورات نيز مي‌شود. نه تنها لباس‌هاي زير، بلكه ساير پوشاك نايلوني هم باعث افزايش توليد چربي بدن و بو مي‌شوند. از الياف مصنوعي مانند اسپندكس دوري كنيد، كه به محض برخورد با پوست، عرق را به دام مي‌اندازند و بوي بد ايجاد مي‌كنند. بهتر است براي خريد سينه‌بند الياف قابل تنفس مانند پنبه، گيپورهاي سبك‌وزن و تور را انتخاب كنيد.

كنار گذاشتن جوراب

پوشيدن كفش‌هاي بسته بدون جوراب، به معني اين است كه پاها اساساً در عرق خود و باكتري حمام مي‌كنند! اين وضعيت مي‌تواند موجب بوي بد پاها شود. قبل از به پا كردن كفش، از ضدتعريق‌ها بر روي پاها استفاده كنيد. اگر امكان دارد، پاهايتان را، كه در زير ميز قرار دارد، از كفش بيرون بياوريد تا هواي تازه به آن‌ها برسد و جلوي رشد باكتري‌ها را بگيرد. اگر بعد از پانسمان جراحي سوربكت يك روز طولاني كه پاهايتان در كفش قرار داشت، به خانه رسيديد، آن‌ها را در يك وان ضدباكتري (داراي دو سوم آب و يك سوم سركه) قرار دهيد و سعي كنيد در طي دو روز پشت سرهم، از يك كفش استفاده نكنيد تا كفش‌ها كمي هوا بخورند.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده