همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خوردن خوراكي‌هاي تركيبي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,مشاوره پزشكي
عادت مصرف برخي مواد غذايي در كنار هم عامل اصلي مشكلات گوارشي است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ما عادت داريم كه غذاها را به صورت تركيبي بخوريم. اما آيا متخصصان بهداشت اين تركيبات را مضر مي‌دانند؟

اين تركيبات زخم ساق پا غذايي اغلب فرايندهاي هضم را مهار مي‌كنند و منجر به درد معده، حالت تهوع و خستگي مي‌شوند. در اين مطلب با چندين تركيب غذايي كه بايد از مصرف همزمان آنها در برنامه غذايي خودداري كنيد، آشنا مي‌شويد.

كربوهيدرات‌ها و پروتئين‌هاي حيواني

هنگامي كه كربوهيدرات را با پروتئين مي‌خوريد (مانند گوشت با سيب زميني يا نان)، اين امر منجر به توليد گاز و نفخ مي‌شود. هرچند ممكن است كساني كه سال‌هاست اين تركيب را مي‌خورند عادت كرده باشند.

دو لايتسيموس تركيب پروتئيني با هم

استفاده از دو منبع پروتئيني مانند گوشت و لوبيا مدت زمان زيادي براي هضم نياز دارد و در نتيجه در فرآيند هضم اختلال ايجاد مي‌كند.

غذا و آب يا آبميوه

نوشيدن آب يا آبميوه همراه با غذا يكي از سمي‌ترين تركيبات غذايي را توليد مي‌كند. آب، اسيدهاي معده را رقيق كرده و اثر بخشي آنها در تجزيه پروتئين‌ها، كربوهيدرات‌ها و چربي‌ها را كاهش مي‌دهد؛ بنابراين ۱۰ دقيقه قبل از غذا آب بنوشيد. رعايت اين عفونت جاي بخيه سزارين نكته شما را از پرخوري و رقيق‌كردن آنزيم‌هاي معده نجات مي‌دهد.

ميوه با غذا

اين تركيب بسيار مضر است زيرا ميوه كه به تنهايي بسيار سريع از دستگاه گوارش عبور مي‌كند، در صورت مصرف همزمان با غذا در سيستم گوارش مدت‌ها باقي مي‌ماند و قند موجود در آن شروع به تخمير مي‌كند.

ماست و ميوه

ماست حاوي تعداد زيادي باكتري است كه روي قند موجود در ميوه اثر مي‌كند. انواع زخم اين امر منجر به توليد سموم، سرما و آلرژي مي‌شود.

غلات همراه با شير و آب‌پرتقال

شير حاوي كازئين و آب‌پرتقال حاوي اسيد است كه در مصرف همزمان اين مواد غذايي با هم، آنزيم موجود در غلات نشاسته‌اي از بين مي‌رود. براي جلوگيري از اين امر، حداقل يك ساعت قبل يا بعد از غلات، آبميوه ميل كنيد.

موز و شير

تعداد بسيار كمي از مردم در زمين وجود دارند كه اين تركيب را دوست نداشته باشند اما اين باعث مي‌شود تركيب غذايي خطرناكي توليد شود. سعي كنيد از اين تركيب خودداري كنيد.

لوبيا و پنير

اين تركيب در غذاهاي مكزيكي بسيار متداول است كه باعث ايجاد نفخ و ساير مشكلات مربوط به هضم مي‌شود.

گوجه‌فرنگي و ماكاروني

گوجه‌فرنگي داراي اسيدهايي است كه آنزيم لازم براي هضم نشاسته ماكاروني را تضعيف مي‌كند.



منبع

تظرات ارسال شده