همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سه ماسك جادويي با ماست براي موها

از ايجاد مو خوره نيز جلوگيري شود. اسيد لاكتيك آن نيز مو را مرطوب نگه مي‌دارد. اين ماده همچنين سرشار از بيوتين است كه به ترميم موهاي آسيب ديده و درخشش آن كمك مي‌كند. نمايندگي محصولات هارتمن

به گزارش : سالم بودن مو به آراستگي ظاهر آن كمك مي‌كند. موهاي آسيب ديده به سختي حالت مي‌گيرند و ظاهري خشك و كدر دارند. براي ترميم موهاي آسيب ديده انواع شامپو و نرم‌كننده‌ها در بازار موجود است اما اگر ترجيح مي‌دهيد از مواد شيميايي استفاده ژل هارتمن نكنيد، ماست مي‌تواند موهاي شما تقويت كند.

ماست اغلب براي نرم كردن مو استفاده مي‌شود. اما پروتئين‌هاي ماست باعث مي‌شوند از ايجاد مو خوره نيز جلوگيري شود. اسيد لاكتيك آن نيز مو را مرطوب نگه مي‌دارد. اين ماده همچنين سرشار از بيوتين است كه به ترميم موهاي آسيب ديده و درخشش آن كمك مي‌كند.

۱-ماست پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد و روغن زيتون براي نرم كنندگي:

يك قاشق غذا خوري روغن زيتون را با يك ليوان ماست تركيب كنيد. پس از شامپو كردن موها اين ماسك را براي ۲۰ دقيقه روي موها بگذاريد. سپس مو‌ها را با آب گرم مخلوط با مقداري آب ليمو بشوييد.

۲- ماست و موز براي مقابله با وز شدن موها:

وز پماد زخم شدن موها علاوه بر داشتن ظاهري ناآراسته، روند رشد مو را نيز مختل مي‌كند. مواد موجود در ماست خشكي مو و وز شدن از پي آن را از بين مي‌برند. يك موز كال را بخوبي له كرده و با ميزان لازم ماست پر چرب تركيب كنيد. اين تركيب را دو بار در هفته و هر بار براي

۲۰ دقيقه به موها بزنيد.

۳- ماست و سفيده تخم مرغ براي تقويت پانسمان زخم بستر مو:

اسيد لاكتيك موجود در ماست به حفظ تعادل ph مو كمك مي‌كند. پروتئين ماست نيز همان‌طور كه گفته شد ساختار مو را تقويت مي‌كند. يك سفيده تخم مرغ را به هم زده تا كف كند و با ماست تركيب كنيد. اين تركيب موها را نرم نيز خواهد كرد. هفته‌اي يك بار و هربار براي ۲۰ دقيقه اين ماسك را روي موها بگذاريد.

منبع: عصر ايران



منبع

تظرات ارسال شده