همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بهترين نوشيدني براي كاهش قندخون در طول روز چيست؟

مصرف كرديد، مصرف بالاي پروتئين مي‌تواند اشتها را كاهش دهد.

به گزارش صبحانه به داشتن نقشي اساسي در مديريت قند خون شناخته شده كه عمل مهمي در كنترل ديابت نوع دو است. از آن جا كه پانكراس نمي‌تواند انسولين كافي توليد كند، فرد مبتلا به ديابت نوع دو براي كنترل ميزان قند خون خود بايد به دنبال روش‌هاي جايگزين پيكو اسميت اند نفيو باشد.

بعضي رژيم‌هاي غذايي باعث افزايش سطح قند خون مي‌شوند، در حالي كه بعضي ديگر مي‌توانند آن را كنترل كنند. طبق تحقيقات و مطالعات انجام شده، مولفه مهم صبحانه در اين زمينه «شير» معرفي شده است.

مطالعه‌اي كه در ديري ساينس ژورنال انجام شده، نشان مي‌دهد كه مصرف شير در صبحانه قند خون را در طول روز كاهش مي‌دهد.

داگلاس پانسمان كل اكتيو گاف، دكتر و عضو تيم دانشمندان مواد مغذي در دانشگاه گلف، با همكاري دانشگاه تورنتو، تاثير مصرف پروتئين بالا(شير) را بعد از وعده صبحانه و همچنين وعده دوم غذايي، بر ميزان قند خون بررسي كرد. اين بررسي نشان داد كه مصرف شير با غلات همراه صبحانه در مقايسه با مصرف آب، باعث كاهش غلظت گلوكز خون شد.

درمان با پروتئين بالا همچنين باعث كاهش اشتها بعد از وعده دوم غذايي در مقايسه با معادل پروتئين كم آن شد.

دكتر پانسمان نقره براي سوختگي گاف وتيمش به اين نتيجه رسيدند كه :«بيماري‌هاي متابوليك در جهان رو به افزايش است. اين در حالي است كه ديابت نوع دو و چاقي باعث ايجاد نگراني‌ زيادي در انسان شده است.»

آن‌ها همچنين افزودند: «بنابراين، استراتژي‌هايي در رژيم غذايي وجود دارد كه ديابت نوع دو و چاقي را كاهش دهد. بدين جهت، مصرف‌كنندگان مي‌توانند سلامت شخصي خود را بهبود ببخشند.》

آب اعصاب پنير و پروتئين كازئين به طور طبيعي در شير وجود دارد كه هورمون‌هاي معده را كاهش مي‌دهد و هضم غذا را آسان و احساس سيري را به بدن منتقل مي‌كند.

آن‌ها دريافتند كه شير مصرف شده همراه با صبحانه با كربوهيدرات بالا، باعث كاهش قند خون حتي بعد از ناهار مي‌شود. در اين مورد، شير با پروتئين بالا، تاثير بيشتري دارد.

به گفته دكتر گاف و همكارانش: «اين مطالعه، اهميت مصرف شير نمايندگي شركت لوهمن روشه در وعده صبحانه را براي كمك به هضم كندتر كربوهيدرات‌ها و همچنين كمك به حفظ سطح قند خون تاييد مي‌كند؛ متخصصان تغذيه همواره بر اهميت مصرف صبحانه سالم تاكيد كرده‌اند و اين مطالعه با يد مصرف‌كنندگان را به مصرف شير ترغيب كند.»

منبع: خبر آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده