همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مواد غذايي كه  قابل فريز كردن هستند

۱. سفيده تخم‌مرغ

سفيد تخم‌مرغ، يكي از مواد غذايي مهمي است كه كاربردهاي زيادي در تهيه خوراكي‌ها و غذاهاي مختلف دارد. خوش‌بختانه، شما مي‌توانيد سفيده تخم‌مرغ را تا حدود ۱۲ ماه درون فريزر نگهداري كنيد، بدون اين‌كه هيچ مشكلي براي آن به‌وجود بيايد. كارشناسان مي‌گويند پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد كه اگر سفيده تخم‌مرغ را قبل از پختن به مدت يك شب درون فريزر نگه داريد، كيفيت اين ماده هنگام پخت‌وپز افزايش مي‌يابد.

۲. كره

كره، يكي از محصولات لبني ثابت در بسياري از خانه‌ها است كه مي‌توان درون فريزر قرارش داد. اين كار خصوصا براي افرادي اهميت دارد كه بعيد است از كره تا پايان تاريخ انقضايش استفاده كنند. بسته‌بندي كارخانه‌اي كره قاعدتا بايد از كره درون آن محافظت كند، اما شما مي‌توانيد كره را درون كيپ‌زيپ‌هاي مخصوص فريزر بريزيد تا مانع از بو يا طعم گرفتن كره شويد.

۳. نان

كربوهيدرات‌ها،‌ ديگر مواد غذايي‌اي هستند كه به‌خوبي در سرما دوام مي‌آورند. پانسمان زخم بستر نان ساندويچي خردشده مي‌تواند حدود ۳ ماه در فريزر باقي بماند، ‌درحالي كه باگت‌هاي كامل تا حدود ۱ ماه در فريزر دوام دارند. در ضمن، پيش از گرم كردن دوباره اين نان‌ها روي اجاق گاز يا درون فِر، مقدار خيلي كمي آب روي آن‌ها بپاشيد.

۴. چيپس سيب‌زميني

يكي از خوراكي‌هايي كه به‌خوبي در فريزر دوام دارد، چيپس سيب‌زميني است. فريز كردن چيپس سيب‌زميني نه‌تنها تاريخ انقضاي اين خوراكي را حدود ۲ برابر افزايش مي‌دهد، بلكه مي‌تواند حالت ترد و شكننده آن را هم بيشتر كند. فقط پيش از فريز كردن اين خوراكي،‌ بايد هواي داخل بسته‌بندي يا كيسه آن را كاملا خالي كنيد.

۵. آووكادو

آووكادو در گروه مواد ژل هارتمن غذايي گران‌قيمت قرار دارد و بسياري از افراد نمي‌توانند در يك وعده، تمام يك آووكادو را مصرف كنند. با اين‌حال، ‌شما مي‌توانيد باقي‌مانده آووكادو را در فريزر نگهداري كنيد. براي اين كار بايد آووكادو را از وسط نصف كنيد، پوست آن را سريعا بگيريد و بلافاصله درون كيپ‌زيپ بگذاريد تا به‌خوبي در فريزر نگهداري شود.

۶. ذرت كامل

ذرت كامل، يكي از خوراكي‌هاي محبوب در فصل‌هاي بهار و تابستان است. اگر در فصل‌هاي ديگر نيز به خوردن ذرت كامل علاقه داريد، مي‌توانيد اين خوراكي جذاب را تا حدود يك سال درون فريزر نگهداري كنيد. توجه داشته باشيد كه ذرت بايد به‌صورت كامل همراه با برگ‌ها و ريشه‌هاي ابريشم‌مانندش وريدي درون فريزر قرار بگيرد.

۷. گياهان و سبزي‌ها

بعضي از علاقه‌مندان به گياهان و سبزي‌ها، اين مواد غذايي را به‌صورت كاملا خشك نگهداري مي‌كنند تا هميشه قابل مصرف باشند،‌ اما اين روش مي‌تواند طعم و عطر گياهان و سبزي‌ها را از بين ببرد. با اين‌حال، گياهاني مانند ريحان، پونه، جعفري،‌ آويشن و نعناع، به‌خوبي در فريزر باقي مي‌مانند. براي اين كار بايد سبزي‌ها را خرد كنيد، درون قالب‌هاي يخ فريزر بريزيد و براي فريز شدن هم مقداري آب و روغن زيتون به‌ آن‌ها اضافه كنيد. پس از يخ زدن هم سيني مخصوص را درون كيسه فريزر بگذاريد. با اين ترفند، شما مي‌توانيد سبزي‌ها را در صورت نياز مانند قالب يخ بيرون بياوريد و به خورش، نمايندگي محصولات هارتمن سوپ و... اضافه كنيد.

۸. مغزهاي خام

فريز كردن مغزهاي خام به حفظ چربي‌هاي طبيعي درون‌شان كمك مي‌كند. البته اين كار بايد با استفاده از ظرف‌هاي مخصوصي كه مانع از رسوخ هوا مي‌شوند، انجام بگيرد. در اين صورت، مغزهاي خام دورن فريزر تا ۸ ماه دوام مي‌آورند.

منبع سلامتيسم



منبع

تظرات ارسال شده