همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خشكي پوست در پاييز را با اين روش‌ها كنترل كنيد

با اين حال روشهاي درمان خانگي سوختگي با آب جوش مختلف و البته آساني وجود دارد كه بتوانيد از پوستتان در برابر تغييرات آب و هوايي محافظت كنيد:

استفاده از پاككنندههاي ملايم: در اينجا منظور ما صابون نيست. چون اين وسيله پاك كننده خود چربي پوست را از بين ميبرد و راهي است براي خشك شدن پوست. بنابراين سادهترين راه براي حفظ رطوبت پوست، استفاده از پاككنندههاي ملايمي است كه حاوي مرطوبكننده بوده و انواع پانسمان نقره مخصوص پوستهاي خشك، فرموله شدهاند.

در نظر گرفتن مرطوب كنندهها: شما ميتوانيد روزانه از يك لوسيون مرطوب كننده استفاده كنيد. بهترين زمان براي استفاده لوسيون، بعد از استحمام است. زماني كه هنوز پوست شما مرطوب است. لازم است در طول روز چندين بار اين عمل را انجام دهيد. شما همچنين ميتوانيد از وازلين جهت مرطوب سازي پوست خود استفاده كنيد.

اجتناب از استحمام بيش از حد: برخي متخصصان خريد قطره فروزومال پوست معتقدند استحمام بيش از حد علت اصلي بروز خشكي در پوست است. اين در حالي است كه عدهاي ديگر از متخصصين اين رشته دوبار استحمام در روز را ايده آل ميدانند. با اين حال اگر استحمام شما همراه با روغن حمام صورت گيرد، رطوبت بدن حفظ خواهد شد.

اجتناب از دوشهاي طولاني با آب بسيار گرم: تا آنجا كه ميتوانيد از دوشهاي طولاني و با درجه حرارت بالا دوري كنيد. دوشهاي كوتاه مدت و استفاده پماد مديكال هاني از آب ولرم و يا حتي كمي سرد مفيد است. پس از استحمام نيز از مرطوب كننده استفاده كنيد.

پرهيز از هواي سرد و خشك: عواملي را كه تاثير مخرب هوا بر روي پوست را تشديد كرده و آسيب پذيري را بيشتر ميكنند، پيدا كنيد. از جمله اين عوامل ميتوان به بيماريهاي تيروئيد، كمخوني و برخي داروها به ويژه داروهاي كاهنده كلسترول اشاره كرد. تمامي اين موارد باعث كاهش چربي پوست ميشوند. قيمت پماد زخم بستر در كنار كنترل اين عوامل ميتوانيد از دستگاههاي بخور استفاده كرده و رطوبت لازم را به هوا باز گردانيد.

نوشيدن آب كافي و غذاي سالم: يك شيوه زندگي سالم از اهميت ويژه اي برخوردار است. آب بنوشيد، غذاهاي سالم بخوريد، ورزش كنيد و با كاهش استرس، ذهن، بدن و پوست خود را سالم نگه داريد. توجه داشته باشيد كه تنها با كمي توجه مي توانيد از خشكي پوست رهايي يابيد.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده