همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

برنزر چيست و چگونه بايد از آن استفاده كنيم؟

برنزر

يكي از لوازم آرايشي است كه با كمك آن مي‌توانيد چهره خود را گرم و درخشان نشان دهيد. براي انتخاب برنزر مناسب بايد به نوع پوست و تناژ رنگي آن توجه كنيد.

برنزر
دكتر زخم| سرويس آرايش و زيبايي - يكي از لوازم آرايشي كه مخصوصا در روز‌هاي بهار و تابستان مي‌تواند زيبايي و درخشش خاصي به صورت شما بدهد، برنزر است. اگر نحوه صحيح استفاده از آن را بدانيد، چهره‌تان گرم و سالم‌تر به نظر مي‌رسد. نگران نباشيد، استفاده از برنزر ساده است. كافي است بدانيد چگونه يك برنزر متناسب با پوستتان انتخاب كرده و چه تفاوتي با شيوه‌هاي آرايشي ديگر، چون كانتورينگ دارد. ما شما را براي يافتن برنزر مناسب كمك كرده و نكات كاربردي براي استفاده از آن را بيان خواهيم كرد. همچنين در ادامه مطلب متوجه خواهيد شد برنزر چه تفاوتي با كانتور دارد.
در اين مطلب مي‌خوانيد:
  • برنزر چيست؟
  • چگونه برنزر خوب انتخاب كنيم؟
  • معرفي چندين برنزر موجود در بازار
  • نحوه استفاده از برنزر
  • تفاوت بين برنزر و كانتور

برنزر چيست؟

برنزر يكي از لوازم آرايشي است كه همان طور كه از اسمش پيداست براي برنزه كردن پوست صورت و گرما بخشيدن به آن استفاده مي‌شود. برنزر كه اغلب به شكل پودر آرايشي است در قسمت‌هاي خاصي از صورت استفاده مي‌شود و چهره شما را زنده و آرايش‌تان را بي نقص نشان مي‌دهد، به شرطي كه روش درست استفاده از آن را بدانيد. در غير اين صورت ممكن است آرايش‌تان نه تنها بي نقص نشود بلكه بسيار هم مضحك و زننده به نظر برسد.
قابل ذكر است كه وظيفه برنزر ايجاد گرما و درخشندگي به پوست است و كاربردي براي زاويه سازي و ايجاد سايه در صورت شما را ندارد.

برنزرچگونه پانسمان عسل برنزر خوب انتخاب كنيم؟

بايد برنزري انتخاب كنيد كه با نوع پوست و رنگ پوست شما سازگار باشد.

بهترين برنزر براي نوع پوست شما

  • برنزر‌هاي پودري براي پوست‌هاي نرمال، مختلط و چرب مناسب هستند.
  • براي پوست‌هاي نرمال تا خشك مي‌توانيد از برنزر مايع يا كرمي استفاده كنيد.
  • براي پوست‌هاي بسيار چرب و حساس مي‌توان از انواع پودري، ژله‌اي يا مايع فاقد چربي استفاده كرد. انواع كرمي يا خيلي براق مناسب نيستند، چون پوست‌هاي چرب را چرب‌تر نشان مي‌دهند.

اكثر برنزر‌ها به صورت پودر فشرده هستند كه استفاده از آن‌ها آسان‌تر است. اما مهم است كه قبل از استفاده از برنزر پوست خود را آماده كنيد. اگر پوستتان خشك است پوست خود را با يك مرطوب كننده حاوي ضد‌آفتاب آماده كنيد و اگر پوستتان چرب يا مختلط است در طول روز از ضد‌آفتابي كه آبرسان و فاقدچربي باشد، استفاده نماييد.

بيشتر بدانيد: انواع پوست (معمولي، خشك، چرب و مختلط) و ويژگي‌هاي آنها

برنزر پودري و كرمي

بهترين برنزنر براي رنگ پوست شما

انتخاب تناژ مناسب، دشوارترين قسمت انتخاب برنزر است. دانستن اينكه رنگ پوست شما گرم، سرد يا خنثي است كليد انتخاب درست است. براي اينكه مطمئن شويد پوست شما جز كدام دسته قرار مي‌گيرد اين مقاله را بخوانيد: «تشخيص تناژ پوست و انتخاب لوازم آرايش مناسب با آن»
  • اگر رنگ پوستتان گرم است بهتر است از يك پودر برنزه با تناژ رنگي طلايي و قهوه‌اي استفاده كنيد.
  • اگر پوست‌تان تناژ زرد دارد برنزر گرم و هلويي مناسب شماست.
  • يافتن برنزر مناسب براي كساني كه پوست آن‌ها سرد يا خنثي است كمي سخت‌تر است و ممكن است در يافتن گزينه‌هاي برنزري كه روي پوست طبيعي به نظر برسند، مشكل داشته باشند؛ بهتر است اين افراد از برنزري استفاده كنند كه رنگ آن يك يا دو درجه از رنگ طبيعي پوست‌شان تيره‌تر باشد. البته اين نكته براي همه با انواع پوست مي‌تواند كاربرد داشته باشد.
استفاده از برنزر

معرفي چندين برنزر موجود در بازار

  • پودر برنزه كننده وت ان وايلد
    پودر برنزه Color Icon از برند وت ان وايلد داراي بافتي نرم و منسجم است. ماندگاري بالايي دارد. حاوي ضد آفتاب است و به پوست شما جلوه‌اي خاص مي‌دهد.
  • پودر برنزه بورژوآ
    پودر برنز كننده مدل Delice De Poudre به خاطر داشتن رگه‌هايي طلايي موجب درخشش ملايم پوست مي‌شود. بافت اين پودر سبك و نرم است و پوششي طبيعي به پوست مي‌دهد.
  • پودر برنزه كننده كاپريس
    پودر برنزه كننده كاپريس مدل Terre Cuite، نرم و حاوي مواد معدني غني است. اين پودر رنگي برنزه و طبيعي به پوست مي‌دهد و به دو صورت خشك و مرطوب مي‌توان از آن استفاده كرد.
  • پودر برنزه كننده دبورا
    پودر برنزه كننده دبورا مدل Terra Luminature داراي بافتي نرم و ابريشمي بوده و پوشش‌دهي خوبي دارد. با روغن‌هاي طبيعي غني شده و داراي دانه‌هاي براق و خشك است. براي استفاده روي پوست‌هاي حساس مناسب است.
  • پودر برنز كننده ايزادورا
    اين پودر براي انواع پوست مناسب بوده و برنزه طبيعي ايجاد مي‌كند. داراي ويتامين E و C است و ذرات ريز موجود در آن موجب دوام بيشترش مي‌شود.
  • كرم پودر برنزه نوت
    كرم پودر برنزه كننده نوت مدل SunGlow يك رنگ برنزه طبيعي به پوست داده و به آن جلوه‌اي درخشان مي‌بخشد. داراي محتواي ويتامين Eبوده و به تغذيه پوست كمك مي‌كند. اين كرم پودر فاقد پارابن و مناسب انواع پوست است.
  • برنزر مك
    رنگ اين برنزر بر پايه رنگ‌هاي هلويي بوده و حالتي سبك و طبيعي دارد. پوست‌هاي آفتاب سوخته نيز با اين پودر جذاب‌تر مي‌شوند.
  • برنزر نارس
    رنگ‌هاي برنزر‌هاي نارس اغلب گرم بوده و درخشندگي نامحسوس دارند. پوست را به شكل طبيعي برنز كرده و به خوبي موجب برجسته سازي اعضاي صورت مي‌شود.
برنزر

نحوه استفاده از برنزر شركت سوربكت چگونه است؟

اكنون كه برنزر مناسب با پوست خودتان را انتخاب كرديد بياييد با نحوه استفاده از آن هم بيشتر آشنا شويم.
۱- زيرسازي پوست خود را انجام دهيد و اگر لازم مي‌دانيد از پرايمر، كانسيلر و كرم پودر مورد نظر خود استفاده كنيد.
۲- برنزر را به شكل "3" اعمال كنيد. بر خلاف آنچه ممكن است شنيده باشيد، برنزر را نبايد روي تمام صورت خود استفاده كنيد. اين كار ممكن است باعث شود خيلي تيره به نظر برسيد. به جاي آن از تكنيك "3" براي اعمال برنزر استفاده كنيد. يك قلم مو آرايشي را به پودر برنزر آغشته كرده و آن را به صورت شكل 3 در دو طرف صورت خود بزنيد. بالاي پيشاني، سيب گونه و خط فك را با پودر برنزه بپوشانيد. قدري هم به تيغه بيني و روي چانه بزنيد؛ همان جا‌هايي كه به صورت طبيعي نور خورشيد به آن مي‌تابد.
محل اعمال پودر برنزه

۳- گردن خود را فراموش نكنيد. براي اينكه رنگ صورت و گردنتان مطابقت داشته باشد قبل از اتمام كار مقداري پودر روي گردن خود بزنيد.

هنگام استفاده از برنزر نكات زير را مد نظر قرار دهيد:
  • يك از اشتباهات مبتدي‌ها در استفاده از برنزر، استفاده بيش از حد است. پس مراقب باشيد در اين كار افراط نكنيد.
  • اگر از برنزر براق استفاده مي‌كنيد، برق طبيعي صورتتان در نور را مد نظر قرار دهيد. اين خصوصاً در مورد پوست‌هاي چرب صادق است، زيرا پوست چرب خود به خود براق به نظر مي‌رسد و برنزر براق آن را براق‌تر مي‌كند كه ممكن است جلوه خوبي نداشته باشد.
  • برنزر براق را بيشتر براي آرايش شب استفاده كنيد.
  • براي اعمال برنزر‌هاي پودري از قلم موي آرايشي و ترجيحا قلم موي زاويه دار (مخصوصا براي صورت‌هاي كوچكتر) استفاده كنيد.
  • براي استفاده از برنزر‌هاي كرمي از اسفنج آرايشي يا انگشتان دست و براي اعمال برنزر‌هاي مايع از انگشتان خود استفاده كنيد.
  • قبل از استفاده، يك ضربه به قلم موي آغشته به پودر برنزر بزنيد تا اضافي آن بريزد.
  • اسفنج را تنها يك بار و به صورت ضربه‌اي روي پوست صورت بزنيد.
  • برنزر‌هاي مايع خيلي سريع خشك مي‌شوند پس موقع پخش كردن آن بايد خيلي سوربكت چيست سريع عمل كنيد.
  • حتما در نهايت صورت خود را در روشنايي طبيعي بررسي كنيد! اگر خيلي تيره به نظر مي‌رسد، يا خيلي زياد صورت خود را برنزه كرده‌ايد، با يك برس آرايشي تميز اضافي آن را برداشته و با حركات دايره‌اي آن را محو كنيد.
  • مطمئن شويد خط ايجاد نكرده باشيد، با يك اسفنج ترجيحا كمي مرطوب خطوط ايجاد شده را پخش كنيد.

استفاده از برنزر

تفاوت بين برنزر و كانتور چيست؟

در حالي كه هم برنزر و هم كانتورينگ به چهره عمق مي‌دهد، اما هدف استفاده از هر يك متفاوت است. هدف از كانتورينگ كمك به ايجاد سايه در چهره شماست. با كمك اين سايه‌ها مي‌توان چهره را باريك‌تر، گونه‌ها را برجسته‌تر، فك را استخواني‌تر، بيني را كوچكتر و… نشان داد. در اصل، كانتورينگ در عرض چند دقيقه به تغيير شكل ظاهري صورت شما كمك مي‌كند. از سوي ديگر برنزه كردن، به معناي گرما بخشيدن به چهره است. در حالي كه محصولات كانتور مي‌توانند به طور موقت ساختار چهره را تغيير دهند، برنزه كردن چهره شما را آفتاب خورده جلوه مي‌دهد.
محل استفاده از برنزر و كانتور بر روي صورت نيز متفاوت است.
تفاوت برنزر و كانتور

محصولات كانتور هميشه بايد كاملاً مات باشد، چون سايه‌ها فاقد درخشش هستند و نمي‌توان از برنزر براي كانتورينگ استفاده كرد. حتي برنزر‌هاي مات هم به خاطر گرم بودن تناژشان نمي‌توانند براي كانتورينگ و ايجاد سايه استفاده شوند و تنها چهره را خاك آلود نشان مي‌دهند.
بيشتر بدانيد: تفاوت برنزر و كانتور چيست و هر كدام چه كاربردي دارد؟


سخن آخر

همان‌طور كه گفته شد با كانتورينگ مي‌توانيد چهره خود را زاويه دار كرده و به آن فرم دهيد، در عوض برنزر به گرم شدن رنگ پوست شما و عمق بخشيدن به آن كمك مي‌كند. پيشنهاد مي‌كنيم آموزش حرفه‌ اي كانتور صورت را نيز در دكتر زخمبخوانيد.
نكته قابل توجه ساكارز در استفاده از برنزر اين است كه به مهارت زيادي نياز ندارد، همچنين لازم نيست براي آن هزينه زيادي كنيد؛ هيچ كس نمي‌تواند قيمت برنزر را هنگامي كه روي پوست شماست، حدس بزند.
برگرفته از: adorebeauty ، skincare ، paulaschoice

تظرات ارسال شده