همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
داروي  ضدسرفه خانگي درست كنيد

دهند، به ويژه هنگامي كه هواي بيرون سرد يا باراني باشد. براي حل اين مشكل مي‌توانيد از گزينه‌هايي كه طبيعت در اختيار ما گذاشته است، استفاده كنيد. يكي از اين درمان‌هاي خانگي كه مي‌توانيد آن را انتخاب كنيد، استفاده از تركيب فلفل سياه، ميخك و زنجبيل است.

به گزارش : اگر اين روش خانگي درمان سرفه را امتحان كرديد و علائمتان بعد از چند روز از بين نرفت، با پزشكتان تماس بگيريد. ممكن است مشكل پيچيده‌تري وجود داشته باشد كه نياز به درمان خاصي دارد.

در اين مطلب، ما يك درمان بسيار مؤثر براي از بين رفتن سرفه را نشان مي‌دهيم كه براي تهيه‌ي آن فقط به چند ماده نياز است. البته خوب است اين را بدانيد كه اگرچه سرفه‌ها بسيار شايع هستند؛ اما شناخت علل مختلف آن براي اين كه بدانيم چگونه آن‌ها را درمان كنيم مهم است.

اگر احساس بيماري مي‌كنيد، ممكن پانسمان زخم حفره اي است نخواهيد خوددرماني كنيد و اين بسيار خوب است. اولين و مهم‌ترين كار هنگام ابتلا به بيماري مراجعه به پزشك و دريافت توصيه‌هاي اوست. با اين حال، شما همچنين مي‌توانيد برخي از علائم خود را به طور طبيعي تسكين داده و از عوارض احتمالي داروهايي كه خودسرانه در منزل استفاده مي‌شود، جلوگيري كنيد.

چرا سرفه مي‌كنيم؟

اول از همه بايد بدانيم كه سرفه انواع مختلفي دارد.

ممكن است سرفه علامت بيماري يا مشكلاتي مانند سرماخوردگي، برونشيت، آنفولانزا، واكنش‌هاي آلرژيك يا دلايل ديگري باشد.

هنگامي كه مجاري هوايي شما ملتهب يا عفوني باشد، مي‌تواند شما را به سرفه بيندازد. بسته به اينكه چه عاملي باعث ايجاد سرفه‌هايتان شده، سرفه‌ها مي‌تواند خشك يا همراه با خلط باشند.

معمولاً سرفه‌هاي خشك در شروع سرماخوردگي يا آنفولانزا اتفاق مي‌افتند. بعد از چند روز، ممكن است متوجه خلط شويد. سرفه‌هاي خلط دار راحت‌تر درمان مي‌شوند، و اين بدان معني است كه بدن شما از شر مخاط يا مايعاتي كه باعث سوپرازورب سي عفونت شده‌اند، خلاص مي‌شود.

درمان سرفه با فلفل سياه، ميخك و زنجبيل

فلفل سياه، ميخك و زنجبيل تركيبات خوبي براي بدنتان هستند و به دليل خواصي كه دارند براي دستگاه تنفسي‌تان فوق‌العاده‌اند. شما مي‌توانيد با اين مواد يك داروي خانگي ساده‌ي ضدسرفه تهيه نماييد. در ادامه ما به شما خواهيم گفت كه هر كدام اين مواد براي بدن شما چه مي‌كنند و چگونه مي‌توانند به شما كمك كنند تا حالتان خوب شود.

فلفل سياه

فلفل سياه نوعي ادويه است كه به احتمال زياد از آن براي افزودن طعم به وعده‌هاي غذايي‌تان استفاده مي‌كنيد. با اين حال، اين ادويه‌ي نسبتاً رايج داراي خواص درماني فوق‌العاده‌اي است كه ممكن است از آن آگاهي نداشته باشيد.

فلفل سياه داراي خواص آنتي‌اكسيداني و ضدباكتريايي است. بنابراين، به تقويت سيستم ايمني بدن و جلوگيري يا معالجه عفونت‌ها كمك مي‌كند.

ميخك

ميخك نيز ادويه‌اي است كه اغلب در دسرها و برخي چاي‌ها از آن استفاده مي‌شود. با توجه به خواص درماني كه دارد به رفع مشكلات جراحي پوست معده و هضم غذا كمك مي‌كند. اين ادويه‌ي نسبتاً شيرين داراي خواص تسكين دهندگي درد، ضدالتهاب، ضدباكتري و ضداسپاسم است. بنابراين، استفاده از آن در درمان سرفه بسيار عالي است.

زنجبيل

زنجبيل بهترين ريشه براي درمان بيماري‌هاي تنفسي به خصوص گلودرد است؛ اما خواص فوق‌العاده‌ي آن فقط به اين بخش از سيستم تنفسي محدود نمي‌شود.

اين ماده داراي خواص خلط‌آوري، ضدالتهابي و آنتي‌بيوتيكي است. به علاوه، التهاب دستگاه تنفسي را تسكين داده و داراي خواص ضداحتقاني است. زنجبيل بوي خوبي دارد و طراوت‌بخش است و به مبارزه با سوزش و تحريكات پوستي كمك مي‌كند.

چگونگي تهيه‌ي اين داروي ضد سرفه

اجزاي تشكيل دهنده:

ريشه زنجبيل ۱ عدد

دانه درسته فلفل سياه ۳ عدد

آب يك فنجان (۲۵۰ ميلي‌ليتر)

ميخك ۱ قاشق چاي‌خوري (۴ گرم)

آب يك عدد ليمو

روش آماده‌سازي

- اول از همه، در يك غذاساز، دانه‌هاي فلفل را به خوبي آسياب كنيد.

- سپس در يك قابلمه، ميخك‌ها و زنجبيل را در يك فنجان آب بجوشانيد سوپرازورب پي و بعد از چند دقيقه آن را از روي حرارت برداريد.

- بعد، فلفل سياه را به تركيب فوق اضافه كنيد و حرارت را خاموش كنيد.

- در آخر، آب ليمو را اضافه كنيد.

مقدار مصرف

اين چاي را يك يا دو بار در روز بنوشيد تا سرفه‌هايتان از بين برود.

يك داروي ضدسرفه آسان و مؤثر

تنها چند روز استفاده از اين روش درماني باعث مي‌شود تا سرفه‌تان را فراموش كنيد! در اين روش خانگي و طبيعي براي درمان سرفه علاوه بر خواص فوق‌العاده‌ي فلفل سياه، ميخك و زنجبيل تازه، استفاده از ليمو باعث مي‌شود مقدار مناسبي ويتامين C دريافت كنيد. از آنجايي كه اين ويتامين سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند، براي درمان بيماري‌ها يا شرايط تنفسي ضروري است. به اين ترتيب، اگر سرفه از عفونت باشد، ليمو به سرعت روي آن عمل مي‌كند.

در طي چند روز سرفه خود را تسكين داده و با اين درمان طبيعي سلامتي خود را بهبود بخشيد. به ياد داشته باشيد، به محض ظاهر شدن علائم، اين چاي را بنوشيد تا از ظهور عوارض بيماري جلوگيري كنيد. استفاده‌ي زودهنگام لوهمن روشه از اين روش درماني باعث جلوگيري از پيشرفت عفونت مي‌شود.

اگر سرفه شما پس از چند روز استفاده از اين درمان خانگي از بين نرفت، با پزشك خود مشورت كنيد، زيرا اين مي‌تواند نشان‌دهنده بيماري پيچيده‌تري باشد. علاوه بر اين، بايد بدانيد كه علت سرفه شما چيست؟ حساسيت يا سرفه مزمن؟

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده