همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مهمترين عامل ضربان نامنظم قلب در زنها را بشناسيد

به ايجاد تپش قلب يا ضربان نامنظم قلب (آريتمي) در زنان به خصوص در سنين ميانسالي مي شود.

به گزارش : دكتر حسن جوادزادگان در حاشيه برگزاري هشتمين كنگره بين المللي قلب و عروق رضوي گفت: تپش قلب در زنان يا جوانان ناشي مشكلات و مسائل روحي و استرس يا اضطراب هايي است كه فرد در طول زندگي با شركت سوربكت آن مواجه مي شود و ضروري است كه آريتمي يا تپش قلب با روش هاي درماني موجود كنترل شود.

وي اظهار كرد: اگر آريتمي قلب تشديد و تعداد ضربان قلب افزايش يابد و به مدت طولاني ادامه پيدا كند، ممكن است در عملكرد عضله قلب تاثير سوء بگذارد و منجر به نارسايي قلبي شود.

جوادزادگان بيان كرد: در اين شرايط بيمار براي درمان پروسه سختي را بايد تحمل كند و ممكن است در برخي موارد تحت عمل جراحي قرار گيرد.

متخصص قلب و الكتروفيزيولوژيست گفت: تپش قلب يك احساس ناراحت كننده پانسمان جراحي سوربكت و نامساعد است كه طي آن قلب با سرعت زياد و به صورت نامنظم مي تپد.

وي اضافه كرد: اگرچه تپش قلب ممكن است به دليل مشكلات قلبي بروز كند اما در بسياري موارد به دليل استرس، اضطراب و همچنين مصرف مواد تحريك كننده مانند كافئين و نيكوتين و حتي اختلالات هورموني نيز مي تواند ايجاد شود.

جوادزادگان خاطرنشان كرد: افرادي كه به طور دائم استرس و اضطراب را تجربه مي كنند، دچار تپش قلب مي شوند بنابراين بايد اقدامات پيشگيرانه ساكارز و درماني را براي آنان انجام داد.

وي اظهار كرد: براي اين افراد در مرحله اول درمان غيرداروئي و در مراحل بعدي درمان داروئي تجويز مي شود اما اگر بيمار بهبود نيافت، استفاده از وسايل و تجهيزات پزشكي يا بستري در بيمارستان براي برخي از آريتمي ها انجام مي گيرد.

جوادزادگان گفت: در برخي از بيماران روان درماني و در برخي ديگر دارودرماني بسيار كمك كننده است و وضعيت تپس قلب بيمار را به حالت عادي برمي گرداند.

به گفته وي، نفس عميق و آرامش مي تواند به كاهش سرعت قلب و سوربكت چيست تپس كمك كند.

متخصص قلب و الكتروفيزيولوژيست تاكيد كرد: هرگاه افراد ضربان قلب نامنظمي داشته و درد خفيفي در قفسه سينه احساس كردند و در كنار آن ريسك فاكتورهاي بيماري هاي قلبي مانند فشارخون و كلسترول خون بالا داشتند حتما بايد به متخصصان قلب مراجعه كنند.

وي گفت: بهترين راه براي پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي قلبي، تشخيص زودهنگام و سريع و همچنين مديريت و درمان بيماري است.

جوادزادگان به جوانان توصيه كرد: ورزش پانسمان عسل و تحرك كافي، تغذيه مناسب و سالم، سبك زندگي صحيح، دوري از استرس و اضطراب، دوري از استعمال دخانيات، كنترل بيماري ديابت و فشارخون را براي داشتن سلامت قلبي همواره مورد توجه قرار دهند.

هشتمين كنگره بين المللي قلب و عروق رضوي از ششم تا هشتم مردادماه در بيمارستان رضوي در حال برگزاري است.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده