همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
پرينترهاي سه‌ بعدي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
جديدترين

نسل چاپگرها كه با نام چاپگرهاي سه بعدي شناخته مي‌شوند براي سلامتي كاربران خطرناك هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تحقيقات جديد نشان داده است استفاده از چاپگرهاي سه بعدي در محيط‌هاي بسته پماد مدي هاني مانند دفاتر كار و كلاس‌هاي درس كه از تهويه مناسبي برخورددار نيستند مي‌تواند بسيار خطرناك بوده و سلامت افراد حاضر در آن محيط را به خطر بيندازد.

دانشمندان و محققان موسسه تكنولوژي  جورجيا به تازگي با انجام آزمايش‌هايي در مورد آسيب‌زا بودن چاپگرهاي سه بعدي اثبات كردند اين دستگاه‌ها در حين فرايند چاپ،گازهاي گلخانه‌اي را از خود منتشر مي‌كنند. دانشمندان در خصوص آسيب‌زا بودن اين دستگاه‌ها گفتند: "چاپگرهاي سه بعدي براي چاپ پانسمان hartmann و توليد جسم طرح مورد نظر كاربران خود، از مواد شيميايي زيادي استفاده مي‌كنند. تجزيه و تغيير حالت اين مواد شيميايي خود علتي براي توليد گازهاي مضر است."

انتشار گازهاي مضر از چاپگرهاي سه بعدي

تعدادي از اين گازها داراي خطر بسيار زيادي براي سلامتي انسان بوده و موجب افزايش احتمال بروز سرطان مي‌شوند. انتشار اين خبرها مي‌توانند توليدكنندگان و فروشندگان چاپگرهاي سه بعدي را با مشكل بزرگي مواجه كرده و تمايل شركت‌هاي مختلف ژل دبريد براي خريد اين دستگاه‌ها را به شدت پايين بياورد. شركت‌هاي بزرگ چاپگرهاي سه بعدي تا كنون نسبت به اين موضوع واكنش نشان نداد‌ه‌اند و به نظر مي‌رسد در انتظار بررسي واكنش‌هاي مردم هستند. 

پرينترهاي سه‌ بعدي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي

تنفس گازهاي منتشر شده از چاپگر سه بعدي شايد اثر لحظه‌اي نداشته و هيدروتك كاربراني كه با ناآگاهي از خطرناك بودن اين دستگاه‌ها مدت طولاني در كنار آن مي‌ايستند، مشكلي را احساس نكنند، اما مطمئنا پس از چندي دچار مشكل شده و گرفتار عوارض جانبي آن مي‌شوند. با توجه به اهميت اين دستگاه‌ها در بخش‌هاي مختلف صنعت مانند صنايع پزشكي، صنايع خودروسازي و غيره دانشمندان به دنبال يافتن راه‌حل‌هايي براي گاز خطرات چاپگرهاي سه بعدي هستند. 

بهترين حالت براي كاركردن با اين دستگاه‌ها آن است كه در ابتدا دماي اتاق و خود دستگاه را پايين پانسمان نقره هارتمن آورده و آن را در محلي كه داراي منافذ خروجي زياد و يا تهويه مناسب است، قرار دهيم. ترجيحا كاربر نبايد در طول مدت فرايند چاپ در كنار دستگاه باشد. 

پرينترهاي سه‌ بعدي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي



منبع

تظرات ارسال شده